Voorstellen en positief resultaat - hoge bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
may2
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: di jul 12, 2011 9:18 pm
Contacteer:

Voorstellen en positief resultaat - hoge bloeddruk

Bericht door may2 » di jul 12, 2011 11:28 pm

hoi allemaal,

Ik ben 59, vrouw, en in mijn familie komt hoge bloeddruk voor en een hoog cholesterolgehalte (en hartziekten). Daarom let ik al sinds de pubertijd op mijn voeding, gebruik geen alcolhol (vind het niet lekker en ik kan er niet tegen), rook niet, loop wat hard, wandel. En ik controleer zo nu en dan mijn bloeddruk en laat de cholesterol meten.

De bloeddruk bleek toch te hoog (thuis gemiddeld 168/80), ik ging naar de huisarts (daar was de bloeddruk 189/onderdruk weet ik niet meer), de huisarts wilde medicijnen voorschrijven, nog net niet voor de cholesterol ( 6.6), ratio 2.8 (erg goede ratio toch?), maar ik besloot me eerst te gaan verdiepen in de voedingssuplementen. Ik zou na 1,5 maand teruggaan naar de huisarts.

Ik kwam op deze site terecht.

Ik ging vanaf 1 mei 2011 het volgende slikken:

- 60 mg koenjit (kurkuma, geelwortel) (2 x per dag)
- 1000 mg vitamine C (2 x per dag) (ik verdraag geen ascorbinepoeder)
- Magnesium, aan aminozuur gebonden 100 mg (2 x per dag)
- Calcium 400 mg (2 x per dag)
- knoflookextract 540 mg (2 x per dag)
- 1000 mg Omega 3 visolie (2 x per dag)
- 33 mg Q10 ( 2 x per dag)
- Kaliumzout (merk: Dr. Ritter, reformhuis). Ik gebruik dit als zout i.p.v. het normale natriumzout. Ik neem ook 2 x per dag extra.

Resultaat:

Bloeddruk 15 mei: gemiddeld 130/66
Bloeddruk 20 mei: gemiddeld 140/72
Bloeddruk 25 mei: gemiddeld 140/72
Bloeddruk 6 juni : gemiddeld 136/73

Q10 vervangen door Teunisbloemolie (Q10 is duur, ik wil weten of het belangrijk is voor me):
Bloeddruk 2 juli : gemiddeld 146/74

Ik ben superblij met dit resultaat! Dankzij de site van Willie!

De huisarts was geinteresseerd in mijn lijstje en de site.

Plaats reactie