problemen met medicijnen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Teddy
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 2:25 pm

problemen met medicijnen

Bericht door Teddy » ma sep 21, 2009 3:21 pm

Hoi,

Ik, Teddy, vrouw van Max, wil hier graag even ons verhaal kwijt.
Max heeft 10 jaar geleden een licht hartinfarct gehad en gebruikt sindsdien 100mg Ass en 40 mg (half tabletje dus) Sotalol.
Wij zijn vorig jaar verhuisd en hebben dus een nieuwe huisarts.
Max is 72, heeft na zijn hartinfarct nooit meer problemen gehad. Onze nieuwe huisarts begon met een uitgebreid bloedonderzoek en nam uiteraard de bloeddruk op. Die was 94/185. Dat verbaasde ons want Max had voorzover wij wisten altijd een redelijk goede bloeddruk. Uit het bloedonderzoek bleken zijn cholesterol/triglyceride niet in orde te zijn.
Trig: 330, HDL 29 en LDL 95.
Dus kreeg hij bloeddrukverlagende middelen, Ramipril 5 mg en Prevestatin half tablet van 5mg.
Ik zag Max in 2 weken 10 jaar ouder worden! Hij voelde zich hondsberoerd: duizelig, doodmoe, heel slap in de benen, darmproblemen.
Ik heb een goede bloeddrukmeter aangeschaft en vier maal per dag zijn bloeddruk gemeten, die is gemiddeld 75/105 en pols is tusssen 60 en 80.
Wij vragen ons nu af of een juiste bloeddruk/juist cholesterolgehalte en doodziek zijn belangrijker is dan de kwaliteit van zijn leven! Hij was levenslustig en energiek!
U raadt het al, we willen stoppen met de medicijnen en overgaan op een natuurlijker genezingsmethode.
Max rookt niet, drinkt één glas port voor het eten, gebruikt geen suiker, wandelt iedere dag 2x een half uur met de hond en werkt in de tuin. Althans, dat was zo vóór hij medicijnen kreeg. Nu ligt hij alleen nog lamlendig in een hoek.
Graag advies en bij voorbaat dank!

Vriendelijke groet,
Teddy
ik heb het leven lief

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di sep 22, 2009 12:23 pm

Hallo Teddy,

Ik denk dat je pravastatin bedoeld, klopt dat?
Dit is een statine en die hebben bijwerkingen,
Statines worden door artsen voorgeschreven bij te hoog cholesterolgehalte. Ze kennen echter een aantal serieuze bijwerkingen. Een van die bijwerkingen is spierpijn en chronische vermoeidheid. Recent onderzoek heeft de oorzaak hiervan aangetoond: statines verlagen niet alleen het cholesterolgehalte, maar ook het gehalte aan Co-Q10 door de productie in de lever te remmen. Hierdoor neemt de energieproductie in het lichaam af en is men sneller vermoeid en krijgt men eerder last van spierpijn.

Ramipril behoort tot de geneesmiddelen die ACE-remmers worden genoemd. Het verlaagt de bloeddruk en verbetert de pompkracht van het hart.

Artsen schrijven het voor bij hoge bloeddruk, hartfalen, hartaanval en nierziekten.

Op eigen houtje stoppen met medicijnen is nooit verstandig.

Hoe recent zijn die bloeduitslagen?

Cholesterol en andere bloedvetten zijn orthomoleculair aan te pakken.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Teddy
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 2:25 pm

problemen met medicijnen

Bericht door Teddy » wo sep 23, 2009 3:02 pm

Hallo Corrij,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Ik bedoel inderdaad pravastatin en weet ook dat dat een statine is.
Heb inmiddels veel informatie op Internet gevonden over deze rotzooi.

De uitslagen waren van twee weken geleden.

Ik wilde graag weten hoe Max geholpen kan worden zonder tegelijkertijd vergiftigd te worden.

Groeten
Teddy
ik heb het leven lief

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do sep 24, 2009 4:14 pm

Hallo Teddy,

Max zou mee kunnen doen op het cholesterol forum :D
Als jullie arts geen bezwaar heeft tegen het nemen van voedingssupplementen dan help ik jullie daar graag verder.
Laat het mij even weten, want daarvoor moet ik je toegang verlenen, dat is een meer besloten forum,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Stef
Bekende op het forum
Berichten: 17
Lid geworden op: za jun 20, 2009 1:50 pm
Contacteer:

Bericht door Stef » vr sep 25, 2009 1:29 am

De situatie van Max doet mij denken aan mijn eigen situatie in de discussie een paar regels hier onder: Op zoek naar een vervanger voor Metoprolol

Stef

Teddy
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 2:25 pm

problemen met medicijnen

Bericht door Teddy » ma sep 28, 2009 1:54 pm

Hallo Corrij,

We zouden graag meedoen op het cholesterol forum.
Wij hebben onze arts meegedeeld dat we het met voedingssupplementen wilden proberen. Hij vond dat op zich wel goed maar wilde toch dat Max medicijnen blijft slikken. Ik denk dat wij het recht hebben zelf actie te ondernemen.
Max blijft uiteraard wel onder controle.

Groeten,
Teddy
ik heb het leven lief

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma sep 28, 2009 4:36 pm

Hoi Teddy,

Je hebt toegang tot de behandelforums, zou je een klein berichtje hier willen plaatsen, dan kom ik je daar weer tegen,

viewforum.php?f=117&start=0&sid=a9fb08b ... aa132b1d2e

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie