hoe vind ik het antwoord?

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
charlotte84
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: do jun 23, 2011 9:36 pm

hoe vind ik het antwoord?

Bericht door charlotte84 » do jun 23, 2011 9:39 pm

ik ben charlotte en ga al tien jaar gebukt onder stress en spanningen, ik heb borderline, adhd en paniekstoornis. het gaat de ene keer beter als de andere, het meest vervelende vind ik het altijd ''ziek'' voelen, dus het lichamelijke, het geestelijke kan ik wel handelen. nu gaat het sinds twee maanden kwa gezondheid niet goed. ik heb erge hart(mist)overslagen. het voelt alsof ik inadem en dat dan mijn hart ff een paar seconden stil staat. een heel naar gevoel. nu weet ik dus niet of ik kwa psyche weer een rot periode heb of dat het dit keer misschien iets anders is. ik heb in 2008 onder behandeling gestaan van een cardioloog ivm snel hartritme. ik heb een 24 uurs registratie gehad, een echo en diverse hart filmpjes. eigenlijk is daar niks ergs uitgekomen behalve tachycardie. ik heb daar beta blokkers voor gekregen ( bisoprololfumaraat 5mg ) nu is het de laatste paar weken weer helemaal mis met mijn ritme, heb in rust vaak een ritme >100. die overslagen/mis slagen heb ik elke dag wel een paar keer en op de gekste momenten, bv als ik op de bank lig, onder de douche sta of als ik op stap ben. is dit rede voor een verwijzing nogmaals naar de cardioloog ? of zal het echt bij mijn psyche horen ? het is een beetje rot allemaal omdat ik dus onder grote spanning sta en daar komen vaak ook hartklachten weg maar wat ik wil weten is of het niets ernstigs is.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr jun 24, 2011 12:08 pm

Hallo Charlotte,

Er zijn verschillende oorzaken die tachtcardie kunnen veroorzaken, zoals infecties, hartziekten, roken, alcohol, koffie en thee, en het gebruik van bepaalde middelen die bij hartziekten wordt voorgeschreven en digitalis bevatten. Andere mogelijke oorzaken zijn bloedarmoede, te snelle schildklierwerking, koorts en infecties.

Ook de plaats waar deze ontstaan is verschillend atriale, ventriculaire en atrioventriculaire paroxysmale tachycardie. Daarvan is atriale paroxysmale tachycardie het meest voorkomende type met als kenmerk een snelle maar regelmatige hartslag. Ventriculaire paroxysmale tachycardie is een ernstige aandoening, die gewoonlijk verband houdt met een hartziekte. Atrioventriculaire paroxysmale tachycardie ontstaat in de atrioventriculaire knoop.

Ik vind dat je hier zeker even mee terug moet gaan naar de cardioloog. Stress is nooit goed natuurlijk en het kan de ritmestoornissen verergeren, maar er zou ook iets anders aan de hand kunnen zijn, dus even laten checken,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie