Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Even voorstellen

Bericht door Georg » di nov 02, 2010 12:55 am

Hallo allemaal,

Mijn naam is Georg en ben 56 jaar.
In september 2009 kreeg ik ineens last van mijn maag( bleek later vocht te zijn). Huisdokter bezocht en bloed laten onderzoeken echter was er volgens hem niks aan de hand.
Twee maanden later werd ik opgeroepen voor een onderzoek, waarvoor ik mijzelf had opgegeven, dat door onze huisartsenpraktijk en het UMCG Groningen werd uitgevoerd. Uit dit onderzoek kwam half december naar voren dat ik last van boezemfibrileren had. Op 21 december 2009 ben ik opgenomen in het ziekenhuis om de juiste medicatie op mij af te stemmen dit omdat mijn conditie steeds slechter werd en ik het steeds benauwder kreeg. Nog voor de Kerst mocht ik het ziekenhuis verlaten en zou ik op 13 januari 2010 een cardioversie ondergaan. Na de cardioversie had ik het nog steeds erg benauwd en wilde ik niet eerder naar huis dan dat ik mij ook daadwerkelijk beter voelde. Ik vertelde cardioloog dat de conditieproblemen en de benauwdheid ontstaan waren sinds ik de betablocker Metropolol slikte. Hij besloot mij hier direct mee te laten te stoppen om deze na de cardioversie niet meer nodig was. Hierna verbeterde mijn conditie vrij snel en mocht ik het ziekenhuis verlaten.
Een maand later, tijdens een bezoek aan mijn cardioloog, kreeg ik van hem te horen dat ik cardiomyopathie heb en heeft hij mij uitgelegd wat de ziekte precies in houd. Ik kreeg een hartfalen verpleegkundige toegewezen die ik regelmatig bezocht om de medicatie goed af te stemmen. Toen ik hoorde dat ik hartfalen had was het eerste wat ik dacht : Ik heb niet lang meer te leven! Dit gevoel is nu wat minder geworden echter kan ik het geestelijk nog steeds niet verwerken en kan en wil ik mij er nog steeds niet bij neerleggen dat dit niet genezen zou kunnen worden. Omdat ik mij hier niet bij neer wil leggen ben ik op internet op zoek gegaan naar sites van hartfalenpatiënten.
Ik kwam hierdoor bij jullie site terecht waar ik las dat veel mensen baat hebben bij een orthomoculaire aanpak en dit maakte mij nieuwsgierig en vroeg ik mijzelf af of dit mij ook zou kunnen helpen?

Groetjes Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di nov 02, 2010 12:49 pm

Hallo Georg,

Het is altijd erg schrikken als men de diagnose hartfalen krijgt.
En hoe je het wend of keert daar zit altijd een stuk angst bij, daar kun je niet om heen.
Er zijn gelukkig genoeg mogelijkheden om de conditie en de pompfunctie van het hart te verbeteren.
Ik heb wel een paar vragen voor je,


Hoe denkt de cardioloog dat het is ontstaan? Hoge bloeddruk, hartinfarct, hartklepproblemen, alcohol misbruik, etc.

Wat is jouw EJF %, pompfunctie?

welke medicijnen zijn er door de cardioloog voorgeschreven? Dosis?

Hoe hoog is je bloeddruk, hoe hoog was hij zonder medicijnen en hoe hoog is hij nu?

Wat was je hartslag voor en na de huidige medicatie? Heb je last van ritmestoornissen? Zo ja welke?

Komen hart en vaatziekten in de familie voor?

Is er onderzocht of jouw aderen (nek of lies) nog voldoende bloed laten doorstromen?

Heb je last van decompensatie, dikke enkels

Heb je een voedings of vocht restrictie?

Zijn er nu bepaalde zaken die je niet meer kunt doen? Kom je bijvoorbeeld de trap nog op? Sport je nog steeds?

Ben je gauw moe? Ben je bij een inspanning gauw benauwd?

Eet je veel suiker?

Heb je last van allergieen of intoleranties voor voeding of medicijnen?

Heb je last van overgewicht, vooral rond het middel?

Ben je gediagnosaticeerd met diabetes? Komt er diabetes in de familie voor?

Ik weet dat zijn heel wat vragen, maar zo word het plaatje duidelijker :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » di nov 02, 2010 7:29 pm

Hallo Corrij,

Wat een hoop vragen maar ik zal ze zoveel mogelijk trachten ze te beantwoorden.

1)De cardioloog heeft geen oorzaak genoemd en ik denk ook niet dat hij dat weet. Hij heeft mij wel gevraagd aan een genetisch onderzoek deel te nemen om te kijken of het in mijn genen zit. Zowel mijn broer als mijn zus hebben hartproblemen echter geen cardiomyopatie. Ik ben bezig met dit onderzoek en men heeft mijn broer en zus gevraagd of men hun medische gegevens op mag vragen? en dit vonden zij ok.
Ik heb toestemming gegeven de medische gegevens van mijn moeder op te vragen omdat deze een pacemaker had.

2)Wat mijn pompfunctie in % is heeft men mij niet verteld.
Wel dat mijn hart maar voor de helft pompt.

3) De medicijnen die ik nu gebruik zijn: 1x 220 mg Amiodaron(was in het begin 3x) 1x 20 mg Furosimide(was 2) 3 á 4 x 1 mg Acenocoumerol en 1x 32 mg Atacand.

Mijn bloeddruk was de laatste keer 120/60 en pols 60/min.
Na de cardioversie was mijn bloeddruk 105/65 en mijn pols 60/min.
Nooit eerder last van hoge bloeddruk gehad en geen last meer na de cardioversie van ritmestoornissen.

Ja er komen hart en vaat(vader) ziekten in mijn familie voor vandaar het genetisch onderzoek.

Nee er is niet onderzocht of mijn aderen voldoende bloed laten doorstromen.
Wel heb ik een kathederisatie gehad en alles was prima in orde met mijn hart. Mijn kransslageraders waren ook niet verstopt.
Het enige probleem is dus de pomfunctie!

Wordt vervolgd.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di nov 02, 2010 9:07 pm

Hallo Georg,

Mijn hartelijke dank voor het beantwoorden van al deze vragen.
Ik wil even proberen uit te leggen waarom de orthomoleculaire behandeling van hartfalen redelijk sucesvol te noemen is :D

De traditionele geneeskunde beperkt zich in wezen tot het bestrijden van de symptomen van hartinsufficiëntie. Er worden diuretische middelen (plaspillen) voorgeschreven om het vocht af te voeren dat door de verminderde pompfunctie van het hart in het lichaam wordt vastgehouden. Onvoldoende begrip van de werkelijke oorzaken van een falende hartfunctie verklaart ook de ongunstige prognose van deze aandoening. Vijf jaar nadat de aandoening is geconstateerd, is nog maar 50 procent van de patiënten in leven. Voor veel van deze patiënten is een harttransplantatie het laatste redmiddel, maar de meeste patiënten overlijden zonder ooit een operatie te hebben gehad.

De moderne cellulaire geneeskunde betekent een doorbraak in het begrijpen van de oorzaken, de preventie en de behandeling van hartzwakte. De aandoening wordt vaak veroorzaakt of verergerd door een tekort aan vitaminen en andere voedingsstoffen die zorgen voor de bio-energie voor de hartspiercellen. Dit tekort aan bio-energie in miljoenen hartspiercellen verzwakt de pompfunctie van het hart. Dit resulteert in een onvoldoende toevoer aan het lichaam van zuurstof en voedingsstoffen. De gevolgen daarvan zijn kortademigheid, oedeem en vermoeidheid.

In een vitamine observatie onderzoek in samenwerking met artsen en therapeuten, werd het effect op de prestaties van het hart en het fysieke prestatievermogen van patiënten met een falende hartfunctie getest. Er werden zes patiënten met verzwakte hartspieren in de leeftijdsgroep van 40 tot 66 jaar onderzocht. Voordat het experiment begon, werd de pompfunctie (ejectiefractie) van het hart gemeten door middel van een ECG (hartonderzoek met geluidsgolven of hartecho). Daarnaast werd het lichamelijke prestatievermogen van elke patiënt vastgesteld met een ergometer. Vervolgens kregen de patiënten naast hun gebruikelijke medicijnen een selectie vitaminen. Na twee maanden werd een cardiografisch en een ergometrisch controle-onderzoek verricht. De pompfunctie van het hart en het fysieke prestatievermogen van de patiënten was gemiddeld met 20 procent verbeterd. Deze resultaten zijn opmerkelijk, omdat de traditioneel voorgeschreven medicijnen de pompfunctie van het hart tot dusverre niet eens half zoveel kunnen verbeteren.

Doordat de kennis over de oorzaken van een falende hartfunctie in de traditionele geneeskunde onvolledig is, is ook de behandeling onvoldoende. We weten nu dat hartzwakte vaak door een chronisch tekort aan vitaminen en andere voedingssupplementen in miljoenen hartspiercellen wordt veroorzaakt. Dat leidt tot een verminderde pompfunctie van het hart, een relatief lage bloeddruk en een verminderde doorbloeding van de organen.

De nieren, die als voornaamste taak overtollig vocht uit het lichaam naar de urine moeten filteren, werken daardoor minder goed. Deze filterfunctie is echter afhankelijk van een optimale bloeddruk. Bij een te lage bloeddruk als gevolg van een falende hartfunctie wordt er te weinig vocht uitgefilterd, en dat vocht hoopt zich in het lichaam op. Om het overtollige vocht uit het lichaam af te voeren, schrijven artsen dan vaak plaspillen (diuretica) voor.

En dat is het begin van een vicieuze cirkel in de traditionele behandelmethode: diuretische middelen zorgen er niet alleen voor dat er meer overtollig vocht uit het lichaam wordt afgevoerd, ze voeren ook belangrijke mineralen en spoorelementen af, evenals een groot deel van de in water oplosbare vitaminen, zoals vitamine C en B. Vitaminegebrek is de hoofdoorzaak van hartzwakte, dus de diuretische medicatie verergert de aandoening alleen maar. Nu begrijpen we ook waarom de prognose voor patiënten met hartfunctiestoornissen zo ongunstig is en waarom slechts één op de twee patienten bij wie een falende hartfunctie is geconstateerd, de grens van vijf jaar overleeft. In elk geval dient de behandeling met diuretica te worden aangevuld met doses vitaminen.

Als je hart maar voor de helft pompt, zal je ejectie fractie zo rond de 30% liggen.
Cardioversie betekent het omkeren van een onregelmatig hartritme naar een regelmatig hartritme. Wat ik me nu afvraag is of het verdwijnen van de ritmestoornissen komen door de cardioversie, of door het toch wel zware middel amiodaron?

Zou jouw arts bezwaar hebben tegen het nemen van voedingssupplementen om je gezondheid te verbeteren?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » di nov 02, 2010 9:52 pm

Twee jaar geleden werd door een fysiotherapeut tegen mij gezegd dat ik vocht in mijn enkels had echter niemand heeft hier verder aandacht aan besteed.
Wat bedoel je precies met decompensatie?

Ik heb een vocht restrictie van 1,5 ltr.

Ik kan nog erg veel alleen ben ik vaak moe echter krijg ik steeds te horen dat dit bij mijn ziekte hoort. Traplopen gaat wel maar ik merk het goed in mijn benen. Ik probeer elke dag minimaal een half uur te fietsen door op de fiets verschillende boodschappen te doen en heb nergens last van. Ik heb sinds 4 weken revalidatiegym waar ik in anderhalf uur loop,roei, crosswalk, step up en fiets. Ik heb hierdoor mijn conditie al aardig weten te verbeteren.
Ik heb steeds wel veel last van spierpijn.

Ik ben niet gauw moe en ook niet benauwd. Ik ben in de hartfalen catagorie 2 ingedeeld.

Ik gebruik al jaren geen suiker echter sinds ik deze ziekte heb ben ik wel meer gaan snoepen.

Ik heb nooit last van allergieen of intolerantie voor voeding gehad

Sinds mijn ziekenhuisopname in december ben ik d.m.v. het dr.Frank dieet, door mijn vochtrestrictie, plaspillen en door te stoppen met bierdrinken tot nu toe 29 kg. afgevallen en voel mij hierdoor een stuk beter. Er zou eigenlijk nog 15 kg af moeten maar ik heb besloten dit later maar eens te doen.

Ik heb geen diabetis en deze komt in mijn familie ook niet voor.

Ik hoop dat het plaatje voor je nu duidelijk is geworden.

Groetjes Georg

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » di nov 02, 2010 10:17 pm

Hallo Corrij,

Ik heb geen idee of mijn cardioloog bezwaar zou hebben tegen het nemen van voedingssupplementen.
Ik heb over 14 dagen een afspraak met hem en zou graag van jou willen weten of er bepaalde belangrijke zaken voor mij zijn die ik hem kan vragen.

Groetjes Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo nov 03, 2010 1:12 pm

Hallo Georg,

Het plaatje is inderdaad duidelijk :D
Een van de voorwaarden om toegelaten te worden tot het behandelforum is dat we graag toestemming hebben van jouw arts en/of cardioloog om voedingssupplementen te gaan gebruiken.
Als deze daar geen bezwaar tegen heeft, kunnen we mits jij dat wilt overgaan naar het behandelforum en het protocol gaan starten.

Je zou aan de cardioloog kunnen vragen of jouw EF bekend is, en of er eerder pro-BNP is geprikt en wat daar dan de uitslag van was.
Dat is een mooi referentie punt om in de toekomst te kijken of je daadwerkelijk vooruit gaat.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » do nov 04, 2010 11:27 am

Hallo Corrij

Jij schrijft in je vorige mail aan over het toch wel zware middel Amiadaron. Wat voor nadelen heeft dit dan voor mijn lichaam en hoe moet je hartgesteldheid zijn om hiermee te kunnen stoppen?

Indien akkoord van mijn cardioloog/huisarts hoe gaat alles in zijn werk in het behandelforum en het protocol? Kan ik daar al iets van zien?

Groeten Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do nov 04, 2010 11:53 am

Hallo Georg,

Even over de amiodaron,

Amiodaron en zijn bijwerkingen A.R. Willems en M.A.H.W.

Sinds amiodaron, een benzofuraanderivaat, in 1967 als geneesmiddel tegen angina pectoris werd toegepast, en later vaak voor supraventriculaire en vooral ventriculaire ritmestoornissen werd voorgeschreven, zijn er diverse onschuldige, maar ook – en in toenemende mate – ernstige bijwerkingen beschreven. In dit beknopte overzicht wordt hiervan een opsomming gemaakt ingedeeld naar de betrokken organen (schildklier, huid, longen, ogen, lever en perifere zenuwen). Teratogene effecten van amiodaron evenals elektrofysiologische (bij)werkingen en interacties met andere medicamenten worden, hoewel belangrijk, hier niet besproken.

BIJWERKINGEN
Schildklier
Zowel door amiodaron geïnduceerde hyper- als hypothyreoïdie zijn beschreven. Het probleem van de diagnostiek is in 1983 in dit tijdschrift besproken. Vooralsnog lijkt de nieuwe, zeer gevoelige, bepaling van het thyreoïd stimulerend hormoon (TSH) met behulp van immunoradiometrisch onderzoek (TSH-IRMA) de eerste keus te zijn als schildklierfunctietest. Het mechanisme van de geïnduceerde schildklierdysfunctie, evenals een dosisafhankelijkheid is niet duidelijk. Mogelijk is dat een reeds bestaande schildklieraandoening en (of) het luxeren van een latente auto-immuundysfunctie ten gevolge van amiodaron een rol spelen. De incidentie van beide wordt wisselend opgegeven, van 1-5 voor hyper- en 1-2 voor hypothyreoïdie. Indien de toediening van amiodaron wordt voortgezet bij de behandeling van een geïnducerde schildklierdysfunctie, met respectievelijk levothyroxine en propylthiouracil, zijn geen goede richtlijnen te geven voor het controleren van de schildklierfunctie. Het staken van de amiodarontoediening moet altijd overwogen worden, hoewel dit niet noodzakelijk is. Suppletie behoort voorzichtig te geschieden in verband met verergering van aritmieën of angina pectoris.

Huid
Fotosensibiliteit is een vaak voorkomende bijwerking van amiodaron in meer dan 57 van de gevallen. Gevoeligheid voor ultraviolet licht is hiervan de oorzaak. Ernstige fotosensibilisatie met erythemateuze zwelling en een asymptomatische blauwgrijze, lei-achtige verkleuring van de aan zonlicht blootgestelde huid zijn weinig beschreven. Bij hogere doseringen zou echter laatstgenoemd verschijnsel veelvuldig voorkomen. Zeldzame huidafwijkingen zijn flushing, urticaria en alopecia. Na het staken van amiodarongebruik verdwijnen de huidverschijnselen binnen zes maanden tot een jaar. Bij een enkele patiënt zijn de huidafwijkingen, vooral de lei-achtige verkleuring, irreversibel. Hoewel de afwijkingen goedaardig zijn, kunnen patiënten wie het mijden van veel zonlicht wordt aangeraden, hier veel onder lijden. De eraan ten grondslag liggende pathofysiologie van de huidafwijking is nog niet bekend.

Longen
In 1980 werden voor het eerst longafwijkingen beschreven bij amiodarongebruik. Later werden diverse meldingen ervan gedaan, zoals pneumonitis en op alveolitis lijkende beelden met longfibrose, die zelfs tot respiratoire insufficiëntie en de dood leidden. De incidentie wordt wisselend gemeld: tot 10 in Amerikaanse onderzoekingen, in Europa aanzienlijk lager. Deze discrepantie zou verklaard kunnen worden door verschil in onderhoudsdosering, maar ook onbekendheid met deze bijwerking en derhalve een vorm van ‘underreporting’ zou een verklaring kunnen zijn. De diagnostiek is lastig en deze afwijkingen dienen voornamelijk klinisch, maar ook door de patholoog-anatoom in een longbiopt te worden vastgesteld, na uitsluiting van infecties en decompensatio cordis. Momenteel adviseert men bij longafwijkingen het middel te staken en corticosteroïden toe te dienen, mede gezien de hoge sterfte ten gevolge van respiratoire insufficiëntie. Normale bevindingen bij controle-röntgenfoto's van de thorax sluiten afwijkingen zeker niet uit. De uitslagen van diverse longfunctietests, vooral de totale long- en de koolmonoxidecapaciteit en het nucleaire onderzoek (o.a. galliumscan), kunnen reeds afwijkend zijn bij normale röntgenbevindingen.

Ogen
Depositie in de cornea wordt regelmatig beschreven, en is voor het eerst door Joseph et al. in 1967 vermeld. Sommige delen de corneadepositie in drie stadia in. De hoogste beschreven incidentie is Klinisch blijkt echter slechts een klein deel van de patiënten klachten te hebben over een blauwgroene halovorming bij het kijken tegen een sterke lichtbron in. Genoemde bevindingen zullen in het algemeen geen aanleiding zijn tot het staken van amiodaron, mede gezien het feit dat de oogafwijkingen in het algemeen reversibel zijn.

Lever
Verhoogde transaminase- en gamma-glutamyl-transpeptidase-activiteit wordt in wisselende percentages van incidentie opgegeven, namelijk van 15 tot 50. Sommigen menen dat er een dosisafhankelijke relatie bestaat. Publikaties omtrent het klinische beeld lopen uiteen van geen symptomen tot ernstige leverstoornissen met zelfs dodelijke afloop. Vooral nemen de vermeldingen van ernstige bijwerkingen in de recente literatuur toe. Bij lichtmicroscopisch onderzoek wordt er een op alcoholhepatitis gelijkend beeld gezien. Het regelmatig controleren van de genoemde leverfunctiebepalingen lijkt verstandig te zijn. Na het staken of aanpassen van de dosering van amiodaron worden de uitslagen ervan in de regel weer normaal.

Perifere zenuwen
Sinds de eerste rapporten van Lustman en Monseau in 1974 zijn er vele neurologische bijwerkingen beschreven.Van de perifere neuropathie worden wisselende incidenties opgegeven, tot zelfs Over het algemeen worden deze neurologische aandoeningen niet als een strikte reden tot staken beschouwd. Ze zouden, hoewel traag, reversibel zijn na het staken van amiodaron; irreversibiliteit wordt echter ook beschreven. Ook andere neurologische aandoeningen zoals slaapritmestoornissen, nachtmerries en tremoren met spieratrofieën zijn vermeld. Ook hierbij zou een dosisafhankelijke relatie voorkomen.

CONCLUSIE
Wij stellen dat amiodaron, overigens een uitstekend anti-arrhythmicum, een niet ongevaarlijk middel is. Wellicht berusten de bijwerkingen op de door amiodaron geïnduceerde fosfolipidose, door verschillende onderzoekers onlangs aangetoond in diverse organen.Gezien het groeiende aantal publikaties van de in incidentie en in ernst toenemende bijwerkingen, dient de indicatie van amiodaron strikt te worden gesteld: bij uitstek door de cardioloog, die op de hoogte dient te zijn van de bijwerkingen van de amiodarontherapie en de mogelijke alternatieven.

Ik mag aannemen dat je regelmatig gecontroleerd wordt op b.v. lever en schildklierwaarden?

Amiodaron wordt meestal voor geschreven als er sprake is van ernstige ritmestoorinissen waar geen andere opties meer zijn over gebleven.
Vandaar mijn vraag of jouw ritmestoornissen zijn verdwenen door de cardioversie of door de amiodaron.

Het behandelforum werkt hetzelfde als dit discussieforum, je wordt begeleid en geadviseerd over het gebruik van supplementen. ook kan je daar met al je vragen terecht. Ik kan je dat niet laten zien omdat je nog geen toegang hebt tot dat forum. Je kunt wel kijken op het engelstalig forum hoe het werkt.

viewforum.php?f=65

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » ma nov 08, 2010 4:23 pm

Hallo Corrij,

Ik heb as. donderdag een gesprek met mijn huisarts en wil hem vragen of ik naast mijn huidige medicatie ook voedingssupplementen mag gebruiken? Mijn huisarts kennende zal hij graag willen weten welke?
Kan jij mij hierover wat meer vertellen?

Groetjes Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma nov 08, 2010 6:05 pm

Hallo Georg,

Ik stuur je een mailtje, mag op dit discussieforum geen supplementen noemen c.q. adviseren,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » wo nov 10, 2010 11:02 am

Hallo Corrij,

Ik heb tot nu toe je beloofde mail aan mij nog niet mogen ontvangen.
Graag zie ik je reactie tegemoet.

Met vr. gr. Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo nov 10, 2010 11:08 am

Hallo Georg,

Ik heb je een pb-tje gestuurd, had geen mail adres van jou,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Georg
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma nov 01, 2010 6:38 pm

Bericht door Georg » wo nov 10, 2010 3:37 pm

Hallo Corrij,

Ik heb je een antwoord teruggestuurd echter weet ik niet of je het hebt kunnen ontvangen.

Groetjes Georg

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo nov 10, 2010 4:46 pm

Ja hoor, is gelukt :D
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie