Hartklachten of...?.

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » wo mar 03, 2010 10:06 pm

Ben ik weer even mijn klachten komen het meest overeen met iets in de richting van de schildklier weet niet of dat mogelijk is van de 20 symptonen heb ik er zeker 17.

groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 03, 2010 10:13 pm

Hoi Pascal,

een verhoogd cholesterol geeft niet jouw klachten hoor, dus dat staat daar los van.

Klachten veroorzaakt door schildklier problemen zijn nogal omvangrijk, dus het is niet zo vreemd als jouw klachten daar bij staan.

Vraag je huisarts dit te controleren aanstaande vrijdag.

Symptomen van schildklierklachten type 1 én 2
- Vermoeidheid
- Artritis
- Chronische obstipatie
- Tinnitus-Vertigo
- Vocht vasthouden
- Carotenodermia
- Onvruchtbaarheid
- Geen wenkbrauwen of dunner worden daarvan
- Terugkerende infecties
- Moeite met slikken
- Hoofdpijn
- Lage rugpijn chronisch
- Spierzwakte
- Lethargy
- Overgewicht
- Spier en gewrichtspijn
- Osteoporose
- Vlug koud hebben (vrouw)
- Haaruitval
- Mentale klachten (depressie,angst,nerveus)
- PMS klachten
- Terugkerende candida infecties
- Laag afweersysteem
- Lage bloeddruk
- Hoog cholesterol
- Endometriose
- Versnelde veroudering
- Cystes in borsten of eierstokken
- Droge huid of haar
- Impotentie
- Slaapproblemen
- Slechte herinnering en concentratie
- Slechte koude tolerantie
- Verminderde reflexen
- lage lichaamtemperatuur
- Spierkrampen
- Laag libido
- Snelle geïrriteerdheid
- Diabetes
- Paniekaanvallen
- Miskramen
- Vervroegd grijs worden
- Verminderd transpireren
- Slecht zien
- Opgezet weefsel rond de ogen
- Kortademigheid
- Dikke tong

heb je onlangs nog een "aanval"gehad?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » wo mar 03, 2010 10:50 pm

Nee ik begrijp dat dat cholestrol niet het grote probleem is.
ja had van de week nog een aanval na een hele dag gelopen te hebben gingen we naar de macdonalds daar was het ten eerste ongeloofelijk warm en ten tweede kreeg ik het na het eten van wat friet en een hamburger.
Daarna bijgekomen en geen last gehad de hele avond en was redelijk opgewekt.
Moet ik die hele lijst aan hem vragen? maar goed is schildklier problemen niet anders aan te tonen?
Groetjes

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do mar 04, 2010 1:34 pm

Hallo,
ik had vannacht plots een "aanval" werd om één uur wakker en was gedesorienteerd dacht dat ik nog in een film zat die ik daarvoor had gekeken. :oops:
Mijn hart ging weer als een gek tekeer en ik kreeg het erg benauwd en moest gaan bewegen dacht namelijk dat dit nu serieus was en moest ook erg plassen ging op de grond zitten en me handen trilde heel erg of het van angst was weet ik niet nadat de aanval beetje over was ging ik terug liggen met klamme voeten en beetje pijn in me linker borstspier toen ik me arm achter me hoofd deed.
Daarna kwam er nog een aanval opzetten toen ik erbij ging nadenken (paniek gedachtes?) en deed ik een kommetje van me handen maken en ging daar in ademen en dat hielp.
Is dit toch dan hyperventilatie?? goed dat hoop ik dan maar omdat dat het makkelijkste probleem is van de andere.
Kortom mens wordt hier gek van door zolang te lopen met klachten en geen aanwijspunt.
Groetjes Pascal

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do mar 04, 2010 5:53 pm

Hoi Pascal,

De hoeveelheid schildklierhormoon is meetbaar in het bloed. De uitslag geeft precies aan of je een teveel of tekort aan schildklierhormonen hebt en waardoor. Soms is ook met een echo na te gaan waardoor de schildklier vergroot is.

Hierboven is een lange lijst met klachten die je kunt hebben bij schildklierproblemen. Omdat je nog jong bent en van het mannelijk geslacht vind ik schildklierproblemen wat ver gezocht. Maar je kunt dit natuurlijk wel bespreken bij je arts en als hij laat prikken weet je het zeker :D

Doe deze test eens,

http://www.lilith.demon.nl/div/hypoglykemietest.html


groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » do mar 04, 2010 8:17 pm

Hallo.

Ik heb de test gedaan en uitslag was 141
dus dat is het hoogst slechtst haalbare :o
Maar als ik pas getest ben op glucose is die hypoglykemie dan niet te zien daarop?
Groetjes

Geert_
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 8:33 pm

Bericht door Geert_ » do mar 04, 2010 9:28 pm

Ik ondervind deze symptomen ook, deze morgen lag ik nog maar net in mijn bed tot ik een benauwd gevoel kreeg, alsof ik geen adem meer kreeg en de laatste sec geteld waren.
Ik werk vandaag men 4de nacht en heb sinds maandag geen deftig oog meer dicht gedaan.
Ik ben sinds gisteren begonnen met sporten ook, gisteren een uurtje gaan rijden en vandaag een half uurtje, tot nog toe geen verbetering.
De dokter heeft reeds enkele maanden terug mijn bloed gecontroleerd en alles is normaal.
Soms denk ik dat ik gewoon mezelf ziek maak, mij opjaag terwijl het niet nodig is waardoor ik men slaap laat en uitgeput raak met die symptomen tot gevolg.

Mvg,

Geert.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » vr mar 05, 2010 12:06 am

Hey Geert,
soms kan een mens ook teveel reageren op prikkels en dan raakt die persoon inderdaad uitgeput.
Ik had dat in het begin toen ik het in mijn benen kreeg ik focuste me zo erg erop en ging en wilde alles verklaren maar dat is gekkenwerk je moet ook zeker niet vergeten te leven en te genieten en je niet aanpassen aan je "ziekte" zolang er niks concreets is maar laat de "ziekte"" maar achter jou aan lopen.
Ik hoop ook zeer dat het met hyperventilatie en doemdenken te maken heeft en positief blijven de hersens en het denken zijn het sterkste wat we hebben we kunnen ons leven daarmee vormen hoe we willen.
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr mar 05, 2010 11:58 am

Hoi Pascal,

Nou, dat is dan duidelijk en verklaart jouw klachten :D

De vele verschijnselen zoals hoofdpijn, duizeligheid, koud zweten, bewusteloosheid, honger, vergeetachtigheid, concentratiestoornissen, wazig zien, pijn in de onderrug, lusteloosheid, bewegingsonmacht (om maar een paar symptomen te noemen) worden vaak gediagnosticeerd als psychische klachten, overspannen en stress.

Bloedtesten wijzen over het algemeen niet veel uit, omdat bij het bepalen van de bloedsuikerspiegel, men meer gericht is te kijken naar een verhoging en niet zo zeer naar een verlaging van de bloedsuikerspiegel. Bij sommige patiënten verandert de bloedsuikerspiegel zo vaak en zo snel dat het des te moeilijker is te bepalen of we inderdaad te maken hebben met een "hypoglycaemie".

Hypoglycaemie is afgeleid van de woorden "hypo" hetgeen onder (of in zeer lage mate) betekent, terwijl "glykis" zoet betekent, en "haima" bloed betekent. Oftewel hypoglycaemie is een te laag gehalte aan glucose in het bloed.

Een teveel aan insuline heeft tot gevolg dat de bloedspiegel van glucose te laag wordt. De symptomen die de mensen vertonen lijken op die van mensen die met teveel aan insuline waren ingespoten.

Het gekke en vervelende bij de symptomen van een hypoglycaemie patiënt is dat in bijna 100% van de gevallen de patiënt behandeld wordt met sedativa of tranquillizers, omdat opvallend veel psychische symptomen variërend van depressies tot concentratiestoornissen aanwezig zijn. Deze symptomen zijn voor de handliggend wanneer men denkt dat de hersenen voor de volle honderd procent hun energie putten uit de glucosestofwisseling. Ook is het energieverbruik van de hersenen vergeleken met dat van de andere organen erg hoog, namelijk 25%.

Een laag bloedsuikergehalte is de oorzaak van een slechte energievoorziening.

Wat zijn de oorzaken van zo'n hypoglycaemie syndroom.

Er zijn twee hoofdoorzaken.
De eerste oorzaak is een niet passende voeding. We kunnen stellen dat we verre van gezond eten. We drinken te veel koffie en eten teveel junk food.
De voeding is te arm aan vitamines en mineralen, rijk aan geraffineerde koolhydraten, additieven en verzadigde vetten.
Alcohol, tabak en cacao worden ook rijkelijk genuttigd.
Er ontstaat een situatie waarbij de voeding een enorme belasting wordt voor het lichaam waarbij allerlei tekorten aan essentiële nutriënten ontstaan.
De bloedsuikerspiegel kan hiervan het slachtoffer worden.

Oorzaak nummer twee is chronische stress. Dit kan zowel lichamelijk als geestelijk zijn. Uitputting en overreactie van de alvleesklier en de bijnieren kunnen een gevolg zijn van chronische stress. Dit is reeds beschreven door de fysioloog Selye. Hij zegt dat het lichaam op een bepaalde manier reageert op chronische stress. Hij noemt dat het General Adaption Syndrome.
Hiermee laat de invloed van stress op de bloedsuikerspiegel zich goed beschrijven. Stress zet de bijnier aan tot het maken van adrenaline. De adrenaline zal glycogeen omzetten in suiker en het bloedsuikergehalte zal stijgen. Dit zal dan de alvleesklier aanzetten tot het maken van insuline, waarmee de hoeveelheid suiker weer moet worden weggewerkt. Dus een alvleesklier die voortdurend onder hoogspanning moet werken kan het lichaam gemakkelijk in een toestand van hypoglycaemie brengen.

Verder zijn er nog meer oorzaken voor hypoglycaemie n.l. gebruik van geneesmiddelen zoals bèta-blokkers en hormonen (de pil en corticosteroïden), hormonale disfunctie van b.v. de schildklier, disfunctie van de lever, tumoren van de pancreas en ook verhongering (verschillende diëten).

Kortom hypoglycaemie is meer dan alleen wat verkeerde voeding en wat stress; het is een complex stofwisseling/hormonaal probleem.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » vr mar 05, 2010 11:58 am

Hallo daar ben ik weer even,
ben vandaag naar de dokter geweest. mijn cholestrol was 5.4 ofzo en mij bloeddruk 120 over 80.
Ik mag volgende week een zuurstof test doen voor me armen en benen ofzoiets ook alleen maar om mij gerust te stellen.
De rest van mijn klachten waren niet relevant en wees hij af.
Dus ja dan houd het snel op.
Groetjes

Geert_
Nieuw in dit forum
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 21, 2010 8:33 pm

Bericht door Geert_ » za mar 06, 2010 10:30 pm

Hey,

Heb dan besloten om een slaappilletje te nemen voor het slapen, ben nu weer uitgerust en ik kan uitgerust men 2 laatste nachten presteren.

Ik voel mij de laatste tijd zo depri, de dagen vliegen voorbij, ik krijg niks gedaan, moet men vriendin vaak missen en het weer wil ook niet echt mee, als ik dan naar het nieuws kijk word ik alleen nog maar slechter, niks dan mizerie.

Morgen komt de vriendin en gaan we is een goei wandeling maken, alvast iets goed om naar uit te kijken.

Ik denk dus dat mijn symptomen vooral komen door een te weinig aan ontspanning, altijd maar werken, ploegenwerk, het is ni alles, zeker gecombineerd met een relatie, we wonen namelijk een uurtje rijden van elkaar.

Mvg,

Geert.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » zo mar 07, 2010 12:38 am

Hallo Corrij,
stel dat ik dat zou hebben waar komen dan de klachten van mijn hart vandaan? wordt dat ook veroorzaakt door dat en mijn verhoogde cholestrol?
En hoe kan je hypo. bestrijden?
Groetjes

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » zo mar 07, 2010 12:48 am

Hey Geert,
heb in je topic gekeken en las je klachten.
Mij werdt verteld dat men pas na 15 jaar clean van roken te zijn het pas echt uit je lichaam is.
Je kan je idd belabberd voelen hoor door het roken het is namelijk flinke rotzooi die aankoekt in je lichaam.
Wat je wel kan gaan doen is meer ontspanning gaan zoeken in bijv. sport en spel en in groepsverband,kan zijn dat je dat niet gewend bent en je daar in ongemakkelijk zal voelen maar dat is het altijd in het begin maar het zal je horizon zeker verbreden
En het nieuws en de media moet je niet op focussen want dat is puur gebasseerd op sensatie,percentages en entertainment.
Als je innerlijke rust wilt moet je in jezelf gaan zoeken en soms betekend dat helemaal opnieuw beginnen opnieuw uit gaan vogelen wat je ECHT leuk vind.
Groetjes

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo mar 07, 2010 9:13 pm

Hoi Pascal,

Je verhoogde cholesterol veroorzaakt helemaal geen klachten!
En hij is niet eens zo hoog hoor.

Je hebt volgens mij geen hartklachten, de klachten die jij beschrijft,

Het is eind December begonnen toen het erg druk was met werk 14 dagen aan een stuk doorgewerkt tot ik sochtends niet goed werdt kreeg een soort van opvlieger of benauwdheid iets en dacht dat ik van me stokje ging ging even buiten zitten maar ook dat hielp niet en had tevens ook flinke steken in de borststreek waar ik van schrok.
Goed nu dikke maand verder heb ik af en toe nog van die opvliegers noem ik ze alsof ik dus van me stokje ga krijg het erg benauwd en hart gaat ook sneller kloppen maar soms ook heel langzaam.


Ze horen bij hypoglycemie,

Symptomen of kenmerken kunnen o.a. zijn: een onbestemd ziektegevoel, vermoeidheid (veel gapen), nervositeit, honger, rusteloosheid, duizeligheid (neiging tot flauwvallen), hartkloppingen, prikkelingen in vingertoppen en voeten, wazig zien, beven, slechte concentratie, het snel koud hebben, lage bloeddruk, overmatig transpireren, oorsuizen, gevoelens van verwarring en angst en plotse woede-uitbarstingen.

Als je aan hypoglycemie lijd, zul je een dieet moeten volgen en ook met supplementen kunnen we wat doen. Als je helemaal niets doet loop je grote kans diabetes te krijgen. Hypoglykemie is de ziekte die vaak vooraf gaat aan diabetes

We hebben een hypoglycemieforum,

http://candida-forum.orthomoleculaire-g ... d3e24b272e

waar Gonny therapeute op is, daar zou je je kunnen aanmelden, of ik help je per mail verder, want op dit forum mogen geen adviezen gegeven worden,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Lacsap
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: di feb 23, 2010 1:15 am

Bericht door Lacsap » ma mar 08, 2010 12:36 am

Hallo,
mail me maar dan of iets.
Ben benieuwd.
Groetjes

Plaats reactie