wel of geen hartprobleem

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
kees52
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 10, 2009 3:13 pm

wel of geen hartprobleem

Bericht door kees52 » wo jun 10, 2009 3:29 pm

Eerst even melden dat ik hier al eerder was, ik ben kees en doe onderzoek naar kweken met zeezouten, moet zeggen dat gaat prima, heb nu groenten die alle mineralen bevatten en smaken erg goed en sterk, zware planten.

over mezelf.

ik heb al een tijdje last van druk op de borst met tijden, daarbij voel ik dan raar in mijn ledematen en linkerarm doet pijn, ik heb hyper en doe momenteel flankademhalingsoefeningen.

ben net weer een 5 kilometer wezen lopen en kreeg onderweg dat gevoel weer, altijd rond de keel of links, het blijft daarna lang aanhouden, heb hart gecontroleerd en bloedruk gemeten die is 68 109 bij 70 hartslagen, iets later was het 64, ik heb normale hartslag, variatie bij in en uitademen is duidelijk aanwezig, dus kan niets echt iets met hart zijn, maar het valt me wel op dat als ik er het meest last van heb het lijkt of hij maar een kleine puls heeft en snel slaat, soms wat varieerd sneller, langzamer, ik ben pas in het ziekenhuis geweest nadat ik dit had door joggen wat ik voor het eerst ging doen, dacht nu wil ik het weten want heb dat al eventjes, was toen heftig, dus infuus er in 2 uur liggen alles meten en bloed nakijken, maar niets te zien alles was goed ook bloedruk, alwas die een stuk hoger dan normaal maar dat waren spanningen.

al deze problemen die ik al jaren heb, zijn gekomen door een keer een infectie waarbij ik enorm heb overgeven en diarree erbij, het is in de nacht gekomen werd wakker moest een wind laten en op dat momente werd ik zeer ziek, ik had voedstel op eenm slaatje welke de eieren van bedorven waren, maar ik had maar een paar happen totdat ik het ei proefde dus die wa snel weg, maar het kan ook buikgriep of andere infectie zijn geweest.

Moet wel zeggen dat ik door mijn onderkzoeken en gezondere leven wel enorm ben opgeknapt, raar is ook paar dagen terug gefietst tegen wind op stevig totaal 32 km, halverwege op terras gezeten, maar hartslag wa toen gewoon laag, hij vertraagt zeer snel, dat merk ik dat ie even wat onregelmatiger word totdat ie weer klaar is met recupieren, dat is normaal waarschijnlijk, had dus geen enkel probleem.

nu heb ik ook hooikoorts, ben net door de weilanden gelopen daar is ook gespoten met gif, ze hebben hier mais, heel veel, en die is volgens mij gemanipuleerd omdat ze gif spoten voor het onkruid de mais blijft heel en dat is dus gen mais.

met mij is het op en neer, in de morgen altijd stijf op bed, rugpijn, dat weggaat als ik opsta binnen 10 minuten.

ik eet pas van mijn landje dus ben benieuwd of het iets met me doet dat ongespoten spul.

Verder ben ik verhuist naar dit boerendorp na jaren zware stress door de woonplek in waalwijk, rechtszaken tegen de woningbouw gehad wegens de straling van de gsm/umts daar welke in mijn ogen de oorzaak was, nu ik tot rust kom hier ik slaap veel beter en dat is nog steeds opkomend zeker met de flankademhalingsoefeningen slaap ik heerlijk in.

mijn nieuwe huisarts zei dat het afkomen van stress een spiegelbeeld is van het oplopen van stress, met andere woorden het kan lang duren voordat het helemaal over is.

maar in ieder geval is het hier prachtig rustig en geen enkele antenne in de buurd, dankzij iemand die het voor me op tv kon brengen waarvoor waalwijk bang was en dus ineens wel kon helpen.

bedankt kees

Nu een tijdje later, het probleem is omhoog gegaan richting schouder, heb nu stijve kaak en droge mond, het voelt links raar aan allemaal, zitten we nu toch weer met hyper, hartslag nu 62 dat is oke.

PS ik heb meestal lage bloeddruk, soms zelfs onder de honderd, maar geen probleem zelfs niet met yoga. tijdens de angstaanvallen een jaar terug was ie wel eens 110-160

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo jun 10, 2009 4:16 pm

Hallo Kees,

De klacht die je beschrijft lijkt op de klachten die horen bij angina pectoris.
Ben je weleens gekatheriseert?
Ben je onder behandeling van een cardioloog?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

kees52
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 10, 2009 3:13 pm

Bericht door kees52 » wo jun 10, 2009 5:39 pm

Wel even de angina test afgenomen bij me.


heb gewandeld, 5 km, geen echt probleem gehad, wel dat drukkend gevoel welke heel erg aanwezig is als ik diep inadem alsof ik harnas aan heb of hechtingen in borstbeen zeg maar, voel dat ook in de nek en ook doen mijn schouders pijn als ik armen optil, linkerbeen vooral voet en teen doen pijn tijdens lopen, de teen had ik al langer veel steken in soms, erg pijnlijk.


heb na het lopen een licht gevoel in mijn lijf, wiebelig, slapjes, lekker.

hartslag niet boven 100.


en thuis de test.


15 keer vol opdrukken, zonder probleem, gaf een beetje verlichting zelfs maar wel raar gevoel wat door mijn lichaam trok en wat moeilijker ademen, erna niet tijdens, hartslag opgevoert naar 130.


pauze 1 minuut.

weer opdrukken.

12 keer vol,, geen probleem nu, voelt zelfs goed lijkt het wel, spanning verdween even van borst, hartslag flink hoog 140.

pauze en nog een keer.

10 keer vol, nu hartslag 148 hij was flink aan het werk regelmatig, geen probleem ermee.

repucieren als ik dit goed schrijf.

dat gaat met horten, hartslag snel langzamer weer sneller, hardere slagen dan weer kleintjes heel erg reagerende op mijn ademhaling, tijd om weer normaal te worden zo,n 60 tot 80 is 15 a 20 minuten, van 140 naar 100 slagen 1 of minder minuten.


Ik geloof toch te weten dat met angina je wel wilt stoppen als die aanval komt tijdens die training, ik voelde me juist even een heel stuk beter raar.

toch te weinig inspanning en teveel pc.

Heb zo,n idee dat ik deze inspanning eens moet doen elke dag, want zo spoel je de vaten goed door eventueel vet worden dan verwijderd (beginfase) als dit natuurlijk klopt.

vrg kees
Laatst gewijzigd door kees52 op do jun 11, 2009 9:29 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

kees52
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 10, 2009 3:13 pm

Bericht door kees52 » wo jun 10, 2009 10:29 pm

wel ben bij de arts geweest na alweer zo,n aanval, hij heeft me onderzocht en mijn verhaal aangehoord.

ook de uitslag van het ziekenhuis heeft ie gezien en alles was goed ook de bloedonderzoeken naar eventuele hartschade.

het is toch zoals ik al dacht, maagzuur en hyperventilatie.

heb nu medicijnen tegen maagzuur en ik ga door met de flankademhalingsoefeningen welke ik al 4 weken doe nu, wellicht is dit ook de oorzaak omdat ik zelf al merk dat ik meer met de flanken ademhaal en na jaren verkeerd doen heeft dit wel invloed ook de spierpijn kan kloppen ik adem nu met spieren die ik nooit heb gebruikt.

ik denk dat ik toch op de goede weg ben, ook al heb ik nog last van angsten.

ik ga toch maar eens de fietsproef doen denk ik als het niet veranderd dan wet ik het zeker.

Plaats reactie