steken aan hart

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
emilio
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 07, 2011 11:39 am

steken aan hart

Bericht door emilio » di jun 07, 2011 11:58 am

Hallo , ik ben een jongeman van 27 j ik gebruik sedert een 2 tal jaar geregeld whey protéine voor men sport fitness.Maar de laatste maanden krijg ik altijd een stekend gevoel aan et hart .dus momenteel ben ik ermee gestopt .maar kan ik dit nog gebruiken ?Is et gevaarlijk voor me ?

PS : hart ingreep gehad enkele jaren terug ( wolf parkinson White syndroom)
-vroeger ook wel drugs gebruikt.
-Sedert 3 maand gestopt met roken .
-Probeer zo gezond mogelijk te eten.

met vriendelijke groeten

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di jun 07, 2011 12:32 pm

Hallo emilio,

Even een korte uitleg voor mensen die niet weten wat WPW is,

WPW of extra verbinding
Bij een WPW (Wolff-Parkinson-White) syndroom bestaat er een extra verbinding tussen boezem (atrium) en kamer (ventrikel), gelegen in de klepring van het hart. Deze extra verbinding bestaat uit een kleine spierbundel. Over deze bundel wordt de elektrische prikkel vanuit de boezem sneller voortgeleid naar de hartkamer dan via de normale verbinding, de zogenaamde AV-knoop. Op het oppervlakte ECG (‘hartfilmpje’) kan dit zichtbaar zijn. Is dit niet zichtbaar maar is er toch een tweede verbinding tussen boezem en kamer, dan wordt gesproken van een verborgen extra verbinding, of wel een ‘concealed bypass’.

Heb jij toen een ablatie gehad en / of medicatie?

Sportadvies: sportverbod. 3 maanden na behandeling volgt uitgebreide cardiale evaluatie. Is deze vrij van ritmestoornis, dan zijn er geen beperking voor sport.
Heb jij groen licht gekregen om te sporten?

Wei proteine zijn op zich niet gevaarlijk, ik weet niet hoeveel je hiervan gebruikt en hoe zwaar je trainingen zijn?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

emilio
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 07, 2011 11:39 am

antwoord

Bericht door emilio » di jun 07, 2011 3:22 pm

Hey corry ,

-ja heb ablatie gehad en achteraf 3 tal weken cardioaspro
-Gebruikte 3 schakes per dag (gwn dosis)
-heb groen licht gekregen om te sporten
-train bijna elke dag geen cardio work -out ma vooral gewichtsoefeningen



groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di jun 07, 2011 3:44 pm

Hallo emilio,

Krijg je die steken tijdens het sporten?

De meest voorkomende oorzaak van steken die men in het hart voelt zijn vaak afkomstig uit het spijsverteringskanaal en zijn uitstralingspijnen, maagaandoeningen en slokdarmproblemen kunnen deze steken veroorzaken. Ook emotionele oorzaken kunnen een onderliggende oorzaak zijn voor steken in het hart, net als hyperventilatie. Het meest verwarrend omdat de steken hierbij wel recht uit het hart lijken te komen zijn spierpijnproblemen bij spieren die tussen de ribben bij het hart liggen.

Toch kan men deze steken nooit verwaarlozen omdat er in sommige gevallen wel een direct verband met het hart bestaat en men het risico nooit mag uitsluiten. Een aandoening zoals kramp in de hartspier, ook wel angina pectoris genoemd en een hartinfarct kunnen door steken aangekondigd worden. Verschillende ernstige longaandoening hebben uitstralingssteken naar het hart. Heeft men steken bij of naar het gevoel in het hart dan is een bezoek aan de dokter nooit voor niets. Soms worden ook andere aandoeningen ontdekt die directe medische aandacht nodig hebben en soms is het hart zelf de oorzaak.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

emilio
Nieuw in dit forum
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 07, 2011 11:39 am

reachtie

Bericht door emilio » do jun 09, 2011 6:05 pm

Niet bepaalt heb er evenveel last van in rust als bij inspanning. bedankt voor de uitleg! Ga men arts es raadplegen

Plaats reactie