Mirjam - non compaction cardiomyopathie (erfelijk)

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Mirjam1
Nieuw in dit forum
Berichten: 8
Lid geworden op: di aug 19, 2008 3:33 pm
Locatie: Leiden

Mirjam - non compaction cardiomyopathie (erfelijk)

Bericht door Mirjam1 » vr aug 22, 2008 12:29 pm

Hallo Corrij,

Dank voor de snelle response. Op 23 mei heb ik een hartritmestoornis gehad met een hele goede afloop dankzij professionele reanimatie. In totaal heeft mijn hart 45 minuten stilgestaan. Ik heb 1 minuut zuurstoftekort had, waardoor ik geheugenverlies heb gehad, het lange termijn geheugen is weer terug, echter het korte termijn geheugen laat nog wel te wensen over.

Tijdens de behandeling in het ziekenhuis heb ik allerlei onderzoeken ondergaan zoals een Electro Fysiologisch Onderzoek, MRI, Hartvaten onderzoek met contrascvloestof, hart echo. De MRI heeft uiterlijk uitsluitsel gegeven, daarvoor wist men de oorzaak niet.
Ook nog vermeldingswaardig: mijn moeder is op 37 jarige leeftijd overleden naar een hartstilstand. De cardioloog heeft me meegedeeld dat deze ziekte waarschijnlijk erfelijk is. Ik heb nog twee oudere broers en die heb ik op de hoogte gesteld ivm erfelijke belasting.

De diagnose = non compaction cardiomyopathie
Mijn leeftijd is 50 jaar.
Medicijnen: perindopril tert-butylamine 2 mg.; metoprololsuccinaat Sandoz 50 mg; pantozol 40 mg.

Ik hoop dat ik je voldoende info heb gegeven en ik dank je bij voorbaat voor de te nemen moeite.

groeten,
Mirjam

ortho-vitea@home.nl schreef:
> Hallo Mirjam1,
>
> "Corrij (therapeut)" heeft je een email die via het Hart en vaatziekten Forum gestuurd.
> Het volgende bericht is naar je verzonden:
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> Hallo Mirjam,
>
> Zou je mij iets willen vertellen over je gezondheidsprobleem?
> B.v. de diagnose van de arts, welke medicijnen je gebruikt, je leeftijd etc.
>
> Je kunt dit doen op het discussie forum hartfalen,
>
> viewforum.php?f=105&sid=b54f7d440321d24 ... 3e398b4ea9
>
> Op dit forum begin ik meestal met het stellen van vragen om een redelijk goed beeld te krijgen, en het echte adviseren doen we daarna op het behandelforum.
>
> Je mag mij ook een mail sturen,
>
> ortho-vitea@home.nl
>
> Mocht je vragen hebben, aarzel niet ik beantwoorde ze graag,
>
> vriendelijke groet,
> Corrij

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr aug 22, 2008 4:43 pm

Hoi Mirjam,

Ik weet inmidde4ls al iets meer van je dus we gaan naar het behandelforum,

viewforum.php?f=30&start=0&sid=43e92c2a ... dc0ec9c038

even een nieuw onderwerp openen zoals je op dit forum gedaan heb en dan gaan we van start :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie