Vaatvernauwing rechter been

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
ElHupeke
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: vr mei 21, 2010 9:06 pm

Vaatvernauwing rechter been

Bericht door ElHupeke » ma mei 24, 2010 1:13 pm

Hallo,

Mijn naam is Huub de Groot.
In onze familie hebben we sterf gevallen betreffende hart en vaatziekten op jonge leeftijd. Na het overlijden van mijn broer op 43 jarige leeftijd heb ik een onderzoek laten doen bij de cardioloog. Daar bleek dat mijn HDL gehalte te laag was en LDL tegen de bovengrens.
Ik kreeg direct Lipitor voorgeschreven en kreeg na een jaar gebruik zoveel spierpijn en slaapproblemen dat ik er mee gestopt ben.

Ik ben op een koreaanse vechtkunst gegaan, gezien ik een kantoorbaan heb en sporten erg gezond is. Eind 2009 bleek dat mijn rechterbeen erg zwaar werd tijdens het trainen. Sterker nog, het hardlopen ging niet meer en trok mijn been helemaal wit weg. Als eerste naar de fysio om te zien of er niets afgekneld werd, maar na een onderzoek in het ziekenhuis met een echo bleek ik een erge vaatvernauwing te hebben, net naar de aftakking naar mijn rechter been. Op de echo (duplex) was goed te zien dat de aftakking naar het linkerbeen nog goed is, maar de vernauwing meteen na de afsplitsing begint.
Na 3 maanden onderzoek hebben ze het gedotterd en zou het hiermee opgelost zijn. Niets is minder waar. Na een onderzoek, blijkt niets verbeterd te zijn en zal er een stent in geplaatst moeten worden. Dit krijg ik over 2 weken te horen wat de verdere actie is.

Ik loop inmiddels bij de internist, die me ook statines zoals Lipitor wil voorschrijven. De vaatchirurg echter gaf aan dat ik hier niet zomaar mee moet beginnen. In overleg met de internist, slik ik nu bijvoorbeeld foliumzuur en nog geen statines.
Bij een 24 uurs meting bleek mijn bloeddruk te hoog en slik ik ook bloeddruk verlagers.

Bij het lezen van dit forum ging er een wereld voor me open, waarbij met de juiste supplementen die troep als statines achterwegen geladen zou kunnen worden en ben ik hier al langer naar op zoek. Ik weet niet alle bloedgehaltes en zal deze over 2 weken bij de vaatchirurg opvragen, om zodoende m.b.v. supplementen naar de juiste bloedwaardes te kunnen komen.

Ik vind het zeer vervelend dat na de ziekenhuis bezoeken ik geen idee heb wat er nu precies aan de hand is en of er uberhaupt wel naar oorzaken gekeken wordt. Bij het mailen met Corrij werd mij een voortreffelijke uitleg gegeven en werd mij duidelijk dat de orthomoleculaire therapie voor mij de oplossing kan zijn. Ik wil hier zeker verder mee gaan.

Huub de Groot

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mei 24, 2010 1:37 pm

Hallo Huub,

Dank je wel voor je verhaal en welkom hier op het forum.
Nog een vraagje, denk je dat jouw arts er bezwaar tegen heeft dat je d.m.v. supplementen en voeding je gezondheid wilt verbeteren?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mei 26, 2010 9:01 pm

Hallo Huub,

Laat me even weten of je verder wilt gaan op het behandelforum?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie