Vader met 3-voudige bypass

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Jeannette1973
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 4:08 pm

Vader met 3-voudige bypass

Bericht door Jeannette1973 » wo jul 23, 2008 4:18 pm

Goedemiddag allemaal!

Mijn vader van 58 jaar is vorige maandag geopereerd en heeft een 3-voudige bypass gekregen. Zijn kransslagader zat aan de stam voor bijna 90% dicht! We zijn natuurlijk allemaal erg geschrokken, maar gelukkig gaat het naar omstandigheden nu goed met hem.

Ik wil hem graag ondersteunen met orthomoleculaire voedingssupplementen, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Ook wil ik zeker weten dat de supplementen die hij gaat gebruiken, zijn reguliere medicatie niet in de weg zitten. Ook wil ik graag de bijwerkingen van zijn reguliere medicatie zoveel mogelijk ondersteunen met orthomoleculaire voedingssupplementen.

Hij gebruikt de volgende medicatie:
2x per dag acetylsalicylzuur 80 mg (dit wordt op een later te bepalen tijdstip 1x per dag)
3x per dag sotalol 40 mg (als het goed is mag hij op een later te bepalen tijdstip stoppen met dit middel, hij gebruikt per keer een half tabletje van 80 mg)
1x per dag Crestor 10 mg
1x per dag Coversyl 4 mg

Ik had zelf al besloten om CoQ10 100 mg met meidoorn extract (400 mg) in één preparaat te adviseren. Ik zit te denken aan 2x per dag 1 capsule.

Wie heeft er adviezen voor mij? Corrij, heb jij tijd voor je op vakantie gaat je hierover te buigen? Zal je ook even een mail sturen.

Waar ik me ook nogal zorgen over maak, is de bijwerking van de medicatie. Mijn opa bijvoorbeeld heeft 20 jaar geleden (hij is 10 jaar geleden overleden) ook een bypass gehad en toen het middel Cordarone voorgeschreven gekregen. Hierdoor heeft hij 10 jaar later longfalen gekregen en is hier aan overleden. Ik ben bang dat mijn vader nu ook medicatie heeft gekregen met akelige bijwerkingen...

Wie o wie heeft er gedegen advies voor mij? Alvast reuze bedankt!

Groetjes, Jeannette.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » wo jul 23, 2008 8:25 pm

Je vader heeft dus aderverkaling of wel atherosclerose

Heb je mijn artikelenserie over dit onderwerp al gelezen?

http://aderverkalking-atherosclerose.pilliewillie.nl/
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo jul 23, 2008 9:26 pm

Hallo Jeanette,

Dat moet erg schrikken geweest zijn voor jullie maar ook voor je vader.
Even over de medicijnen,

Een andere naam voor acetylsalicylzuur is acetosal. Het behoort tot de groep geneesmiddelen die ontstekingsremmende pijnstillers worden genoemd. Ook kom je ze tegen onder de naam NSAID's. Het werkt pijnstillend, ontstekingsremmend en koortsverlagend.

Acetylsalicylzuur wordt ook gebruikt om samenklonteren van bloed te voorkomen. Hierbij wordt een veel kleinere hoeveelheid gebruikt dan bij pijnstilling, koortsverlaging en ontstekingsremming.
Antistolling is belangrijk om stolselvorming in de kransslagaders te voorkomen. Ze remmen het samenklonteren van bloedplaatjes.

Sotalol,

Sotalol,
Mag nooit ineens mee gestopt worden, dit is een medicijn wat afgebouwd moet worden.
Sotalol behoort tot de groep geneesmiddelen die bètablokkers worden genoemd. Het verlaagt de bloeddruk, vertraagt de hartslag en vermindert de zuurstofbehoefte van het hart.

Artsen schrijven het voor bij hartritmestoornissen, angina pectoris en een hoge bloeddruk.
Behalve het gewenste effect kan sotalol bijwerkingen geven. Dit is het geval bij ongeveer tien procent van de mensen. De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.
Sneller last van koude handen en voeten. Dit is het gevolg van de lagere bloeddruk. Het kan zijn dat u hier last van blijft houden zolang u het middel slikt. Zorg voor voldoende bescherming tegen kou door warme kleding te dragen, zoals wanten en sokken. Vooral mensen met de ziekte van Raynaud merken deze bijwerking, doordat ze meer last krijgen van koude vingers en tenen. Neem contact op met uw arts als deze bijwerking te veel last geeft.
Duizeligheid, vooral bij het opstaan uit bed of uit een stoel. Dit gaat in het algemeen over als uw lichaam zich heeft ingesteld op de lagere bloeddruk (binnen enkele dagen tot weken). Als u zich duizelig voelt, sta dan niet te snel op uit bed of van een stoel. U kunt het best dan even gaan liggen en de benen wat hoger leggen, bijvoorbeeld op een kussen.
Licht gevoel in het hoofd, lichte sufheid, moeite met inslapen, moeheid en zwakte. Deze bijwerkingen gaan over het algemeen over als uw lichaam zich heeft ingesteld op de lagere bloeddruk (binnen enkele dagen tot weken).
Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, verstopping of diarree. Deze bijwerkingen treden vooral in het begin van de behandeling op. Blijft u er ook na enige dagen last van houden? Neem dan contact op met uw arts.
Zelden impotentie. Dit komt ook door de lagere bloeddruk. Als u last heeft van deze bijwerking, moet u er rekening mee houden dat deze aanhoudt zolang u het middel slikt. Het is raadzaam uw arts om advies te vragen, omdat deze bijwerking voor veel mensen een reden is om te stoppen met dit medicijn. Mogelijk moet de dosering aangepast worden, of is een ander middel geschikter voor u.
Anders dromen. U kunt anders gaan dromen met levendiger dromen, maar ook nachtmerries zijn mogelijk.
Als u diabetes heeft: u merkt minder snel dat u een te laag bloedglucosegehalte heeft. Dit komt doordat sotalol de hartkloppingen tegengaat die ontstaan bij een hypo. U heeft een hypo, maar u merkt het niet goed op. Controleer daarom vaker uw bloedglucosegehalte.
Als u astma of COPD heeft: u kunt meer last van benauwdheid krijgen. Als u dit merkt, neem dan contact op met uw arts.
Mensen die contactlenzen dragen, kunnen door sotalol last krijgen van droge ogen. De contactlenzen kunnen dan eerder irriteren. Houd ze in dat geval minder lang in of gebruik bevochtigende oogdruppels (kunsttranen).

Coversyl,

Coversyl,

Coversyl® arg verwijdt de perifere bloedvaten van het lichaam. Hierdoor neemt de belasting van het hart af en daalt de bloeddruk (= antihypertensieve werking).
Mogelijke bijwerkingen (o.a.)
Bloedbeeld, veranderingen
Bloeddrukverlaging (= hypotensie), soms ernstig
Bloed-laboratoriumwaarden, veranderingen (o.a. toename creatinine en ureum)
Droge mond
Duizeligheid (zelden)
Hoofdpijn
Huiduitslag (rash)
Kaliumgehalte van het bloed, toename (= hyperkaliëmie)
Lichaamszwakte, algehele (= asthenie)
Maagdarmkrampen
Neerslachtigheid
Prikkelhoest
Seksuele stoornissen
Slaapstoornissen
Smaakstoornissen

http://www.fonteine.com/crestor.html

Zijn jullie in het bezit van recente bloeduitslagen, en dan met name,

cholesterol totaal
LDL
HDL
CRP
Homocysteïne
Triglyceriden
HBA1c

Heeft je vader last van ritmestoornissen?Dit gebeurt namelijk erg vaak na dit soort operaties, de reden hiervan is dat uit onderzoeken is gebleken dat mensen die een dergelijke operatie ondergaan tijdens de operatie enorm veel magnesium verliezen.



groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie