Toch een (te) hoge bloeddruk?

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Skippie
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 12:30 pm

Toch een (te) hoge bloeddruk?

Bericht door Skippie » zo nov 14, 2010 12:56 pm

Hallo,

Na me net te hebben aangemeld op dit forum, zal ik me eventjes (kort) voorstellen.
Ik noem mezelf hier Skippie, en ik ben 47 jaar.
Ongeveer een jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan met klachten als hoofdpijn, gejaagdheid en ruisen in mijn oren dat ik vooral 's nachts erg hinderlijk vond omdat ik er niet goed van kon slapen.
Mijn bloeddruk was toen behoorlijk te hoog, en ook de suikerwaarde in mijn bloed was iets verhoogd, maar niet alarmerend.
In overleg met de huisarts heb ik toen besloten te proberen wat gezonder te gaan leven, meer bewegen en bewuster eten, ik was ook wat kilo's te zwaar, en ik zou om de paar maanden mijn bloeddruk laten controleren en bloed laten prikken.
Op een gegeven moment had ik de slag te pakken en waren er wat kilo's af, ik wandelde veel en at gezond.
Mijn bloeddruk was weer oké, en het suikerpeil omlaag.

Door verschillende omstandigheden - blessure, persoonlijke zorgen, veel verplichtingen - ben ik minder gaan bewegen, als vanzelf weer meer gaan eten, en weer terug bij af.

Vorige week voelde ik me al heel erg gestresst en gejaagd, had af en toe het gevoel dat mijn hart op hol ging, en er was weer die druk op mijn hoofd en het ruisen in mijn oren.
Ik heb me ziek gemeld op mijn werk, zoveel mogelijk afspraken afgezegd en dacht dat ik met uitrusten wel weer tot mezelf zou komen.
Doe het hoognodige in het huishouden, maar erger me er enorm aan dat alles niet gaat zoals ik zou willen en mijn huisgenoten moeten het regelmatig ontgelden, waarvoor ik me even later dan weer verontschuldig want zoals ik reageer is overtrokken, ik weet dit zelf goed.

Gisterenavond mijn zus aan de telefoon, die vroeg me wanneer ik eigenlijk voor het laatst mijn bloeddruk had laten controleren?
Zelf had ik de link nog helemaal niet gelegd, maar nu ik de symptomen zo eens overdenk, zou het wel weer mis kunnen zijn.

Ik ga morgen in elk geval een afspraak maken, en hoop dat ik gelijk even langs kan gaan bij de assistente.

Ik heb tot nu toe nog geen medicijnen ervoor gekregen, maar ik denk als mijn bd inderdaad weer zo hoog is, ik er dit keer niet onderuit kom.
En ik voel me ook zo belabberd!

Ik ga hier even op het forum rondlezen, wat meer info tot me nemen.
Tot zover,

Skippie.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo nov 14, 2010 1:56 pm

Hallo Skippie,

Welkom hier op het forum.
Lijkt me zeker verstandig om je bloeddruk te laten meten, maar ook om even je bloedsuiker te laten prikken.

Suiker veroorzaakt snelle schommelingen van je bloedsuiker waardoor stemmingswisselingen worden veroorzaakt.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie