Verhaal van Lisa

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Verhaal van Lisa

Bericht door Lisa52 » ma mar 23, 2009 7:34 pm

Hallo iedereen en Marion, die mij naar dit forum heeft geleid :-).

Ik ben Lisa (uit 1952) en ik heb in Februari 1996 een groot voorwandinfarct gehad, iets wat pas in Mei 1996 werd bevestigd als diagnose. Voor die tijd tijd kreeg ik eerst 4 andere diagnoses: hyperventilatie, maagvirus, longontsteking en pericarditis.... maar het was dus een hartinfarct waardoor ik zo ziek was, die dag in Februari.

Waarschijnlijk kwam het infarct door een infectie (ontsteking), maar dat is toen niet nader onderzocht... pas veel later werd ontdekt dat ik al lange tijd *chronische) Lyme heb, wat dus mogelijk ook de oorzaak geweest kan zijn van mijn hartinfarct.

Ik kon de standaard hartmedicijnen die men krijgt na een infarct niet goed verdragen (ik heb veel soorten intoleranties en kan slecht ontgiften) en ben dus vooral aangewezen op natuurlijke middelen om mijn hart en vaten te helpen.

Ik hou het verder hier maar kort, maar wil nog zeggen dat ik sites als Pilliewillie waardeer, en ik lees er soms ook artikelen, maar het leek me ook ivm wat meer lotgenotencontact en uitwisselen van kennis en ervaringen wel fijn om lid te worden van het forum.

Groetjes,
Lisa

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » ma mar 23, 2009 10:40 pm

Hoi Lisa :D

Welkom op het forum en ja dit is het goede forum.
We hebben al aardig wat afgebabbeld via e-mail en zo, we kennen elkaar van het Hartgenoten forum.

Lisa wist een hoop te vertellen over de ontkalking en de relatie met bloedverdunners (lees mijn verhaal) en ik heb Willy gevraagd haar toe te laten op ons behandelforum.
Lisa weet een hoop over de dingen waar wij ook mee bezig zijn, maar kan nog wel een heleboel tips gebruiken.

Ik hoop je snel te zien in het behandelforum Lisa,

veel liefs
Groetjes Marion :P

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 1:22 pm

Marion schreef:Hoi Lisa :D

Ik hoop je snel te zien in het behandelforum Lisa,
veel liefs
Hoi Marion :D

Dat is nog niet mogelijk, en gaat mogelijk ook niet gebeuren, want ik voldoe niet aan alle eisen daarvoor. Ik kan je verhaal dus niet gaan lezen.......

Ik bestel mijn natuurlijke supplementen al jaren bij de Roode Roos, maar voor het allergrootste deel in de VS (veeeeel goedkoper dan in Nederland, zelfs met verzendkosten en invoerrechten er bij, en - en dat is belangrijker voor mij - ik kan daar ook supplementen vinden zonder allerlei ongewenste additieven/hulpstoffen, zoals magnesiumstearaat en silicondioxide of maltodextrine of titaandioxide etc:

als je veel supplementen neemt zoals ik, kun je daar anders te veel van binnenkrijgen en dat is niet gezond meer: die stoffen worden er o.a. in gedaan om de machines sneller te laten lopen.... om commerciele redenen dus.

Ik weet van een aantal mensen dat ze extra nutrienten nodig hebben, maar geen supplementen willen/kunnen nemen omdat die vaak niet goed bevallen, waarschijnlijk door de vulstoffen.....

Nou, ik kan in ieder geval wel in het openbare forum schrijven, en ik zag ook een interessant forum over kracht van gedachten, daar ga ik nog eens lezen en misschien ook eens schrijven 8)

Groetjes en liefs,
Lisa :)

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » wo mar 25, 2009 4:24 pm

Hoi Lisa,

Hoezo voldoe je niet aan alle eisen :-? Dat begrijp ik even niet?

De Rooij heeft vanwege de 25% korting die wij krijgen ongeveer dezelfde prijzen als de Roode Roos, maar dat kan toch niet het probleem zijn?

Enfin ik hoor het wel,

liefs
Groetjes Marion :P

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 4:46 pm

Marion schreef:Hoi Lisa,

Hoezo voldoe je niet aan alle eisen :-? Dat begrijp ik even niet?

De Rooij heeft vanwege de 25% korting die wij krijgen ongeveer dezelfde prijzen als de Roode Roos, maar dat kan toch niet het probleem zijn?

Enfin ik hoor het wel,
liefs
Hoi Marion,
Neeh, het gaat niet om de prijs, die is inderdaad ca gelijk aan die van de Roode Roos, maar ik bestel maar af en toe een paar (1 tot 2) produkten bij de Roos, namelijk van de merken zonder excipients (en die heeft de Rooy niet, als ik het goed gezien heb).

En vaste klant worden van de Rooy is toch een vereiste voor toegang op een besloten forum? (Ik weet niet meer waar ik dat precies las).

Groetjes en liefs,
Lisa

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 4:56 pm

Hoi Marion,

Willy heeft iets voor ons gezet in de babbelbox (maar ik weet verder niet hoe of wat :-? :P )

Groetjes,
Lisa

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo mar 25, 2009 5:02 pm

En vaste klant worden van de Rooy is toch een vereiste voor toegang op een besloten forum? (Ik weet niet meer waar ik dat precies las).
belangrijker is dat het behandelforum een behandelforum is en geen lotgenotenforum

het "de rooy" criteria is de minst belangrijke
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 6:12 pm

Willy schreef: belangrijker is dat het behandelforum een behandelforum is en geen lotgenotenforum
het "de rooy" criteria is de minst belangrijke
Hoi Willy,
Ohhh...Bedoel je dat personen in het besloten behandelforum alleen behandelingscontact hebben met de therapeut en dus geen onderling contact hebben en ook geen ervaringen en tips uitwisselen daar?

Dan heeft het voor mij geen zin om toegang te krijgen, want ik behandel me zelf al sinds 1996 met supplementen, ongeveer zoals jij je zelf ook hebt geholpen om gezonder te worden :) .

Ik was voor mijn infarct al ziek, veel klachten, ...kreeg de diagnose "ME" bij gebrek aan een betere diagnose (er bleek eind 2007 pas dat het chronische Borreliose was).

Door het infarct van 1996, heb ik wel een vergoot linkerhart gekregen en ik heb een lage EF (ca 29% in 2004) en ik had veel overslagen van het hart, maar met de supplementen heb ik alles wat het hart betreft redelijk onder controle: mijn (ex)cardioloog zei dat hij het raar vond dat ik zo'n lage EF had, maar toch niet de typische symptomen had van hartfalen.

Ik heb nu wel wat last van benauwdheid gekregen, maar het lijkt meer op een soort asthma bovenin in de luchtpijp (misschien door maagzuur reflux, waar ik last van heb de laatste tijd) dan op benauwdheid door hartfalen. Maar zeker weten doe ik het niet...... ik hoop dat het weer weg trekt :-?

Nou, groeten Willy,
en als ik niet op het behandelforum mag, so be it, maak ik geen punt van hoor :P

Lisa :)

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo mar 25, 2009 6:17 pm

Ohhh...Bedoel je dat personen in het besloten behandelforum alleen behandelingscontact hebben met de therapeut en dus geen onderling contact hebben en ook geen ervaringen en tips uitwisselen daar?
de forum richting is "behandelen". Dat betekent dat de discussie onderling tussen patienten voornamelijk gericht is op behandeling.

ik heb voor Marion en jou een apart bericht klaar gezet voor lotgenotencontact

zie:

viewtopic.php?t=11302

Als je aan zelfzorg doet is mijn wetenschaps site misschien iets voor je

http://www.soe-research.nl/cardiovascular/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 6:30 pm

Willy schreef:Als je aan zelfzorg doet is mijn wetenschaps site misschien iets voor je

http://www.soe-research.nl/cardiovascular/
Hoi Willy,

Bedankt voor je tip....
Die site ken ik al en ik ben al heel lang geabonneerd op het tijdschrift (het heette vroeger de Orthomoleculaire Koerier).

Maar ik heb nog heel veel andere bronnen 8)

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet iets nieuws leer op het gebied van nutrienten, kruiden of andere "alternatieve" vormen van geneeskunde. Het is boeiend allemaal.

Een dag niets geleerd, is een dag niet geleefd.

Groeten,
Lisa

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » wo mar 25, 2009 7:06 pm

Nou Lisa,

Daar moeten we het dan maar mee doen.
Het voordeel is wel dat mocht je vragen hebben, kan je ze hier stellen en dan leest Corrij altijd mee voor eventuele tips.

We keep in touch, :D

Liefs,
Groetjes Marion :P

Lisa52
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 23, 2009 4:01 pm

Bericht door Lisa52 » wo mar 25, 2009 7:40 pm

Marion schreef:Nou Lisa, [...]
We keep in touch, :D
Liefs,

Yes dear Marion, sure we will :D

Ja... dat is zo, als ik een vraag heb, kan ik hem hier inderdaad gewoon in het openbaar stellen :)

Take good care en
Liefs, Lisa.

Plaats reactie