Marit stelt zich voor

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Marit Zwemmer
Bekende op het forum
Berichten: 24
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 5:54 pm
Locatie: Zandvoort

Marit stelt zich voor

Bericht door Marit Zwemmer » zo mar 15, 2009 6:07 pm

Hallo, ik ben Marit Zwemmer 51 jaar oud. Ik heb al 38 jaar diabetes type 1, ben sinds 2001 bekend met Angina Pectoris, hoge bloeddruk en te hoog cholesterol. In 2006 een leiomyosarcoom gehad waar ik verder voor onder controle loop bij AvL. In 2008 is er vastgesteld dat ik ook een etalagebeen heb. Ik gebruik eeb rits aan reguliere medicatie, insuline en als supplement gebruik ik Alfa Liponzuur 200 mg. per dag ter voorkoming van neuropathie en tegen de aderverkalking.
Hartproblemen komen door mijn diabets, door het roken dat ik gedaan heb en doordat ik erfelijk bepaalt ben van twee kanten.

Mijn hobby is wandelen met de hond, bridgen en kerstdorpen bouwen.
Ik hoop hier wat meer info te vinden over voedingssupplementen die goed voor me zijn. Hier wordt door de artsen geen bezwaar tegen gemaakt, ze weten ook dat ik Alpha liponzuur slik.

Ik woon samen met Derek.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mar 16, 2009 10:21 am

Hallo Marit,

Op de eerste plaats welkom op dit forum.
Dat is geen fijne combinatie, diabetes en hartfalen, maar helaas wel een bekende.
Ik heb wat vragen voor je,

welke medicijnen zijn er door de cardioloog voorgeschreven? Dosis?

Hoe hoog is je bloeddruk?


Is er onderzocht of jouw aderen (nek of lies) nog voldoende bloed laten doorstromen?

Eet je veel suiker?

Heb je last van allergieen of intoleranties voor voeding of medicijnen?

Heb je last van overgewicht, vooral rond het middel?

Hoe is jouw HbA1c ?

Hoeveel insuline gebruik je per dag?

Ben je in het bezit van recente bloeduitslagen? Je moet dan denken aan,

CRP, fibrinogeen

Homocysteïne

Verhouding totaal cholesterol / HDL en HDL apart

Triglyceriden

HbA1c

Ik wacht jouw antwoorden even af,

vriendelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marit Zwemmer
Bekende op het forum
Berichten: 24
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 5:54 pm
Locatie: Zandvoort

Bericht door Marit Zwemmer » di mar 17, 2009 2:36 am

Pff zijn erg veel vragen.
Medicijnen:
Cozaar 100 mg 1 dd 1
Simvastatine 40 mg 1 dd 1
Promocard 90 mg 1 dd 1
Ascal 80 mg 1 dd 1
Effexor 150 mg 1 dd 1
Bisoprolol 10 mg 1 dd 1
Nifidipine 60 mg 1 dd 1
Alfa Liponzuur 100 mg 2 dd 1
Supradyn complex forte 1 dd 1

Tensie: 162/80

Aderen:Carotiden:rechter bulbus een harde plaque van 1,4 mm. Links een deels softe en harde plaque. Afwijking is 2,4 mm. lliacaal rechts geen afwijking. Links een kleine harde plaque van 1,3 mm. Aorta: diameter varieert van 12 tot 14 mm.

Ik eet niet veel suiker wel af en toe een koekje of chocolaatje.

Ik kan al het voedsel verdragen, wordt snel misselijk van medicijnen.

Ik heb last van overgewicht, 1.60 lang en 72 kilo. Overgewicht langs middel.

Laatste Hba1c 8,2

Ik heb een insuline pomp en gebruik totaal 47 EH Novorapid. Tussen 12:00 en 16:00 staat de pomp op nul.

Bloesuitslagen:Cholesterol 5,3 mmol/L, HDL-chol 2.2 mmol/l Chol/HDL ratio 2.4 Triglyceride 1.84 mmol/l LDL chol 2.3 mmol/l

Is dit genoeg???

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mar 17, 2009 3:58 pm

Hallo Marit,

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, ik weet dat het veel vragen zijn maar zo krijgen we een beetje een idee :D

Op dit discussie forum mogen we geen supplementen adviezen geven, dit zijn regels van de overheid.
Om je dus advies te kunnen geven moeten we over naar het behandelforum,

viewforum.php?f=30

Ik begreep uit je eerste bericht dat jouw arts geen bezwaar heeft tegen het nemen van voedingssupplementen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marit Zwemmer
Bekende op het forum
Berichten: 24
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 5:54 pm
Locatie: Zandvoort

Bericht door Marit Zwemmer » wo mar 18, 2009 12:50 am

Ik heb daar wel gekeken, maar pas ik wel in die groep? Hartfalen heeft te maken met Decompensatio cordis terwijl ik Angina Pectoris heb. Heb ook wel weinig energie enzo maar vraag me af of dat toch niet wat anders is?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 18, 2009 4:00 pm

Hoi Marit,

Angina pectoris is pijn op de borst veroorzaakt door een tekort aan zuurstof in de hartspier.

Het kan een teken van aderverkalking zijn, doordat de kransslagaderen (bloedvaten die bloed aanvoeren naar het hart) vernauwd zijn.

Angina pectoris aanvallen komen voor als het hart meer zuurstof nodig heeft dan door de bloedvaten kan worden aangevoerd. In de meeste gevallen wordt het tekort aan bloedtoevoer naar de hartspier veroorzaakt door aan een vernauwing van de kransslagaderen. Angina pectoris komt meestal voor tijdens inspanning, zware emotionele stress of na een zware maaltijd. Dan heeft de hartspier meer zuurstof nodig dan door de vernauwde bloedvaten kan worden aangevoerd.

Hoge bloeddruk, vet eten, gebrek aan beweging, roken en stress spelen spelen een rol bij het ontstaan van angina pectoris.
Soms is angina pectoris het gevolg van een hartklepziekte, onregelmatige hartslag (aritmieën) of ziekten van de hartspier die van invloed zijn op de bloedtoevoer naar de hartspier.


Angina pectoris is een ernstige aandoening omdat het een teken is dat de hartvaten vernauwd zijn, wat erger kan worden of zelfs kan leiden tot een hartaanval of overlijden. Het beperkt de inspanning die je kunt verrichten zodat wandelen of traplopen een probleem kunnen worden.

Bij jou is het nogal complex, hoge bloeddruk, diabetes, depressie of angststoornissen? angina pectoris en atherosclerose. Op het cholesterolforum vond ik je niet helemaal thuishoren.

Daarom heb ik gekozen voor het hartfalenforum.

Waar wil je precies mijn hulp bij?
Ik zelf had gedacht om te beginnen met de atherosclerose omdat dit de oorzaak van de angina pectoris en het etalagebeen is. Ben je het daarmee eens?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Marit Zwemmer
Bekende op het forum
Berichten: 24
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 5:54 pm
Locatie: Zandvoort

Bericht door Marit Zwemmer » wo mar 18, 2009 8:02 pm

Oké, snap het. Ja dat is goed want dat geeft toch de meeste problemen denk ik.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do mar 19, 2009 11:33 am

Hoi Marit,

Oke, kom ik je op dat forum weer tegen :D
Gewoon een nieuw onderwerp openen en dan gaan we van start,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie