hartritmestoornissen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
goudkets
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 03, 2010 6:54 pm

hartritmestoornissen

Bericht door goudkets » za dec 04, 2010 1:01 am

hallo iedereen,
ben nu 53 jaar en heb al meer dan 40 jaar last van hartritmestoornissen,
heb alle mogelijke onderzoeken ondergaan, holter, ecg, scan, film enz.
bleek niks aan de hand te zijn, jarenlang fiboran en lexotan genomen omdat ik angst had ontwikkeld om iets aan mijn hart te krijgen, nu ben ik al twee jaar gestopt met roken en dacht dat ik me beter zou gaan voelen, fiets veel nu maar sinds twee weken plots terug meer hartritmestoornissen, in rust vooral, volgens dokter geen probleem maar is zo vervelend en angstwekkend, krijg er buikpijn en hoofdpijn door , wat kan ik hier tegen doen ???
groetjes
yves

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za dec 04, 2010 2:15 pm

Hallo Yves,

Hartritmestoornissen worden meestal door aandoeningen aan het hart en de bloedvaten veroorzaakt. Een hartslag die buiten het normale bereik ligt, is niet altijd reden tot bezorgdheid. Een snelle hartslag is normaal bij inspanning en zwangerschap, en getrainde mensen hebben in rust een langzamere hartslag dan normaal.

Hartritmestoornissen verminderen de efficiëntie van het hart, waardoor er soms te weinig bloed naar de hersenen stroomt. Hoewel hartritmestoornissen tot alarmerende klachten, zoals een bonzend hart, kunnen leiden, zijn niet alle vormen ernstig.

De oorzaak voor hartritmestoornissen kan ook buiten het hart liggen, bijvoorbeeld in een onbalans van de schildklierhormonen (zie Hyperthyreoïdie, en Hypothyreoïdie) of van de bloedsamenstelling door bijvoorbeeld een teveel aan kalium. Sommige medicijnen, bijvoorbeeld luchtwegverwijdende middelen en digitalis, maar ook de medicijnen tegen hartritmestoornissen zelf kunnen hartritmestoornissen veroorzaken, evenals cafeïne en tabak.

Weet je welke soort hartritmestoornis je hebt?
Ben je in het bezit van recente bloeduitslagen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie