19 jaar, hoge bloeddruk ...

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Jolie
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 13, 2009 11:51 am

19 jaar, hoge bloeddruk ...

Bericht door Jolie » do aug 13, 2009 11:56 am

Hallo

Ik ben 19 jaar .... toen ik gisteren aan het werk was voelde ik me plots onwel en heel slecht worden, ik viel op de grond en deed blijkbaar een of andere aanval ... ik draaide wel met mijn ogen en spande op sommige momenten mijn spieren op .... bloeddruk lag steeds rond de 16 over 9 ...

een tijdje geleden heb ik hier ook last van gehad maar er is nooit een oorzaak gevonden ...

Gisteren en deze nacht heb ik dit nog enkele keren gehad ...

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do aug 13, 2009 12:09 pm

Hallo Jolie,

Een hoge bloeddruk laat iemand niet flauwvallen, deze flauwten hebben daar volgens mij niets mee te maken, maar ligt de oorzaak ergens anders.

Wat voelde je precies? Had je last van misselijkheid, zwakte, geeuwen, wazig zien en transpireren vlak voor je flauw viel?

Flauwvallen is een teken dat de hersenen te weinig zuurstof en voedingsstoffen ontvangen, gewoonlijk als gevolg van een tijdelijke afname van de doorbloeding. Een dergelijke afname kan optreden als het lichaam zich niet snel genoeg kan aanpassen aan een daling van de bloeddruk.

Flauwvallen kan ook een gevolg zijn van een tekort aan rode bloedcellen (anemie), een te lage bloedglucosespiegel (hypoglykemie) of een te laag kooldioxidegehalte in het bloed (hypocapnie) als gevolg van hyperventilatie. Soms veroorzaken angstgevoelens hyperventilatie.

Iemand kan ook flauwvallen als de compensatiemechanismen worden beïnvloed door signalen via de zenuwen afkomstig vanuit andere lichaamsdelen. Zo kunnen bij darmkrampen signalen het hart via de nervus vagus bereiken, waardoor de hartfrequentie zodanig wordt vertraagd dat de patiënt flauwvalt. We spreken dan van vasovagale syncope. Ook allerlei andere signalen, zoals pijn, angst en de aanblik van bloed, kunnen zo leiden tot flauwvallen.

En er zijn nog meer oorzaken dat iemand flauw valt, het is dus wel belangrijk om dit goed te laten onderzoeken. Is er bloed geprikt om een aantal dingen uit te sluiten?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie