Bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
hassan
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 20, 2009 12:29 pm

Bloeddruk

Bericht door hassan » zo dec 20, 2009 12:42 pm

Geachte Lezer,

Mijn huisarts en de cardialoog beweren dat ik geen hogebloeddruk heb, heb allerlei onderzoeken gehad.

Ik eet al jaren geen zoutige dingen, geen vettige.. sport gemiddeld minimaal 5 keer per week. En ik weeg normaal, loop elke dag naar mijn werk...

Nu moet ik ook zeggen dat ik erg nerveus wordt als ik al zelf mijn bloeddruk meet, soms meet ik wel honderd keer perdag, ik heb nu paar keer gehad dat de waardes niet dalen, maar normaal als ik de eerste keer meet is deze wel hoog daarna niet meer.

Gisteren bij mij eerste meting 170 114. terwijl ik in de ochtend en in de middag normaal bloeddruk waardes hat gemeten. Ik was paar weken minder aan het meten, en het ging tot vrijdag goed, vrijdag ben ik weer in de stress geraakt door meten.

Kan het zo zijn door te vaak meten dat ik mijn bloedduk opjaag. Wel moet ik zeggen dat mijn bloeddruk in de ochtend 120/140 70/80/90 is. Ook na sporten heb ik gewoon normale waardes.

Ik gebruik geen medicatie, van de huisarts en van de cardioloog krijg ik te horen dat dit geen hoogebloeddruk is, maar meer in de vorm van paniekaanvallen.

Kan iemand me hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,

Hassan

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo dec 20, 2009 10:18 pm

Hallo Hassan

Meestal hebben artsen wel gelijk op dit vlak. Bloeddruk is qua diagnose eenvoudig.

Stress kan bloeddruk omhoog jagen, dat hoort zo!! Onze bloeddruk verschilt van uur tot uur gedurende de dag en volgt hier de behoefte van het lichaam

Als je een goede meting wilt doen lees dan eerst rustig de krant aan tafel gedurende 5 - 10 min en meet dan pas je bloeddruk

Als je echt steeds van stuur raakt door de metingen doe ze dan niet en laat het aan je huisarts over. Een in de 2 - 3 maanden controle is genoeg. Ga wat meer naar buiten en probeer wat minder je best te doen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie