Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
ladybanz
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 23, 2011 9:37 am
Locatie: Swifterbant

Even voorstellen

Bericht door ladybanz » do jun 23, 2011 10:11 am

Hallo,

Ik ben Angela, 47 jaar en in april '11 gedotterd, er is een stent geplaatst omdat ik last had van blauwe en koude vingers in mijn linkerhand.
Dit heeft al een paar jaar geduurd, maar in januari werden de klachten erger. Ik ben vreselijk geschrokken toen ik hoorde dat ik gedotterd moest worden en van al die medicijnen die ik nu slik word ik ook niet vrolijk. :( Ik moet vandaag weer voor een duplex onderzoek en krijg van mijn vaatchirirug hier ook gelijk de uitslag van, maar wat ik me afvraag is hoe andere mensen verder gaan met hun leven na iets als dit meegemaakt te hebben. Ik ben al maanden bang om te gaan slapen, bv.
Ik hoop dat er mensen zijn hier op dit forum die er met mij kunnen/willen over praten en hoe zij iedere controle "overleven" :)
Hart en vaatziekten komen bij mij in de familie voor. Mijn vader overleed na een auto ongeluk omdat zijn hart er na de zoveelste keer falen nu echt mee stopte, dit gebeurde een week nadat ik was gedotterd.

Groet, Angela

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr jun 24, 2011 12:15 pm

Hallo Angela,

Wat was de uitslag van het duplex onderzoek?
Had je een blokkade in een van de kransslagaderen?
Wat heel belangrijk is dat je er een gezonde levensstijl op na houd, dus bewust met voeding en iedere dag bewegen.
ook een stent kan weer dichtslibben.

Er zijn op dit forum niet veel mensen waarbij een stent geplaatst is, maar ik hoop toch dat je wat reakties zult krijgen,
groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ladybanz
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 23, 2011 9:37 am
Locatie: Swifterbant

Bericht door ladybanz » vr jun 24, 2011 1:15 pm

Hallo Corrij

De uitslag van mijn duplex onderzoek was goed, er is geen nieuwe vernauwing gevonden, gelukkig :D
Ik had inderdaad een vernauwing in de kransslagader en ik ben vreselijk geschrokken van alles wat de vaatchirurg vertelde.
Ik wist niet dat een stent ook dicht kan gaan, dus daar ben ik niet blij mee, ik dacht dat ik me over die stent geen zorgen meer hoefde te maken en wat eten en bewegen betreft, ik eet gezond, heb een duitse herder dus aan beweging kom ik (en de hond :wink: ) niets te kort.
Ik hoop dat er inderdaad reacties komen van andere mensen hier.
Dank je voor je reactie.

Groet Angela

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » vr jul 08, 2011 11:32 am

Dit is geen lotgenote forum Angela. Het is een behandeling forum om te genezen. Dus de reacties waarop jij wacht kring je hier denk ik niet
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Annelotus
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 04, 2011 5:09 pm

mijn verhaal

Bericht door Annelotus » zo sep 04, 2011 5:31 pm

Hallo, Ik ben Anne, 55 jaar en heb de ziekte aderverkalking volgens de cardioloog.
In december 2008 heb ik een hartinfarct gehad en ben ik gedotterd en stent geplaatst, na ongeveer 1 uur scheurde de kransslagader waar de stent in gezet was en moest ik opnieuw onder het mes. Men zette een langere stent in de al bestaande waarmee gelijk de scheur in mn ader werd gedicht.

April 2011 werd mij verteld dat het onmogelijke gebeurt was op alle onderzoeken was niks meer terug te vinden van de daarvoor beschadigingen van mijn hart. Je bent weer kerngezond werd mij gezegd. Ik slikte toen nog steeds Plavix. Een paar weken later kreeg ik allemaal grote bloeduitstortingen over mn hele lijf. Moest stoppen met de plavix en mag die nooit meer slikken. Na een week waren de plekken weg.
Op 2 juli van dit jaar heb ik een hersenbloeding gekregen. Een aneurysma in mn hoofd scheurde en daardoor ontstond een Subarachnoidale bloeding. Ondanks dat dit een van de gevaarlijkste hersenbloedingen is heb ik het zonder verdere problemen overleefd. Het aneurysma is met coilen opgevuld. Nu blijkt dat het steeltje nog moet gebeuren en er moet een stent in de ader gezet worden. Alleen door mijn allergie voor Plavix is dat een probleem. Een andere methode is door middel van het lichten van een stukje schedel en een klemmetje te plaatsen.
Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een oplossing voor de bloedverdunners. Ik slik wel Acetylsalicylzuur

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di sep 06, 2011 7:38 pm

Hallo Annelotus,

Kiwi
Om dichtslibben van de bloedvaten tegen te gaan en het bloed dun te houden, wordt door artsen regelmatig aspirine geadviseerd. Onderzoekers van de universiteit van Oslo hebben echter een veel lekkerder en natuurlijker alternatief ontdekt met hetzelfde bloedverdunnende effect: twee à drie kiwi’s per dag eten. Welke stof uit kiwi verantwoordelijk is voor het bloedverdunnende effect, is de onderzoekers nog niet duidelijk.

Ik neem aan dat jouw INR regelmatig gecontroleerd word?

Visolie kan ook een bloedverdunnend effect hebben,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie