Hevige pijn aan thorax

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
newme41
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 07, 2011 7:29 pm

Hevige pijn aan thorax

Bericht door newme41 » do okt 13, 2011 8:42 pm

Wel ik heb in 2005 open hart operatie gehad (3 bijpassen)
Tot 2010 alles goed maar langzaam en zeker weer pijn in thorax
weer een coronaire angiografie gedaan op 6 oct 2011 maar alles blijk goed geen vernauwing enz.. wel een opmerking tijdens het onderzoek word een vloeistof toegediend in de aders daar waar zij met de camera ingaan. een tel erna hevige pijn aan borstkas de cardioloog neemt mijn pijn als een comedie en neemt mijn woorden in twijfel. nu ik kan geen 200 of 300 meter doen of ik krijg pijn in mijn borstkas. Ik heb nog eens een test gedaan met fiets maxi 8 min erna moest ik stoppen van de pijn in thorax en toch zou er niets aan de had zijn met de aders
Wat nu

Ps: het wordt erger met de dag en toch zien zij geen vernauwing in aders wie heeft hier raad

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr okt 14, 2011 2:58 pm

Hallo,

Atypische thoracale pijn is plotseling opkomende pijn in de borstkas (thorax). Deze pijn kan ten onrechte worden verward met angina pectoris of een hartinfarct, maar daarvoor zijn vaak geen aanwijzingen te vinden zijn bij een elektrocardiografie (ECG) of bloedonderzoek. Atypische thoracale pijn kan vele oorzaken hebben, zoals aandoeningen van de longen, de binnenbekleding van de longen, de slagaders of de zenuwen.

Oorzaken
Gastro-oesofageale reflux (een oprisping, het terugvloeien van de maaginhoud naar de slokdarm) kan de oorzaak zijn van atypische thoracale pijn. Andere mogelijke oorzaken zijn ontsteking van de bronchiën (bronchitis), vernauwing van de slagaders die het ruggenmerg van bloed voorzien, een verschoven tussenwervelschijf, aandoeningen van de ribben, het borstbeen of het sleutelbeen, een astma-aanval of verstopping van de galblaas door galstenen.


Soorten atypische thoracale pijn
Atypische thoracale pijn kan de vorm aannemen van een onaangenaam gevoel in de borst. Er kan sprake zijn van een brandende pijn of een pijn die bij vlagen optreedt. De pijn kan verergeren door hoesten of een plotselinge beweging. De pijn kan ook bedrieglijk veel lijken op angina pectoris.


Diagnose van de oorzaak van atypische thoracale pijn
Bij atypische thoracale pijn zal vaak in eerste instantie geprobeerd worden om uit te sluiten dat de pijn door hartaandoening wordt veroorzaakt. Het verhaal van de klachten en lichamelijk onderzoek kunnen belangrijke aanwijzingen geven over de oorzaak.

Bij aanhoudende klachten en een onduidelijke oorzaak kunnen aanvullende onderzoeken worden verricht, zoals thoraxfoto's, (elektrocardiografie (ECG) of endoscopie. Computertomografie (CT-scan) en kernspinresonantie (MRI) kunnen nodig zijn om eventuele afwijkingen in de borstkas op te sporen. Daarnaast kan ook ander onderzoek noodzakelijk zijn om een diagnose te stellen.

Het hoeft dus niet perse te komen door een vernauwing van de kransslagaderen (angina pectoris) Omdat je dit eerder wel gehad hebt kan ik mij jouw ongerustheid wel voorstellen.

Ben je toevallig allergisch voor jodium?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

newme41
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: vr okt 07, 2011 7:29 pm

Bericht door newme41 » vr okt 14, 2011 3:17 pm

Hi dank je voor het antw. Wat ik ook vergat te vertellen slokdarm, longenaandoening of onstekking aan thorax werd uitgesloten gezien de dag van spoedgevallen ik deze test ben moeten ondergaan. mijn grootste ongerustheid is dat ze mijn symptomen in twijfel nemen. god weet waarom ben zowieso in VOP (VOP= prepensioen)


Groetjes
ps: Nee ben niet allergisch voor jodium. vanwaar deze vraag aub.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr okt 14, 2011 8:39 pm

Hallo,

Omdat er jodium zit in de contrastvloeistof die ze gebruiken.
Je zou kunnen vragen om wat aanvullende onderzoeken om bepaalde zaken uit te sluiten.
Je kunt dan denken aan bloedonderzoek, thoraxfoto, mri of een scan.

Uit je bezorgdheid naar je huisarts. Ik denk niet dat ze je symptomen in twijfel nemen, maar een cardioloog kijkt niet verder dan zijn gebied en dat heeft hij in jouw geval gedaan. Je hebt een katherisatie gehad, daar kwam niets uit, dus moet je verder gaan zoeken.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie