Dwarse Vader

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Dwarse Vader

Bericht door Jeannette van Lieshout » do jul 17, 2008 6:19 pm

Hallo ik zal me even voorstellen,ik ben Jeannette 52 jaar en zeer bezorgd om het volgende:

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft op mijn vraag.Het gaat om mijn vader van 73 jaar.Hij is zwaar suiker patient,hij moet spuiten,hij drinkt erg veel alcohol,en hij eet erg fout.Hij doet het Atkins dieet,maar dan de helft,dus wel de eieren met spek,maar ook het brood wat niet zou mogen.Hij is ook te zwaar. Er is een 2 maand geleden een stent in zijn hartspier/ader ingebracht en hij hoort daar een medicijn bij te slikken.Plavix.Dit doet hij niet.Hij heeft hier ruzie met zijn arts over,hij verteld dat hij er erge kramp van krijgt in zijn benen.Ook het middel smvastine wat hij zou moeten nemen slikt hij niet.... Iedereen zal begrijpen dat ik me grote zorgen maak.Weet iemand wat de gevolgen hiervan zijn? Zijn arts heeft een brief terug geschreven dat als hij het middel niet slikt hij dood zal gaan. het lijkt wel of hij er alles aan doet om zijn dood te bespoedigen,hij wil de alcohol niet laten staan..dat bestaat uit bier en whisky,want het houd zijn suiker laag,zegt hij.... En zijn voeding is in zijn ogen perfect..ik kan praten als brugman,hij wil het niet horen.Ook van zijn vrouw neemt hij niet aan dat hij fout bezig is. Ondertussen ben ik wanhopig... Mijn vraag is,houd hij dit nog lang vol?

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » vr jul 18, 2008 2:17 pm

Niemand?

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Bericht door Marion » vr jul 18, 2008 3:39 pm

Tja, Jeannette,

Wat kunnen wij hierop zeggen?
Alle deelnemers aan dit protocol zijn er zelf van overtuigd dat ze met behoorlijk veel doorzettingsvermogen hun gezondheid kunnen verbeteren.
Dit bestaat uit het aanpassen van je voedingspatroon, veel lezen over je ziekte zodat je begrijpt waarom sommige dingen wel en sommige juist niet kunnen, lezen over medicijnen en andere middelen die voorgeschreven en geadviseerd worden om te kijken of je er achter staat om deze te nemen.......

Kortom, als je vader zelf zijn levensstandaard niet wil veranderen.... vrees ik dat niemand daar iets aan kan doen.
Op deze leeftijd is het heel moeilijk om mensen nog te veranderen.

Hoelang hij dat gaat volhouden is ook niet te voorspellen!
Wie weet gaat hij nog jaaaaren mee !

Mijn beste advies voor je is, neem hem zoals hij is, hou van hem en geniet van hem zolang hij er nog is.
Groetjes Marion :P

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr jul 18, 2008 4:41 pm

Hallo Jeannette,

Marion slaat de spijker op z`n kop.

Ik snap dat je je machteloos voelt, het is absoluut niet fijn om iemand waar je veel om geeft, zich zelf te gronde zien richten.
Maar dat is wel waar je vader mee bezig is, en jij kunt echt niet, al wil je nog zo graag, deze kar gaan trekken voor je vader.

Zoals Marion al aan geeft, vraagt het de nodige inzet en doorzettings vermogen om b.v. het diabetes protocol te volgen, en zolang je vader daar niet toe bereid is kunnen wij niets voor hem doen, we kunnen hem niet mee slepen, net zomin als jij dit kan.

Probeer te accepteren wie en wat je vader is en respecteer de keuzes die hij maakt, het is tenslotte zijn leven en zijn lichaam.
Heb je hem al weleens naar zijn beweegredenen gevraagd?Hij is niet als struisvogel geboren.

De gevolgen van zijn leefwijze laten zich raden, en niemand kan voorspellen hoelang hij dit gaat volhouden.

Ik wens jou veel sterkte en de nodige kracht toe, en hoop voor je eigen welzijn dat je dit kunt aanvaarden, je hebt ontzettend je best gedaan en menselijker wijs kun je niet veel meer doen,

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » vr jul 18, 2008 9:54 pm

Hartelijk dank voor jullie meeleven.Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan veranderen,maar je hoopt toch altijd dat je iets over het hoofd ziet wat je nog kan proberen.Ik heb verschillende mensen gesproken ,onder andere met de mensen van de alcohol vereniging,nouja voor familie leden dan,en daar ook om advies gevraagd,maar ook konden mij niet helpen,in zoverre dat ik afstand van het probleem moet nemen.Er spelen hier gewoon een paar dingen door elkaar natuurlijk.
Ik ga proberen om het wat van mij af te zetten en voor zover je dat kunt,op zijn dood voorbereiden.Dit kan je denk ik niet,maar ik moet wel aan de gedachte wennen dat het elk moment gebeuren kan.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jul 19, 2008 5:55 pm

Hallo Plavix wordt gegeven om trombose te voorkomen. Dat zou je je vader moeten uitleggen denk ik.

In zowel wiskey als bier zit suiker, daar moet hij dus voor bijspuiten. Vooral in bier zit een suiker die maltose wordt genoemd en nog sneller in je lichaam wordt opgenomen dan tafelsuiker.

Op dat vlak heeft hij het dus bij het verkeerde einde

Er zijn voor de vuistweg twee trajekten waar je vader aan moet denken als hij zich niet laat behandelen

1. de kans op een accuut probleem als een hersen of hartinfarct doordat hij niets onderneemt tegen de trombose

2. een chronisch probleem waardoor door de trombose kleine bloedvaatjes verstopt raken en hij wonden aan vooral zijn voeten krijgt en waardoor er uiteindelijk amputatie moet worden gedaan.

De statine tegen een te hoog cholesterol zou ik hem schenken, maak je daar niet al te druk over.

Misschien moet je dit bericht voor hem uitprinten en hem dat laten lezen.

Qua eten is de drank het grootste probleem. Ik weet niet of hij een alcoholist is en dus niet zonder kan of gewoon gezellig wat te veel drinkt. Voor de rest zou ik me wat eten geen zorgen maken.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » za jul 19, 2008 5:59 pm

Dank je voor de heldere uitleg.. :D

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jul 19, 2008 5:59 pm

Verder is mijn ervaring net als die van Marion en Corrij dat je iemand "niet kan slepen", vooral niet als het je eigenzinnige vader is van 73 jaar.

Als hij de geneesmiddelen niet eens gebruikt die een arts voorschrijft zal hij denk ik nooit een supplement gebruiken, dat is ook een pilletje

Voeding veranderen op 73 jarige leeftijd is bijna kansloos

BOTTOM LINE:

leg hem uit

geen plavix --> hersen of hartinfarct

geen plavix --> een diabetische voet en uiteindelijk amputatie

en laat het daarna RUSTEN!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jul 19, 2008 6:02 pm

ps: als hij plavix niet verdraagt laat hem dan een ander middel proberen.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » za jul 19, 2008 6:05 pm

Ja hoor, ik laat het het nu ook rusten tegen over hem,ik geniet van de uutjes die ik met hem heb.Het wekt wederzijdse irritatie op als ik er over spreek.
Dus ik laat het nu maar,hoe moeilijk ook,de gedachte dat ik hem kwijt raak,knijpt me bij voorbaat al de keel dicht,maar als dit is wat hij wil,dan leg ik me er bij neer.

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » za jul 19, 2008 6:07 pm

Zijn arts zegd dat er geen alternatief is voor de plavix...

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za jul 19, 2008 6:17 pm

Hij kan ASCAL vragen aan zijn arts of een kwart - halve aspirine per dag gebruiken. GEEN paracetemol maar echte aspirine

Het kan zijn dat de pijn in zijn benen door plavix ontstaat doordat er weer bloed gaat stromen in zijn benen en dat dit maar tijdelijk is.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Jeannette van Lieshout
Nieuw in dit forum
Berichten: 7
Lid geworden op: do jul 17, 2008 6:11 pm

Bericht door Jeannette van Lieshout » za jul 19, 2008 6:22 pm

Dit zal ik hem vertellen als er een geschikt momentje is.Ik wil wel iedereen voor het mee leven en denken bedanken,soms weet je gewoonweg even niet meer wat je moet doen,maar dat is me nu wel duidelijk,laten rusten en accepteren.

Plaats reactie