Hoge bloeddruk

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
nena54
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jan 07, 2009 6:31 pm

Hoge bloeddruk

Bericht door nena54 » wo jan 07, 2009 10:33 pm

Hallo allemaal.
In september 2007 bleek bij een rourtinecontrole dat mijn bloeddruk
200/100 was. De huisarts schrok zichtbaar.
Ik ging naar hem omdat ik een verstopt oor had na het vliegen dat niet open ging.
Kreeg een bloeddrukmeter mee om zelf een aantal keren per dag te controleren, maar hij bleef aldoor omstreeks de 170/95.
Kreeg eerst hydroc.....mee en toen dat niet hielp heb ik er Cozaar bij gekregen.
Er is algeheel bloedonderzoek gedaan en alles was goed. Mijn cholestorol was zelfs perfect.
Ik ben nu iedere 3 maanden onder controle. Heb een 24-uurs meting gehad plm. 7 maanden geleden. Daarbij was het gemiddelde (145/80).
Ze blijven mijn bloeddruk aan de hoge kant vinden. Ik vind het zelf wel redelijk.
Maar wat ik dus niet begrijp is, waarom de huisarts geen andere medicijnen geeft om uit te proberen.
Weten jullie wat hier de reden van kan zijn?

Ik hoor graag jullie mening

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do jan 08, 2009 5:46 pm

Hallo Nena,

De bloeddruk zou wat lager moeten zijn, of je leeftijd moet boven de 70 liggen?
De eerste prioriteit van de arts is om de bloeddruk te gaan verlagen en dat kan hij doen door of plasmiddelen, of een betablokker of een combinatie van beide voor te schrijven. Veel meer mogelijkheden heeft hij niet, er is nu eenmaal geen echt medicijn tegen hoge bloeddruk.
Heeft hij niet geadviseert om zoutloos te gaan?
Of om meer te gaan bewegen?

Gaan ze op zoek naar de oorzaak van je hoge bloeddruk?Er is namelijk bijna altijd een oorzaak voor, al wordt die niet altijd gevonden hoor, het is een beetje detectieve werk.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie