Voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
edith1973
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: di dec 29, 2009 11:01 pm

Voorstellen

Bericht door edith1973 » di dec 29, 2009 11:34 pm

Eindelijk heb ik de moed om me hier voor te stellen. Want het als mijn verhaal straks op papier staat, kan ik er niet meer omheen en moet ik er ook iets mee voor mijn gevoel.
Enfin; Mijn naam is Edith. Ik ben 36 jaar oud. In mijn familie komt een hoog cholesterol gehalte voor. Mijn vader heeft een hartaanval gehad toen ik 11 jaar was, op zijn 42-ste en hij is zo'n 13 jaar geleden geopereerd en heeft 8 bypasses gekregen. Mijn beide zussen en ik hebben een veel te hoog cholesterol gehalte.
Ik weet dit al zeker 10 jaar, maar heb er tot nu toe niets mee gedaan. De laatste keer dat ik het heb laten controleren is denk ik een jaar geleden. De waarde was toen 9,7 o.i.d. Ik heb het ergens genoteerd, maar kan het nu niet vinden helaas. De huisarts heeft me medicatie voorgeschreven, maar die wil ik niet nemen. Ik heb 1 zoontje en we weten nog niet of we nog een kindje gaan krijgen, dus ook daarom wil ikdeze medicijnen niet slikken. Ik gebruik het liefst iets natuurlijks.
Ondertussen heb ik ook schildklierkanker gehad, dus had ik me wel met iets anders bezig te houden dan met een verhoogde bloedwaarden.

Mijn zus heeft wel jaren medicatie ingenomen voor een te hoog cholesterol gehalte. Zij is onder behandeling bij de lipide-poli. Nu blijkt er een afwijkend gen gevonden te zijn, waardoor zij en waarschijnlijk ook ik, mijn vader en andere zus een te hoog gehalte hebben. Als familie zijnde kunnen wij dit ook laten controleren. Ik weet niet of ik dat wel wil.

Enfin, dit ben ik dus. Ik hoop hier wat informatie te vinden of er ook altenatieve middelen zijn en opties om toch nog gezond en oud te worden.

Groetjes Edith

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo dec 30, 2009 6:27 pm

Hallo Edith,

Hartelijk welkom hier op het forum :D
Goed van je dat je toch het gezondheids probleem onder ogen wilt zien, want je hebt absoluut gelijk, je moet hier wel iets mee gaan doen, het verdwijnt niet vanzelf, en de kans op schade is op den duur onvermijdelijk.

Familiaire hypercholesterolemie (FH) is een erfelijke aandoening waardoor het cholesterolgehalte in je bloed sterk verhoogd kan zijn. Daardoor heb je een verhoogd risico om op jonge leeftijd een hart- en vaatziekte te krijgen: bijvoorbeeld een hartinfarct of een beroerte. FH komt voor bij ongeveer 1 op de 450 mensen.

Wat is familiare hypercholesterolemie?
Familiaire hypercholesterolemie (FH) is een erfelijke aandoening waardoor het cholesterolgehalte in uw bloed sterk verhoogd kan zijn. Daardoor heeft u een verhoogd risico om op jonge leeftijd een hart- en vaatziekte te krijgen: bijvoorbeeld een hartinfarct of een beroerte. FH komt voor bij ongeveer 1 op de 450 mensen.



Hoe ontstaat het?
De oorzaak van FH is een kleine afwijking in je DNA. In het DNA liggen al je erfelijke eigenschappen vast, zoals de kleur van je ogen, of de manier waarop je lichaam cholesterol verwerkt. Door de afwijking in het DNA kan je lever het cholesterol niet goed uit je bloed opnemen. FH is erfelijk. Je krijgt het via je moeder of vader. Als je FH heeft, is er 50 procent kans dat je broer, zus of kind ook FH heeft.
Ik zou dit zeker laten checken!

Een hoog cholesterolgehalte geeft op zich geen klachten. Bij sommige mensen met FH zijn vetophopingen te zien op bepaalde pezen (een witgrijze verdikking op de achillespees of op de handrug) of in het hoornvlies van je oog (een witte boog langs de rand van de iris).

Pas als de bloedvaten dicht gaan zitten, ontstaan er problemen zoals een hartinfarct, een beroerte, of pijn in je been bij het lopen. Dit gebeurt pas als het voor zo`n 70% is dicht geslibt!

FH wordt via DNA-onderzoek vastgesteld. Daarvoor is het nodig bloed af te nemen dat in een speciaal laboratorium wordt onderzocht. Het duurt ongeveer vier maanden voordat de uitslag bekend is.

DNA-onderzoek is voor de behandeling niet noodzakelijk.

Heb je dit artikel al gelezen?

http://aderverkalking-atherosclerose.pilliewillie.nl/

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo dec 30, 2009 9:13 pm

Hallo Edith

Een goed behandeling begint bij een juiste diagnose

Maak van alle faciliteiten gebruik die de medische wereld je bieden kan om te ontdekken wat er precies aan de hand is.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie