Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Even voorstellen

Bericht door Marja61 » ma apr 05, 2010 10:08 pm

Hallo, mijn naam is Marja en ben 48 jaar.

Ik had de laatste tijd nogal veel last van hoofdpijn en duizeligheid. Ben naar de dokter geweest en mijn bloeddruk is diverse malen gecontroleerd. Ik heb dus te hoge bloeddruk en sinds zaterdag slik ik hier medicijnen voor. 14 April moet ik terug naar de dokter om mijn bloeddruk wederom te laten controleren.
A.s. woensdag moet ik een uitgebreid bloedbeeld laten prikken.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » di apr 06, 2010 2:54 pm

Hoe hoog is hoog?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di apr 06, 2010 4:54 pm

Hallo Marja,

Inderdaad, hoe hoog is hoog en welke medicijnen neem je?
Zijn er verder nog gezondheidsklachten?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » di apr 06, 2010 9:41 pm

Hallo,

Ik gebruik 1x dgs Diovan 160

160/90

Een paar dagen ervoor was de bloeddruk 158/95

Ik moet er wel bij zeggen dat het in de familie zit.

Ik heb last van overgewicht en afvallen valt niet mee, is een jojo effect.

Groet, Marja

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo apr 07, 2010 8:30 pm

Hoi Marja,

Als je zeer deskundige hulp bij het afvallen wilt, moet je bij Cora de Fluiter zijn, zij kan jou daar bij helpen,

http://www.coradefluiter.nl/boek/

Er zijn verschillende oorzaken voor het hebben van een hoge bloeddruk,

1. Stress
2. Leefstijl: roken, overgewicht, weinig lichaamsbeweging, veel zout eten.
3. Tekort aan vitamines en mineralen

Je bloeddruk stijgt naarmate je ouder wordt. Dat is normaal. Ook zien we dat hoge bloeddruk in sommige families vaker voorkomt. Erfelijke aanleg en/of factoren in de familie spelen dan ook zeker een rol. Soms is een hoge bloeddruk het gevolg van een nierziekte.

Weet je hoe het met je cholesterol gesteld is?
Ben je gecontroleerd op diabetes?

Wil je op orthomoleculaire wijze je bloeddruk proberen te verlagen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » vr apr 09, 2010 11:18 pm

Hoi Corrij,

Ik heb wel last van stress op mijn werk, roken doe ik niet en ik eet ook niet echt heel zout. Tijdens mijn zwangerschap 29 jaar geleden, ben ik streng zoutloos geweest, sinds die tijd gebruik niet echt veel zout.

Ik ben vorig jaar gecontroleerd op diabetes en cholesterol. De waardes waren prima, wel had ik een B12 tekort, maar daar slik ik dagelijks een pil voor. Zoals ik al aangaf in een eerder bericht ben ik afgelopen woensdag getest. Ik hoop volgende week de uitslag te hebben.

Ik heb net even gekeken bij Cora de Fluiter en dat spreekt mij wel aan. Dat vind ik een nadeel van afvallen, dat hongergevoel, maar als ik lees dat je bij dat dieet wel een verzadigingsgevoel krijgt, dan klinkt dat als muziek in de oren.

Natuurlijk wil ik liever mijn bloeddruk omlaag brengen op orthomoleculaire wijze, dat lijkt mij beter dan die chemische middelen.

Groet, Marja

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za apr 10, 2010 8:21 pm

hallo Marja,

Als je met Cora aan de slag wilt gaan, kun je contact met haar opnemen.
Zij gaat samen met jou op zoek naar de oorzaak van je overgewicht en die wordt dan aangepakt :D

Om je orthomoleculaire adviezen te kunnen geven, moeten we verder op het behandelforum hoge bloeddruk.
Voor we dat doen zou ik graag willen weten of jouw huisarts er bezwaar tegen heeft dat je op deze wijze je bloeddruk wilt proberen te verlagen.

Ben je in het bezit van een bloeddrukmeter?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » za apr 10, 2010 8:44 pm

Hoi Corrij,

Dat moet ik dan eerst even met mijn HA overleggen.

Nee ik ben niet in het bezit van een bloeddrukmeter.

Groetjes,

Marja

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » di apr 13, 2010 11:08 pm

Ik heb vandaag mijn bloeduitslagen gehad. Ik heb een vitamine D tekort, de rest is prima. Morgen weer even mijn bloeddruk laten meten.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo apr 14, 2010 10:26 am

Hoi Marja,

Wat ga je aan dat vitamine D tekort doen?
Hoe was je bloeddruk?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » wo apr 14, 2010 12:12 pm

Hoi Corrij,

Ik kreeg te horen dat ik vitamine D pilletjes bij het Kruidvat moest halen en dat er waarschijnlijk nog wat bijgeschreven zou worden.
Vanmiddag moet ik mijn bloeddruk laten opmeten. Ik heb vanmorgen een bloeddrukmeter gekocht en gelijk gemeten. 137/91
Dus de bovendruk is een stuk lager.
Even afwachten hoe het vanmiddag is bij de assistente met mijn bloeddruk.

Groetjes, Marja

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo apr 14, 2010 2:09 pm

Hoi Marja,

Even wat info over vitamine D.

Vitamine D belangrijker dan vitamine C voor weerstand
Vitamine D staat enorm in de belangstelling, zeker in de winter. Onderzoek toont aan dat vitamine D belangrijker is voor onze weerstand dan vitamine C. Veel mensen in Nederland hebben een vitamine D tekort. Wat is nu precies vitamine D, waarom is het zo belangrijk en hoe ontstaan tekorten?
Vitamine D ìs eigenlijk geen vitamine maar een prohormoon
Om vitamine D te begrijpen moeten we eerst iets opmerkelijks vaststellen. Vitamine D ìs eigenlijk geen vitamine. Ons lichaam kan namelijk met behulp van zonlicht zèlf vitamine D maken. En daarmee is het strikt genomen géén vitamine. Vitamines kunnen per definitie nièt door het lichaam gemaakt worden. We moeten ze uit voeding of supplementen binnen krijgen.
Vitamine D wordt stapsgewijs verwerkt
Zoals veel processen in ons lichaam verloopt de aanmaak van vitamine D stapsgewijs. Een onzichtbaar onderdeel van zonlicht, UV-B genaamd, wordt in onze huid tot 'vitamine D' gevormd. De officiële naam van deze stof is cholecalciferol ofwel vitamine D3. Deze vitamine D3 gaat eerst naar de lever. De lever zet de vitamine D3 om in een vorm die als voorraad opgeslagen kan worden. Deze stof heet calcidiol. Het lichaam houdt de voorraad calcidiol opgeslagen in de lever en in het lichaamsvet. Calcidiol is eigenlijk opgeslagen zonlicht.
De stappen van vitamine D naar het hormoon calcitriol
Calcidiol gaat op zijn beurt naar de nieren. Daar wordt het wéér omgezet, en nu naar een hormoon. Dit hormoon noemen we calcitriol. Wij weten sinds kort dat de omzetting naar calcitriol ook in andere plaatsen van het lichaam gebeurt, bv. in de prostaat, de borsten en in de darmen. Het omzettingsproces van vitamine D verloopt dus van cholecalciferol naar calcidiol naar het hormoon calcitriol.
De rol van het hormoon calcitriol
In de nieren en op andere plaatsen van ons lichaam wordt het hormoon calcitriol gemaakt. Calcitriol doet verschillende dingen, afhankelijk van wáár het in ons lichaam gemaakt wordt. De calcitriol afkomstig uit de nieren zorgt dat er voldoende calcium in ons bloed zit. Een goede calcium huishouding is van het grootste belang voor bijna álle processen in ons lichaam.
De beschermende functie van calcitriol
Als er nog calcidiol over is gaat dat naar andere plekken in ons lichaam. Het gaat direct naar de cellen in onze darmen, in de borsten en prostaat en naar de immuun cellen. Daar wordt er een andere vorm van calcitriol gemaakt. Juist deze calcitriol lijkt een beschermende werking te hebben tegen allerlei ziektes en aandoeningen. Het is dus heel belangrijk dat er voldoende calcidiol op voorraad is zodat beide vormen van calcitriol aangemaakt kunnen worden.
Onze levensstijl staat vitamine D aanmaak in de weg
Omdat we het onzichtbare UV-B òp de huid nodig hebben voor de productie van vitamine D tot calcitriol zouden we regelmatig zònder kleren en zonnebrandcrème in de zon moeten zitten. Onze levensstijl staat dat helaas niet altijd toe. Wij werken vaak binnen tijdens de uren dat er het meeste UV-B aanwezig is. Een bijkomend probleem is dat wij in Nederland wonen.
Aanmaak van vitamine D in Nederland is in de winter nihil
Nederland ligt op de 52° breedtegraad. De breedtegraad geeft aan hoe ver een plek van de evenaar af ligt. Indonesië ligt met zo'n 5° breedtegraad ongeveer op de evenaar. Hoe verder een land van de evenaar ligt hoe minder zonlicht en dus UV-B er is. Vanaf oktober tot en met april is er in Nederland te weinig zonlicht om voldoende vitamine D aan te maken.
Tekort aan vitamine D in de wintermaanden
Als we in Nederland wonen en niet iedere dag vette vis eten hebben we in de maanden oktober, november, december, januari, februari , maart en april niet voldoende vitamine D om ons optimale bescherming te bieden.
Verschillende adviezen over aanvulling vitamine D
De gezondheidsraad heeft recent de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine D voor risicogroepen zoals gesluierde vrouwen en senioren naar 10 mcg. verhoogd. Voor groepen die een nog groter risico lopen zoals gesluierde vrouwen boven de 50 jaar beveelt de raad 20 mcg. per dag aan. Veel vitamine D experts zoals de gerenommeerde professor Hollick adviseren voor ièdereen een dagdosering van 10 mcg vitamine D in de zomer, en van 25 mcg. vitamine D in de wintermaanden.
Ter vergelijking: als we een half uur bloot in de zomerzon zitten en we hebben een lichte huid maak je al snel 250 mcg vitamine D aan. Dit is 50 keer zoveel als de hoeveelheid die door overheidsinstanties wordt aangeraden.

Zorg ervoor dat je de juiste vitamine D namelijk D3 koopt,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marja61
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: za apr 03, 2010 11:13 am

Bericht door Marja61 » zo apr 18, 2010 4:39 pm

Hallo,

De dokter raadde mij aan om het huismerk van het Kruidvat te proberen, want deze was als beste uit de test gekomen.

Mijn bloeddruk is toppie. 117/78

Plaats reactie