cardio myopathie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Liesbeth56
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 2:58 pm

cardio myopathie

Bericht door Liesbeth56 » wo mar 25, 2009 4:28 pm

goedemiddag,

Ik ben net ingeschreven op dit forum.
Ik wil graag mijn verhaal hier neerleggen.

Ik ben 52 jaar en had sinds oktober 2008 last van benauwdheid bij inspanning.
Omdat ik me tijdens de Kerst grieperig voelde, ben ik op 31 december toch maar eens naar de huisarts gegaan. Zij schreef me een anti biotica kuur en puffertjes voor, omdat ze dacht aan astma.

12 februari voelde ik me nog steeds niet lekker. Mijn eigen huisarts was met vakantie, dus naar een vervanger. Ik heb zelf gevraagd of hij mijn bloeddruk eens wilde controleren. Toen bleek dat die nogal aan de hoge kant was. (160/120). Heb meteen zestril voorgeschreven gekregen, samen met lasix (vochtafdrijvend)
Moest 1 week later naar de eigen huisarts voor controle.
Daar geweest, bloeddruk nog steeds 160/120, dus verwijzing naar de cardioloog.

28 februari bij de cardioloog geweest, echo wees uit dat er iets in mijn hart niet goed was. En de functie was maar 30 - 40 %. Toen ook injecties gekregen tegen trombose. Wat waren die pijnlijk. Iedere dag 1 spuit met 100 ml. in de buik.

5 dagen later is er een MRI van het hart gemaakt en 9 maart lag ik in het ziekenhuis voor een catheterisatie. De bloedvaten zijn gelukkig helemaal in orde en er is geen sprake van vernauwing.

De conclusie van alle onderzoeken is: gedilateerde cardiomyopathie met verhoogde vullingsdrukken, waarvoor ik ontwateringstherapie krijg.
En (erfelijke) non compaction cardiomyopathie (mijn hart lijkt op een gatenkaas. De gaten in de hartspier werken niet en wat nog over is aan goed spierweefsel moet extra hard werken) en trombo-embolisch risico, waarvoor ik nu gelukkig orale antico krijg. Verder slik ik medicijnen om de bloeddruk te verlagen.

Ik moet iedere week mijn bloed laten controleren bij de trombosedienst.

Een heel verhaal, maar wel heel erg snel gegaan. Je wordt wel eventjes op jezelf teruggeworpen en je moet een groot incasseringsvermogen hebben, maar dat weet iedereen die op dit forum kijkt.

Ik bekijk alles van de positieve kant, en hoop dat ik van de cardioloog toestemming krijg om voedingssupplementen te mogen gebruiken, want daar geloof ik heilig in. Volgende week hoor ik of daarvoor toestemming gegeven wordt. Ik hoop dan ook dat ik me over een aantal maanden weer een beetje de "oude" voel.

Liesbeth

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 25, 2009 5:22 pm

Hallo Liesbeth,

Op de eerste plaats welkom hier op het forum.

Bedankt voor je duidelijke verhaal, veel mensen komen er op deze manier achter en ja dat is behoorlijk schrikken.

Ik begrijp uit je verhaal dat je graag mee wilt doen op het behandelforum?

Dat is op zich geen probleem, maar zoals je zelf al aangeeft, vinden wij het erg belangrijk dat je arts toestemming geeft voor het verbeteren van je gezondheid d.m.v. voedingssupplementen.

We wachten dat even af, als je in de tussentijd vragen hebt, aarzel niet, ik beantwoord ze graag,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Liesbeth56
Nieuw in dit forum
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 2:58 pm

ik heb op internet de volgende link gevonden

Bericht door Liesbeth56 » vr mar 27, 2009 8:34 pm

http://www.cardiomyopathy.org/index.php?id=274

Misschien verdiept dit voor jullie nog iets.
Ik ben er i.i.g. iets wijzer van geworden.

groetjes,

Liesbeth

Plaats reactie