Hallo iedereen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Chrloot
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 9:35 pm
Locatie: Harelbeke (België)

Hallo iedereen

Bericht door Chrloot » wo nov 02, 2011 9:55 pm

Zal me hier ff voorstellen..
Mijn naam is Charlotte, ben 21 jaar en uit Harelbeke (Belgie)

M'n kinderarts hoorde 'toevallig' dat m'n hart niet juist klopte toen ik 11 jaar was en in het ziekenhuis lag voor darmproblemen...
Door de jaren heen heb ik veel namen gehoord voor m'n hartprobleem, maar zo'n 2 jaar geleden stond het vast; ik heb non-compaction cardiomyopathie.
Dit is een aangeboren afwijking die meestal niet meteen wordt opgemerkt. En ook erfelijk? M'n vader had hetzelfde (vorig jaar overleden door hartinfarct)

Een drietal weken geleden werd ik opgenomen voor observatie omdat ik m'n cardioloog had verteld dat ik gestopt ben met de pil en m'n medicatie moest dus worden aangepast...
Ik neem nu Asaflow 80mg en Selozok 25mg (2x per dag)
Ik zou normaalgezien 200mg Selozok moeten nemen, maar m'n bloeddruk is te laag (10/6)
M'n hart slaat veel over en klopt soms veel te snel.

Cardioloog raadt aan om aan m'n conditie te werken, wat erg moeilijk is.
Ben nl ook 15kg verzwaard de laatste 2 jaar, door een discus hernia & dus totaal geen sport meer te doen. Zwemmen, trappen lopen, wandelen, alles lijkt zo lastig. Ik zit meteen zonder adem.


Dit is het zo 'n beetje...
Ben benieuwd naar wat ik allemaal kan te weten komen over m'n hartziekte. Op het internet is er niet veel over te vinden (in normale mensentaal dan^^)

Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo nov 06, 2011 1:32 pm

Hallo Charlotte,

Sorry voor mijn late reaktie, maar als iemand voor de eerste keer iets op het forum zet, krijg ik daar geen melding van.

Non-compaction cardiomyopathie (NCC), ook wel geïsoleerde non compaction van het ventriculaire myocard (INVM) genoemd, is een zeldzame vorm van een hartafwijking waarbij het weefsel van het ventriculaire myocard (dat wil zeggen, de daadwerkelijke hartspier) niet goed is qua weefselstructuur. Na HCM en DCM is NCC de meest voorkomende oorzaak van primaire cardiomyopathie bij kinderen.
Het gaat om een aangeboren afwijking, die ontstaat in de 20e week van de zwangerschap. De linkerventrikelwand van het hart is vanaf de geboorte er niet in is geslaagd te groeien. Deze heeft een sponzige verschijning wanneer deze bekeken wordt tijdens een echocardiogram. De aandoening uit zich door hartfalen, ritmestoornissen en een verhoogde kans op thrombusvorming. In sommige gevallen is een harttransplantatie nodig.

Wil jij de orthomoleculaire behandeling starten, of alleen meer weten over cardiomyopathie?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Chrloot
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 9:35 pm
Locatie: Harelbeke (België)

Bericht door Chrloot » ma nov 07, 2011 9:34 pm

Zou graag (veel) meer te weten komen over noncompaction cardiomyopathie.
Ik heb al zaken gelezen op internet, maar weet natuurlijk niet altijd of het wel klopt hé.
Vb, ik heb gelezen dat je ook kan bijkomen zonder meer te eten??

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di nov 08, 2011 11:56 am

Hallo Charlotte,

Bètablokkers kunnen de cardiac output verlagen, waardoor vochtretentie kan optreden, wat weer leidt tot gewichtstoename.
Ook ontstaat gewichtstoename bij bètablokkers mogelijk door een vertraging van het basaalmetabolisme.
Bepaalde hormonen, diuretica en bètablokkers kunnen gewichtstoename veroorzaken
Vocht is vaak een oorzaak van gewichtstoename, daarom is het ook erg belangrijk om regelmatig te wegen, 1 kg = 1 liter.

Als de vochtbalans in het lichaam verstoord is, hou je meer vocht vast dan gebruikelijk. Als de hartfunctie niet optimaal is, kunnen mensen soms zeer veel vocht gaan vasthouden. Vocht vasthouden heeft gewichtstoename tot gevolg.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie