Even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Kees44
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 19, 2009 12:06 am

Even voorstellen

Bericht door Kees44 » za apr 11, 2009 10:41 am

Dit is de eerste keer dat hier wat schrijf,dus ik zal me even voorstellen.Mijn naam is Kees Poot en ik ben in 2008 vanaf Oktober in de problemen gekomen.Eind September 2008 heb ik te maken gehad met een behoorlijk zware en hardnekkige astmatische bronchites.Toen dit eenmaal genezen was heb ik me nog twee weken goed gevoeld,maar daarna kreeg ik het benauwd en vooral in de nacht op het moment dat ik haast in slaap viel(hijgen).Moest ook steeds hoger inademen om aan mijn adem te komen.Ik ben toen naar een vervangend huisarst gegaan en volgens hem waren de klachten puur astmatisch,dus werd ik weggestuurd met een pufje.Om een lang verhaal kort te maken ben ik 22 december in het ziekenhuis opgenomen(Vlietland Ziekenhuis),nadat op een longfoto een vergroot hart was te zien.Mijn hartritme was een puinhoop(boezemfibrileren) en er was veel vocht-opstapeling bij het hart.Volgens de cardioloog had me dat binnen een paar dagen tot twee weken fataal geworden.De hartpompfuntie bleek na twee echos 25% te zijn.Ik heb inmiddels twee cardioversies gehad waarvan de laatste op 6 April.Mijn medicijnen zijn nu:amiodaron,carvedilol,acenocoumarol,diovan en furosemide.Tot zover mijn verhaal.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » zo apr 12, 2009 11:46 am

Hallo Kees,

Hartelijk welkom hier op het forum.
Dat is geen prettig verhaal en geen fijne combinatie, een gedilateerde cardiomyopathie en astmatische bronchitis.
Benauwdheid is verschrikkelijk, is dat nu een beetje onder controle?

Heb je interesse om het hartfalen protocol te gaan volgen?
Zijn er vragen die ik wellicht voor je kan beantwoorden?

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Kees44
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: do feb 19, 2009 12:06 am

gedilateerde cardiomyopathie

Bericht door Kees44 » zo apr 12, 2009 7:53 pm

Beste Corij,

Inderdaad stond op mijn ontslagpapieren van het ziekenhuis heel klein vermeld de aantekening gedilateerde cardiomyopathie met een vraagteken erachter.Ik heb natuurlijk aan mijn cardioloog gevraagd of ik deze ziekte heb,maar volgens hem valt daar nu nog niets van te zeggen.De beschadiging van de pompfunctie kan ook komen omdat ik een of meerdere stille hartinfarcten heb gehad,aldus de cardioloog.Daarvoor is katheterisatie nodig.Maar eerst wordt gekeken hoe de cardioversies aanslaan in combinatie met amiodaron.Bij de eerste cardioversie had ik geen amiodaron en het goede hartritme lag er na zes dagen uit,daar ben ik nu met een dag overheen,hopen dat het zo blijft.Ik heb geen benauwdheid meer en voel me in het algemeen wel goed alhoewel ik erg moet oppassen met te veel inspanning en stress.Het stappenplan heb ik in December al bekeken en het lijkt me wel wat,ik was er aangenaam door verrast.Maar eerst wacht ik de definitieve diagnose af.

Plaats reactie