hart en bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
wakan
Bekende op het forum
Berichten: 25
Lid geworden op: za jan 06, 2007 1:06 am
Locatie: belgie

hart en bloeddruk

Bericht door wakan » wo mar 07, 2012 6:55 pm

ik neem al sinds 2006 medicatie, Inderal 40 mg voor hartritmestoornissen.
Ik ben toen bij een cardioloog geweest. Mijn fietsproef was heel goed en op de echo van mijn hart was niets abnormaals te merken.
Ik heb 24u met een hartslagregistratietoestel geleefd en de uitslag hiervan was dat er een te verwaarlozen hartritmestoornis te bespeuren viel. De diagnose was dat mijn ritmestoornissen te maken hadden met de spijsvertering en ik mocht geen gerechten meer eten waar paprika,ui en knoflook in waren verwerkt.
Omdat ik bij de huisdokter aandrong op medicatie omdat die ritmestoornissen me telkens de schrik van mijn leven bezorgden kreeg ik de Inderal voorgeschreven, 2x20mg per dag. Deze medicatie vertraagt mijn hartslag enigzins, ik heb in rust nog steeds een hartslag tussen 80 en 90 slagen per minuut, maar de ritmestoornissen blijven wel.
Nu hoest ik de laatste tijd veel , prikkelhoest, en als het warm is zwellen mijn enkels, voeten en vingers op. Ik ben ook sneller buiten adem.
Mijn bloeddruk was bij de laatste meting vorige week 14/9.5. Voor mijn bloeddruk neem ik Belsar 20 mg, ééntje per dag
Soms na een feestje met veel alcohol word ik 's nachts wakker met een hartslag die zo snel is dat ik hem niet meer kan tellen. Ik neem dan een hele Inderal 40 mg en loop dan doodsbang door het huis tot de hartslag begint te dalen, wat zo na een kwartier tot een halfuur begint te gebeuren. Van slapen komt er daarna niet meer veel in huis.
Ik wil heel graag dat alle bovenstaande symptomen ophouden en dat mijn hart geen bron van angst meer voor me is.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 07, 2012 10:39 pm

Hallo Wakan,

De prikkelhoest is een bijwerking van de inderal.
Klachten over vermoeidheid, koude handen en/of voeten, kortademigheid en maag/darmbezwaren (zoals misselijkheid, braken en niet-ernstige diarree) komen soms voor. U dient uw arts te raadplegen indien u tijdens de behandeling last heeft van benauwdheid, opgezette benen en/of voeten, oogklachten, duizeligheid, stemmingsveranderingen of huidafwijkingen en in het algemeen bij lichamelijke verschijnselen waarvoor u geen verklaring heeft.

Ik denk dat het verstandig is om met je arts te praten over vervanging van de inderal. Stop nooit op eigen houtje met medicijnen!

Ik snap dat je hier angstig van wordt. Is er verder sprake van enige vorm van hartfalen?
Zou jouw arts er bezwaar tegen hebben als je supplementen zou gaan nemen om je gezondheid te verbeteren?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie