Graag uw kijk op mijn vermoeide situatie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Graag uw kijk op mijn vermoeide situatie

Bericht door curly81 » di mar 04, 2008 11:31 pm

Hoi Hoi

Ik ben een jonge dame van 26 jaar en heb vanaf mijn 13de diabetus.Ben verder goed ingesteld dus dat is iedergeval positief.Vorig jaar heb ik in april nierstenen koliek gehad en ben daarvoor ook 3 dagen in het ziekenhuis gebleven. Toen begon alle ellende.
Daarna heb ik in een periode van 5 maanden 6 blaasontseekingen gehad en elke keer dus aan de antibiotica. Toen ging het een tydje redelijk met me,mijn nieren deden minder pijn en ik dacht dat ik eindelijk beetje met rust gelaten werd. Niet dus. nu ongeveer 1,5 maand geleden had ik de griep gekregen(door de griepprik heen) met lichte longontsteeking en daar voor kreeg ik van de huisarts ook anibiotica voorgeschreven. Aangezien ik laatste jaren af en toe last heb van benauwdheid kon ik het me goed voorstellen dat het met griep meteen richting mijn longen ging.

Nu 3 weken geleden begon mijn linker kant achter de borst te steken en kreeg ik tintelingen in mijn linker arm,Ik lette er niet echt op omdat ik dacht dat het vannuit mijn longen kwam.De steken heb ik soms de hele dag door op de achergrond en ze worden zonder aankondiging sterker en dan nemen ze weer af. Verder heb ik het gevoel dat mijn linker schouder hangt.Laatste 4 dagen begint de pijn ook rechter kant op te gaan.Ik ben constant moe en probeer echt heel goed op mijn ademhaling te letten.Alleen lijkt dat niet echt zo veel te helpen.

Huisarts verzekerde me al 2 x dat ik er zeker van kan zijn dat het niet mijn hart is aangezien de ecg goed was.Verder geen tests gehad.Hij heeft me een verwijzing naar de longenarts gegeven omdat hij zegt dat het (bijna) 100% hyperventilatie is.En dan achteraan .. hmmm je hebt hele vage symtomen. Mijn vriend is fysiotherapeut en hy zorgt dat ik dit heel goed uitzoek want hy vindt het schandalig dat de huisarts zo zeker iets kan vaststellen zonder goed onderzoek en daarna toe te geven dat die het eingelijk niet goed weet.

Ik heb veel verschillende klachten ik weet het gewoon niet meer en probeer er niet te veel aan te denken.Wil er gewoon vanaf en wil bovenal heel graag weten wat het is en hoe ik ervan af kom.

mijn klachten lijst"
Diabetus yype1 4x per dag spuiten(goed ingesteld)
Nierstenen(of niersteen)
Gevoelig voor blaasontsteeking
AF en toe last van kortademigheid
Last van nek(na ongeluk van 5 jaar geleden)
zo en natuurlijk het bovenstaande :-?


Graag een reactie,
een curly met de handen in het haar

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do mar 06, 2008 9:46 pm

Hoi Curly,

Nou dat is nogal wat voor iemand van 26 jaar.
Ik kan van achter mijn pc geen diagnose stellen, dat zal echt een arts moeten doen.

Het ECG is onmisbaar voor de documentatie en analyse van ritme en geleidingsstoornissen.Het kan daarnaast waardevolle en soms essentiele informatie verschaffen over de aanwezigheid van coronairlijden, vergroting of hypertrofie van atris en ventrikels, ontstekingsprocessen van de hartspier en het pericard, cardiomyopathieen, acute cerebrale letsels, elektrolytenstoornissen en het effect van sommige medicamenten op het hart.Elektrocardiografische beoordelingen kunnen in het algemeen in drie categorieen worden ingedeeld.
1.uitspraken die te verifieren zijn aan de hand van ECG-onafhankelijke gegevens, zoals myocardinfarct of hypertrofie.
2.uitspraken die primair afhankelijk zijn van elektrocardiografische critetia, zoals ritme en geleidingsstoornissen.
3.beoordelingen die een beschrijvend karakter hebben en geen specifieke diagnose inhouden.Hieronder vallen de meeste uitspraken over veranderingen in het repolarisatiepatroon.

Ik snap best dat je je behoorlijk zorgen maakt en dat je de uitslag van de ECG niet voldoende vind om zeker te weten dat er geen sprake is van hartfalen.
Als diabetes patiente ben je waarschijnlijk onder behandeling van een internist, vertel hem over je bezorgdheid en vraag of het mogelijk is om b.v. een echo van het hart te laten maken.

Verder lijkt mij dat er iets goed mis is met je immuunsysteem, je hebt geen weerstand meer, en dat zou voor een groot deel kunnen liggen aan het feit dat je in een korte periode nogal veel anti-biotica gebruikt hebt.

Weet je toevallig hoe het met je bloeddruk gesteld is?
Je schrijft dat je goed ingesteld bent, wat is jouw laatst bekende HBa1c?
Komt er hartfalen voor in de familie?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Bericht door curly81 » vr mar 07, 2008 1:53 pm

Beste Corrij

Bedankt voor je reactie!!! Ben hier nieuw dus duurt ff voor dat ik weet hoe het hier precies werkt.
Mijn HBa1c was 7,1
Bloeddruk is volgens mij als die dan door de huisarts gemeten wordt goed naar zijn zeggen. Ik ben echt op dat klopt,lichaamelijk en ook geestelijk ben ik er moe van.
Ik probeer zo snel mogelijk afspraak te maken bij mijn diabetus verpleegkundige en zo kom ik vanzelf wel bij de internist.Mijn eigen internist is zelf aan het herstellen van een hart operatie,baal ik van want hij is als een van de besten.

Hartkwalen in de familie komen niet voor,tenminste niet dat ik weet.
Aanstaande maandag ga ik naar de Longenarts,ben heel benieuwd wat
daar uitkomt.

Groetjes
Curly

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » vr mar 07, 2008 3:58 pm

Hoi Curly,

Zou je willen laten weten hoe het bij de longarts is afgelopen?
Vraag hem ook of er een thorax foto gemaakt kan worden, of is die in het verleden al gemaakt?
Belangrijk voor jou op dit moment is dat je zekerheid krijgt wat je hart betreft.Dat geeft toch weer een stukje rust.

Daarna zou je wat aan je weerstand moeten gaan doen.
Volg je een speciaal dieet?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Bericht door curly81 » vr mar 07, 2008 10:11 pm

Hoi Corrij

Dat zal ik zeker doen,ben namelijk zelf ook erg benieuwd wat die gaat doen en wat eruit komt. Ik zal hem dan ook zeker vragen naar een thorax foto,want die is bij bij nooit gemaakt.

Ik volg verder geen speciale dieet,probeer echt gezond te eten,eet heel veel vis wel 2 of 3 keer per week.Groente en fruit.Verder slik ik chroom voor de suiker,Q10 coenzymen,en El mare visolie. Heb jij misschien tips voor een betere weerstand??

Ik heb sinds kort een pil van mijn nicht uit duitsland gekregen,zij werkt in apotheek en hoorde van mijn nierstenen en dat mijn weerstand heel slecht was.Deze pil wordt daar heel veel voor Diabetus patienten voogescheven met hele positieve reacies.Het beschermt je bloedvaten en zenuwen en alles wat bij een diabeet exra wordt belast.het heet Milgamma Proect
werkstof is : Benfotiamin 300mg
Het is niet in nederland te verkrijgen alleen duitsland en Engeland
Ik moet zeggen sinds ik het slik zijn mijn spuitplekken veel minder gevoelig. Weet niet of je er wat aan heb,maar ik vroeg me af of jij hier ooit van gehoord heb.

Groetjes
curly

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za mar 08, 2008 3:38 pm

Hoi Curly,

Ja ik ken zeker het supplement Benfothiamine, het is een afgeleide stof van vitamine B1,en deze vitamine schijnen diabeten zonder meer tekort te komen.

Informatie Vitamine B1

Chemische naam: Thiamine of Aneurine chloride (engels: thiamin)
Molecuul formule: C12H17N4OS
Molecuul gewicht: 265,36 g/mol


Vitamine B1 is een in water oplosbaar en zwavelhoudend vitamine.
Het is ontdekt in 1901 door Jansen en Donath, Windhaus, van Veen, Okade.
Vitamine B1 is in de stofwisseling noodzakelijk, het regelt vooral de koolhydraatafbraak waarbij energie wordt verkregen. Het kan ook alleen zonder andere vitaminen en mineralen het leven in stand houden, zij het dan ook onder gebrekkige omstandigheden (mesotrofie). Bij gebrek ontstaan er talrijke organische en functionele stoornissen. Wanneer vitamine B1 ontbreekt en er een overdaad aan koolhydraten aanwezig, ontstaat beriberi in de verschillende vormen. Ook een teveel aan suiker kan een gebrek aan vitamine B1 opwekken. Een relatief gebrek komt zeer vaak voor.
Eigenschappen
- Beschermt tegen de gevolgen van alcoholgebruik
- Kan helpen bij de behandeling van zenuwstoornissen (vooral wanneer deze veroorzaakt zijn door een B1 tekort)
- Kan helpen bij de behandeling van bloedarmoede
- Kan de geestelijke flexibiliteit verbeteren
- Kan diabetes helpen reguleren indien dit verband houdt met B1-tekort
- Helpt bij de behandeling van herpes infecties
- Helpt suiker omzetten in energie in de spieren
Symptomen bij een tekort
- Vermoeidheid
- Spierslapte
- Verlies van eetlust
- Prikkelbaarheid
- Depressiviteit
- Slecht geheugen
- Tintelend gevoel in de tenen en op de voetzolen
- Spijsverteringsklachten
- Misselijkheid
- Beriberi


Volgens onderzoekers aan de Warwick Medical School in Engeland kan een tekort aan vitamine B1 bij mensen met diabetes het risico van complicaties als hartziekten, nierziekten, retinopathie en zenuwbeschadigingen, verhogen.



De onderzoekers hebben aangetoond dat mensen met diabetes type 1 en type 2 een vitamine B1 tekort hebben van respectievelijk 76 en 75 procent. Dit tekort kon niet worden gewijd aan het dieet, maar aan de mate waarin de vitamine door het lichaam wordt verwijderd. Het is volgens de onderzoekers de eerste keer dat een vitamine B1 tekort is aangetoond bij mensen met diabetes. Het is niet eerder aangetoond omdat het B1 gehalte eerst anders werd gemeten. De onderzoekers hebben nu een nieuwe methode gevonden waarmee nauwkeurig het vitamine B1 gehalte kan worden gemeten.

Benfothiamine wordt met name ingezet bij neuropathie,

Used for decades in Europe as a prescription medication, benfotiamine ameliorates the progression of diabetic nerve, kidney, and retinal damage, and relieves the painful symptoms of diabetic neuropathy.2-8 Diabetic neuropathy makes it difficult for nerves to carry messages to the brain and also impairs the function of the microvasculature (tiny blood vessels) in the extremities. The result of this pathological blood-vessel damage is numbness and painful tingling in the feet (and hands) that can eventually result in amputation of the lower extremities.

Benfotiamine acts through a novel mechanism, blocking the biochemical pathways by which high blood sugar damages cells throughout the body.8 Now available as a low-cost dietary supplement, benfotiamine can help diabetes sufferers protect their nerves, kidneys, eyes, blood vessels, and heart. Benfotiamine’s multifaceted effects in preventing dangerous diabetic complications make it an essential supplement for people with elevated blood sugar levels.

Benfotiamine Differs from Conventional Diabetes Drugs
Diabetes drugs are among the most widely prescribed pharmaceuticals on the market today. Current medications for type II diabetes seek to reduce the dangerous buildup of excess sugar (glucose) in the bloodstream by either increasing insulin production or enhancing its effectiveness.

Benfotiamine is one of the most effective yet overlooked treatments for preventing the debilitating complications of diabetes. Benfotiamine is a chemical sibling of the essential nutrient thiamine (vitamin B1). Thiamine helps to convert fats and carbohydrates into glucose, a form of fuel for the body. As such, thiamine is essential for the proper regulation of glucose metabolism.9

However, while thiamine is soluble only in water, benfotiamine is fat soluble, a characteristic that allows it to enter cells far more readily than thiamine and thus help to prevent diabetes-related dysfunction within the cells. This enhanced bioavailability makes benfotiamine particularly effective in treating hyperglycemia-related damage to tissues and organs.

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Bericht door curly81 » ma mar 10, 2008 6:32 pm

Beste Corrij

Vanmorgen was ik bij de longarts en heb een hele rijtje aan onderzoken gekregen. Over twee weken vinden ze allemaal plaats.

Als eerste: Spirografie en Residubepaling
Als tweede: Histamineprovocatietest
Als derde: Hyperventilatieonderzoek
en als laatste: Thorax foto

:roll: het is een hele boel maar ben wel heel blij dat ze gedaan worden..Tot die tijd doe ik het rustig aan en wacht geduldig.

Nog bedankt voor je info over vitamine B1!!!

Groetjes
Curly

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma mar 10, 2008 6:52 pm

Hoi Curly,

Nou dat klinkt toch positief of niet?
Er gaat in ieder geval van alles gebeuren en met een beetje mazzel ben je er straks achter waar je klachten vandaan komen, ik ben benieuwd.

Bedankt voor je update :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Bericht door curly81 » do mar 13, 2008 1:24 pm

Beste Corrij

Ik had een vraag over visolie voor de diabetici.Ik lees namelijk in verschillende artikels dat het niet zo goed voor diabetici is en in andere tijdschriften staat weer dat het voor iedereen goed is.

Ik slik El mare (speciaal voor de vrouw)

Is het nou voor diabetici verstandig om visolie te slikken of niet




Groetjes
Curly

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do mar 13, 2008 4:49 pm

Hoi Curly,

Ondanks het feit dat diabetes mellitus relatief weinig voorkomt in visetende populaties, zijn er aanwijzingen dat hoge doses visoliesupplementen de plasmaglucoseconcentraties van diabetici kunnen verhogen. Ook ten aanzien van dit fenomeen is de literatuur echter niet eenduidig en een recente meta-analyse van 26 interventieonderzoeken ondersteunt deze aanwijzingen niet. Weliswaar wordt bij patiënten met niet-insuline-afhankelijke diabetes mellitus een geringe, niet-significante stijging gevonden van de plasmaglucoseconcentratie onder invloed van visolie, maar bij insuline-afhankelijke diabetes is er sprake van een significante daling. Voorts wordt waargenomen dat de insulinegevoeligheid van spierweefsel toeneemt, naarmate dit weefsel meer omega-3-vetzuren bevat. Overigens wees de genoemde meta-analyse uit dat visolieconsumptie door patiënten met diabetes gepaard gaat met een geringe, maar significante verhoging van het LDL-cholesterolgehalte in het plasma.



Visolie heeft ongunstig, en olijfolie een gunstig effect op bloedvaten en bloedsuiker bij diabetes mellitus.
1996 - In een dubbelblind onderzoek kregen achtentwintig patiënten met diabetes mellitus, die behandeld werden met insuline, 6 capsules met visolie of 6 capsules met olijfolie. De visolie zorgde voor een stijging van de nuchtere glucosewaarden in vergelijking met olijfolie. De arteriële compliance (een maat voor de elasticiteit van vaten) verminderde in de groep die visolie kreeg en nam toe in de groep met olijfolie. Andere parameters verschilden niet tussen beide groepen. De auteurs concluderen dat visolie, in tegenstelling tot olijfolie, een ongunstig effect heeft op de perifere arteriële compliance bij patiënten met diabetes mellitus en dat het de bloedsuikercontrole verslechtert.

Bonnema SJ et al. Supplementation with olive oil rather than fish oil increases small arterial compliance in diabetic patients. Diabetes and Nutrition Metabolism 1995;8:81-87.

Visolie voor diabeten
2002 - Bij suikerpatiënten komt vaak een verstoord profiel van vetzuren in het bloed voor, waardoor het risico van hart- en vaatziekten stijgt. Suppletie met visolie kan deze verstoring deels tegengaan. Diabeten hebben regelmatig hogere concentraties vetzuren en een lager gehalte van het goede HDL-cholesterol in hun bloed. Deense onderzoekers vergeleken het effect van suppletie met visolie en maïsolie als placebo op deze verstoorde verhouding van vetten in de bloedbaan. Er deden 42 patiënten met ouderdomssuiker mee aan het onderzoek. Gedurende vier weken gebruikten alle proefpersonen dagelijks een capsules met vier gram maïsolie. De acht daarop volgende weken slikte de helft van de groep iedere dag een capsule met vier gram visolie terwijl de andere helft gewoon doorging met de maïsoliecapsules. Voor en na de suppletie namen de onderzoekers bloed af van de proefpersonen, waarna de concentraties vetzuren en verschillende soorten cholesterol werden vastgesteld. De groep die de visoliecapsules slikte zag zijn vetzuurspiegel in het bloed dalen. Hiermee verschilde de groep significant van de controlegroep. Daarnaast stegen de concentraties van twee subtypen van het HDL-cholesterol, hoewel het totale HDL-cholesterol gelijk bleef. Bovendien daalde de verhouding tussen LDL- en HDL-cholesterol in de visoliegroep, terwijl deze in de controlegroep steeg. Visolie had echter geen invloed op het gehalte LDL-cholesterol. Suppletie met visolie corrigeert het risicoprofiel van diabeten voor hart- en vaatziekten dus gedeeltelijk. Het onderzoek stond onder leiding van dr. Martin Petersen van de Royal Veterinary and Agricultural University in het Deense Frederiksberg. De resultaten werden gepubliceerd in het tijdschrift Diabetes Care.

Petersen M, Pedersen H, Major-Pedersen A, Jensen T, Marckmann P. Effect of Fish Oil Versus Corn Oil Supplementation on LDL and HDL Subclasses in Type 2 Diabetic Patients. Diabetes Care 2002; 25(10):1704-1708

Wat is de reden dat je visolie neemt?Dan kan ik beter beoordelen of het zinvol is dit te doen of net niet,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

curly81
Nieuw in dit forum
Berichten: 6
Lid geworden op: di mar 04, 2008 10:58 pm

Bericht door curly81 » do mar 13, 2008 5:06 pm

Hoi Corrij

Bedankt voor de info.Ik neem het eigelijk in omdat ik hoorde en las dat visolie zo belangrijk is voor je bloedvaten en heel veel andere dingen.Maar toen ik al die artikels las twijfelde ik eraan of ik het wel moest blijven innemen.Ik heb namelijk zo een info paket gehad van de diabetusfonds en daarin was een grote informatiefolder van het merk El mare dus ik dacht deze zal wel goed zijn!!

Als het me meer slecht doet dan goed stop ik er meteen mee.

Groetjes
Curly

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do mar 13, 2008 5:12 pm

Oke Curly,

Gewoon goed naar je lichaam luisteren :D
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 26, 2008 10:07 pm

Hoi Curly,

Ben je inmiddels bij de longarts geweest?
Zo ja, ben je daar iets wijzer geworden?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14721
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » za apr 26, 2008 5:23 pm

ik heb de specs opgezocht van l mare voor de vrouw

http://www.elmare.nl/index.php?frontend ... Language=1

vind het een slecht middel door toevoeging van ontstekingsbevorderende omega-6

lees voor meer info

http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.3i.php
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie