Hartklachten of...?.

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Hartklachten of...?.

Bericht door Lacsap » di feb 23, 2010 1:38 am

Hallo zal me even voorstellen ik heet Pascal omgedraait Lacsap en ben 32 jaar en ben man.
Goed ik loop al geruime tijd met klachten en kwam via google hier terecht hopelijk kan iemand me wat info verschaffen.
Het is eind December begonnen toen het erg druk was met werk 14 dagen aan een stuk doorgewerkt tot ik sochtends niet goed werdt kreeg een soort van opvlieger of benauwdheid iets en dacht dat ik van me stokje ging ging even buiten zitten maar ook dat hielp niet en had tevens ook flinke steken in de borststreek waar ik van schrok.
Goed nu dikke maand verder heb ik af en toe nog van die opvliegers noem ik ze alsof ik dus van me stokje ga krijg het erg benauwd en hart gaat ook sneller kloppen maar soms ook heel langzaam.
Heb nu ook sinds een lange week erg last van mijn boven benen gekregen die in rust pijn doen soort van spierpijn maar toch ook weer niet.
heb dat ook gehad terwijl ik me bed lag en na 3 uur gedraait en gekwelt te zijn ben ik eruit gegaan en heb ze gerekt en ben toen me bed in gedoken en opeens was alles weer normaal en ben ik ook in slaap gevallen. dat rekken helpt niet altijd soms verschuift de pijn naar achter bij me hamstring en soms verdwijnt het dus helemaal.
het gaat ook vaak gepaard met vaak na korte periode plassen doorzichtige plas noem ik het niet geel zoals normaal en ook koude voeten maar ook die klachten verdwijnen soms als sneeuw voor de zon.
Ik heb in het verleden migraine gehad aanvallen met aura's die heb ik om één of andere reden al een groot jaar niet meer gehad,heb weleens in de nacht gehad dat ik wakker werd en me niet kon bewegen maar me hart ook amper klopte leek het heel eng en bizar. (theoretisch is dat niet ééns mogelijk) :lol:
Heb ook weleens dat me hart overslaat pak redelijk snel een virus en dat slaat op me darmen. goed een hele waslijst dus ben naar mijn gevoel de laatste maanden zeker 3 kilo aangekomen.
Goed dat was het zo een beetje wat ik ervaar heb ook gedacht aan hyperventilatie en sluit dat niet uit ben wel een stress persoon zoals iedereen anno 2010 :) mijn vader is ook aan een hartkwaal overleden weet niet welke is te lang geleden helaas.
Hopelijk kan iemand me tips geven zowiezo ga ik naar de dokter en ben benieuwd wat hij zegt en denkt.
Groetjes Pascal

(sorry voor het ontbreken van wat leestekens)

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di feb 23, 2010 9:11 pm

Hallo Pascal,

Je gebruikt geen medicijnen?

Ik kan me wel voorstellen dat je dit een beetje eng vind.
Het kan van alles betekenen, en je kunt dit het beste even laten uitzoeken.
Het kan iets "onschuldigs" zijn, zoals b.v. hyperventilatie, maar omdat hartklachten in je familie voorkomen kun je het maar beter laten checken. Dan ben je ook van die onzekerheid af.

Laat even weten wat er uit komt,

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » di feb 23, 2010 10:18 pm

Hallo Corrij,
nee ik gebruik geen medicatie en ook geen alchohol of drugs.
Ik was vandaag wezen hardlopen en daarna gegeten en kreeg weer een flinke "aanval" racend hart en kreeg amper lucht leek wel.
Daarna verminderde het maar wel koude handen en voeten en steken in me kaak en hoofd en gewoon algemeen koud.
Morgen mag ik langs de dokter zal het hem voorleggen ben erg benieuwd en zal het hier plaatsen.
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 24, 2010 12:06 pm

Hallo Pascal,

Oke, we wachten even wat er uit komt bij de arts, ben benieuwd :wink:

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » wo feb 24, 2010 6:13 pm

Hallo,
ben vanochtend bij de dokter geweest en die heeft me een formulier gegeven om bloed te laten prikken.
Voor twee dingetjes 1: glucose en 2: cholestrol.

De rare opmerking van de dokter was "je bent al ééns eerder voor cholestrol getest" ik zeg oh? en vraag met een zogenaamde naieve houding wanneer dan zijn antwoord: 1999.
Ik zeg maar dat was in een ander leven,hij zegt maar dat maakt niet uit blijft altijd hetzelfde. :lol:
Soms is het moeilijk om serieus te blijven maargoed vond dit wel benoemens waardig.
Morgen nuchter testen en we zien wel.
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 24, 2010 9:22 pm

Hoi Pascal,

Wat zei hij verder over jouw klachten?
Verstoringen van glucose of cholesterol geven niet deze klachten.
Was je cholesterol in 1999 verhoogd?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do feb 25, 2010 1:03 am

Hallo,
over mijn klachten zei hij verder niet veel.
Hij heeft ze niet ééns echt aangehoord het was meer je bent al ééns eerder met dit soort klachten langs geweest en toen heb je holte test gedaan ofzoiets. Heb destijds wel met een kastje rondgelopen maar kwam niks uit en heb ook verder geen aandacht aan besteed.
Ik had destijds niet zulke extreme klachten als afgelopen dagen.
En nee in 1999 was er niks met me cholestrol en dat zal nu ook niet zo zijn.
Hij gaf er een beetje zijn eigen draai aan van me benen noemde hij stijve benen.
Hij wou misschien ook nog een inspannings test doen maar eerst de uitslag van dit afwachten.
Uitslag maakt me niet veel uit zolang ik geen duidelijk antwoord heb op mijn ziektebeeld en weet bijna 100% dat ik met deze dokter dat antwoord niet ga krijgen hij heeft een naam hier in de stad en veel fouten gemaakt.
Maar goed dat terzijde. even afwachten en aankijken wat komen gaat,helaas.
Groetjes.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do feb 25, 2010 3:43 pm

Hoi Pascal,

Hoe zijn jouw voedings gewoonten?
Eet je veel suiker, of drink je veel frisdrank en energy drankjes?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do feb 25, 2010 4:18 pm

Ik probeer op mijn voeding te letten,
maar kwa suiker ga ik de mist in ik drink in me koffie drie klontjes :( en in me thee ook en daarbuiten drink ik genoeg frisdrank bijv. 7-up.
Groet

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do feb 25, 2010 4:56 pm

Hoi Pascal,

Wist jij dat,

Alle bekende ziekten zoals ADHD, Reuma, Kanker, Hart en Vaatziekten, Suikerziekte, Geheugenverlies, Verslavingen etc. etc. etc. hebben fysiek als basis de inname van geraffineerde suiker.

In de afgelopen jaren is geraffineerde suiker voor ons het belangrijkste voedingsmiddel geworden. In bijna ieder product dat je tegenwoordig koopt zit geraffineerde (dode) suiker. We zijn opgevoed met de illusie dat suiker snel energie verschaft, gezond en lekker is. Het resultaat is dat bijna de hele wereldbevolking verslaafd is geraakt aan een van de meest giftige chemische stoffen die ons lichaam tot zich kan nemen. Door het massale gebruik van suiker wordt zelfs verondersteld dat de negatieve gevolgen groter zijn dan die van tabak en alcohol samen. De Wereld Gezondheids Organisatie (WGO) ziet tandbederf - een regelrecht gevolg van suikerconsumptie - zelfs als de derde volksziekte na kanker en hart- en vaatziekten. Vooral onze jeugd die al extreem blootgesteld wordt aan de andere stress/allergieveroorzakers is de grootste klant van de suikerindustrie. Gaat er wel eens een dag voorbij dat uw kinderen niet volgestopt worden met alle vormen van suiker die er maar bestaan. Het zal ons dan ook niet verbazen dat niet de ouderen maar de jeugd straks de grootste chronische kostenpost van de gezondheidszorg wordt. Het tempo waarmee onze jeugd gifdepots in het lichaam aan het vormen is, is vele malen hoger dan de vorige generaties.

Suiker veroorzaakt een tekort aan o.a. vitamine B. Dit komt omdat vitamine B nodig is voor het opnemen van koolhydraten waaruit suikers dus voor het grootste gedeelte bestaan. Aangezien suiker zelf net zoals alle andere geraffineerde zetmeel of "WIT" producten zoals witte pasta’s, witte rijst, witte bloem, witbrood etc. helemaal geen B vitaminen bevatten staat dit dus gelijk op roofbouw op uw zenuwstelsel. De B vitamines zijn naast calcium en magnesium immers van vitaal belang voor het goed functioneren van dit communicatiesysteem. Maar ook aan stress gerelateerde symptomen zoals chronische vermoeidheid, leermoeilijkheden, concentratie en geheugen problemen kunnen door deze tekorten veroorzaakt worden.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do feb 25, 2010 5:19 pm

Hallo,
en hoe is het te controleren of het daarmee te maken heeft?
ik kreeg van de week wel zo een aanval na het eten van spaghetti en ook in een cafe na het eten van appeltaart met flinke slagroom.
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do feb 25, 2010 6:44 pm

Hoi Pascal,

Wat je kunt doen is zo`n twee weken proberen weinig tot geen suiker te gebruiken en ook spagetti, rijst, pizza, koekjes en dergelijke te laten staan.
Als je brood eet dan ook geen broodjes, maar zo donker mogelijk.
En let op je frisdrank!

Als je nu in deze twee weken geen "aanval" krijgt, dan weet je bijna zeker dat het er iets mee te maken zou kunnen hebben.
Daarna kun je een bord spagetti eten om te kijken wat er gebeurt.

Het is even wat gedoe, maar zo krijg je wel duidelijkheid,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do feb 25, 2010 11:43 pm

Hallo,
Ik ga dat proberen aankomende weken kan geen kwaad.
Maar als u mijn klachten zo leest wat denkt u zelf dat het kan zijn en in welke richting?
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za feb 27, 2010 6:03 pm

Hoi Pascal,

Tja dat is niet goed te zeggen vanachter mijn computer, maar suiker lijkt er wel verband mee te houden.
Ook heb ik gedacht aan hypoglycemie, weet je wat dat is?

Hypoglykemie is eigenlijk het tegenovergestelde van Diabetes mellitus (suikerziekte). Bij suikerziekte produceert de alvleesklier niet voldoende insuline. Bij Hypoglykemie wordt juist te veel insuline aangemaakt, waardoor de Bloedsuikerspiegel sterk schommelt of te laag wordt. Hypoglykemie is een frequent voorkomend probleem, hetgeen niet altijd onderkend wordt. Evenals bij Diabetes, is bij Hypoglykemie het lichaam niet goed in staat om Koolhydraten op een adequate manier te verwerken. Hypoglykemie is dus een toestand die wordt veroorzaakt door een te laag bloedsuiker gehalte i.c. bloedsuikerspiegel in het bloed, m.a.w. de suikerstofwisseling werkt niet goed. Hypoglykemie wordt door sommigen beschouwd als het voorstadium van Diabetes mellitus.

enkele symptonen die bij hypoglycemie horen zijn,

Hypoglykemie symptomen. Symptomen of kenmerken kunnen o.a. zijn: een onbestemd ziektegevoel, vermoeidheid (veel gapen), nervositeit, honger, rusteloosheid, duizeligheid (neiging tot flauwvallen), hartkloppingen, prikkelingen in vingertoppen en voeten, wazig zien, beven, slechte concentratie, het snel koud hebben, lage bloeddruk, overmatig transpireren, oorsuizen, gevoelens van verwarring en angst en plotse woede-uitbarstingen.
Stijging Daling Bloedsuiker. Ook kan er een plotselinge en sterke behoefte aan iets zoets of hartigs zijn. Wanneer de bloedsuikerspiegel stijgt, moeten er hormonen aangemaakt worden om de bloedsuikerspiegel weer te laten dalen. Deze daling kan vervolgens weer tot een te lage bloedsuikerspiegel leiden. Gevolg: na een half uur ontstaat een loom en lusteloos gevoel (geeuwen) en komt er weer een sterke behoefte aan iets hartigs of zoets (frisdrank of snoep) om de bloedsuikerspiegel weer omhoog te brengen. Dit is uiteindelijk dus een vicieuze cirkel.

Herken je hier iets in?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » wo mar 03, 2010 9:50 pm

Hallo,
ben even paar daagjes weggeweest maar ben er nog gelukkig :)
Heb inmiddels de uitslag aangevraagd van mijn bloedtest,
glucose en cholestrol.
Volgens de secretaresse was de cholestrol iets verhoogd maar niet zo erg dat het kwaad kon.. (frapant om die conclusie te trekken als ze niet ééns weet van de hele situatie maar goed) heb dus gelijk een afspraak gemaakt met de dokter aankomende vrijdag en ben wel benieuwd hoe en wat.
Aangezien ik deze klachten al heb gekregen dmv een cholestrol die "ietsje" verhoogd is wil ik niet weten wat er met me gebeurt als die cholestrol echt omhoog schiet.
Groetjes

Plaats reactie