Vraag

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
ijankovic
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 4:45 pm

Vraag

Bericht door ijankovic » ma dec 05, 2011 5:16 pm

Hallo,

Ik zal mijn verhaal even kort en krachtig opsommen:

1. Ergens 2002 begonnen met maagklachten. Veel lucht in de maag. Onderzoek bij internist, camera's etc. niks aan de hand. wellicht pds.
2. 2003 Gezwollen lymfeklieren. Paniek. Dacht aan hodgkin. Internist onderzocht en geeft aan : je bent gezond als vis. hypohondrie wellicht oorzaak
3.2007. Atriumfibrelleren na avondje doorzakken met veel roken (toen rookte ik nog) en alchohol icm met redbull. Zaterdag gedronken maar pas maandag attribumfibrelleren. Onderzoek door cardioloog (ecg, holter en echo). niks te zien. Oorzaak: Redbull icm met alchohl
4.2008 Weer licht atriumfibreleren. (weer alchohl met veel redbull). Huisartsen post belt met cardioloog. Solatol gegeven en opgelost
Wederom echo. Weer niks alles ok. Oorzaak:redbull
5.Gestop met roken weinig tot geen alchohol. Veel hyperventilatie achtige klachten bij huisarts.
6. Op verzoek van mijzelf naar huisarts met volgende klachten
- lichterig in hoofd
- hoofdpijn
- opgeblazen gevoel
- tintelingen in handen
- diep naar adem zuchten
- spierpijn (vooral links)
- klamme handen (Vooral bij een lichte aanval)
- hartkloppingen
-maagzuur

7. Wederom cardio onderzoek. ECG/Holter/fietstest. Uitslag was 2 minuten. Cardio zei: Niks niks niks...doeiiii
8. Terug naar huisarts. Daarna schildklier onsteking. Virale tyhreoditis. 6 maanden onder behandeling bij endricoloog (geen medicijnen niks). Moet allemaal zelf herstellen. Schijnt vaak voor te komen schildklieronsteking. Dat verklaarde hartkloppingen etc.
9. Terug naar huisarts met klachten die boven zijn weergegeven. Hij geeft aan dat medisch niks meer is aanezien alles onderzocht is en schildklier ontsteking voorbij is.
10. Erg drukke periode, veel stress en weinig slapen. Hyperventilatie oefeningen gestart. Voelt stuk beter.
11. Terugval. nu last van licht in hoofd en hart voelen kloppen. in keel en borst. huisarts geeft aan stress, hyperventilatie angst. Medisch is weinig aan de hand afgezien van de schildklier ontsteking een keer en atriumfibrelleren. Die hadden beide oorzaak.

2 vragen:

1. Als je dit soort leest. Klinkt het dan echt als hyperventilatie? ik pieker wel veel en denk altijd dat ik iets heb
2. Dat voelen van hart kloppen. heeft dat te maken met angst?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 07, 2011 1:54 pm

Hallo,

De oorzaak van veel van problemen vallen volgens mij onder cardioneurotische klachten.
Wat wilt dit nu zeggen?

Als je arts vroege klachten zoals ritmestoornissen ademnood pijn op de borst zweetaanvallen duizeligheid en dergelijke niet herkent als cardioneurotische klachten is de kans erg groot dat hij bij jouw een valse hartziekte creert of laat voortbestaan,hetgeen tot hypochondrie kan leiden,met alle nadelige gevolgen van dien. Dit heeft hij gelukkig niet gedaan. Hij heeft je verteld dat er niets met je hart aan de hand is.

Naar schatting vormen in Nederland cardioneurotische patienten 10% van het huisartsenbestand en wel 34 a 40% van het bestand in de cardiologische praktijk.

Naast geruststelling wordt er over het algemeen geen nadere uitleg gegeven ,hetgeen er toe leidt dat meer dan 65% van de patienten blijft klagen over aanhoudende pijn op de borst,ritmestoornissen etc en zelfs invaliditeit.

Personen met een angst voor een ziekte maken zich excessief zorgen over de kans deze ziekte te krijgen.

Het verschil met cardioneurose spits zich toe op het gegeven dat cardioneurotische mensen bang zijn om dood te gaan aan een hartinfarct c.q.plotse dood en steeds pijn op de borst ervaren.

Fysiologische symptonen als pijn op de borst,palpitaties,ritmestoornissen en hyperventilatie leiden vaak tot algehele nervositeit en de onmogelijkheid zich te ontspannen.

Dikwijls worden deze symptonen verkeerd geinterpreteerd en als indicatief voor een hartziekte beschouwd,waardoor weer een intense angst voor plotse hartdood wordt uitgelokt.

Uniek voor mensen met een cardioneurose is het feit dat ze steeds de behoefte hebben om gerustgesteld te worden.

Herken jij de volgende klachten,
vermoeidheid
dyspnoe
pijn op de borst
hyperventileren
duizeligheid of ijlhoofdigheid
transpireren
koude klamme handen
hoofdpijn

Bovenstaande klachten horen bij de cardioneurose.

Waarom nu dat hele verhaal?
Omdat ik ervan overtuigd ben dat er organisch helemaal niets mis met je hart is,maar omdat je al een tijdje ritmestoornissen hebt heb je een behoorlijke angst ontwikkeld dat je lijdt aan een hartziekte wat resulteert in o.a. hyperventileren.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ijankovic
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 4:45 pm

Bericht door ijankovic » do dec 08, 2011 4:05 pm

dat zijn precies de klachten die ik heb. Heb constant het gevoel om weer naar huisarts te gaan om gerustelling. Bijkomend heb ik de extra klacht van maagklachten. Maar de symptomen die je hier schets kloppen als een bus. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het waardeer dat je zo duidelijk het e.e.a. beschrijft. Pluim voor jou!

Ik heb ook inderdaad moeite met ontspannen en ben vaak bezig om mijn hartslag te controleren.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do dec 08, 2011 6:35 pm

Hallo,

Is er op dit moment iets wat ik voor jou zou kunnen doen?
Waar zit je het meeste mee?
Hart problemen buitengesloten :D
Waarom heb je zo`n moeite met ontspannen of mee te gaan met de flow?
Is dit de aard van het beestje?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ijankovic
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 4:45 pm

Bericht door ijankovic » za dec 10, 2011 12:07 am

denk het aard van beestje. Pieker er veel om. Voel me soms zo beroerd. Sinds attribumfibrellen geschrokken denk ik en heel erge focus op hart. Ik zou niet weten hoe je me zou kunnen helpen :)

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma dec 12, 2011 1:01 pm

Hallo,

Ik kan natuurlijk zeggen dat je niet bang hoeft te zijn, maar dat gaat niet werken :)
Angst is een slechte raadgever.
Angst veroorzaakt stress en langdurige stress verbruikt een heleboel voedingsstoffen.
Wat voeding betreft, zou ik afraden om suiker te gebruiken. Stimulantia zoals koffie, zwarte thee, specerijen, alcohol, geraffineerde producten, en (veel) vlees kunnen het stressgevoel nog verergeren. Tegenwoordig ligt de ook nadruk op het belang van het gebruik van goede vetten; kokosolie is daar een voorbeeld van.
Omvangrijke maaltijden kun je beter vervangen door vaker kleinere porties te nemen.
Verder zijn er ook supplementen om angstgevoelens en stress te verminderen,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ijankovic
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 4:45 pm

Bericht door ijankovic » zo dec 18, 2011 12:55 am

Hoi,

Welke supplementen?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 21, 2011 5:21 pm

Hallo,

Ik mag op dit discussieforum geen adviezen over supplementen geven ( regels overheid)
Ik ben ook niet echt thuis in psyche en supplementen.
Ik zou je willen aanraden om een orthomoleculair werkend arts hierover te raadplegen,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ijankovic
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 05, 2011 4:45 pm

Bericht door ijankovic » wo dec 28, 2011 12:57 am

ok. Ken je een goeie?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 28, 2011 3:41 pm

Hallo,

Kijk eens hier,

http://www.mbog.nl/content/therapeuten- ... noverzicht

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie