Ervaringsverhaal gezocht

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
bjorn
Nieuw in dit forum
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 5:55 pm

Ervaringsverhaal gezocht

Bericht door bjorn » zo nov 25, 2007 5:58 pm

Hallo allemaal,

Ik (Bjorn) ben een student ergotherapie. Momenteel loop ik stage op een revalidatie centrum waar men orgaan falen behandeld. Momenteel richt dit revalidatiecentrum zich voornamelijk op de longen maar in de nabije toekomst zullen er meerdere doelgroepen behandeld worden waaronder chronisch chronisch hartfalen.
Als ergotherapeut kijken wij naar alle activiteiten die iemand doet op een dag. We gaan uit van probleem activiteiten en proberen deze te behandelen door de manier van handelen of de omgeving aan te passen. Waardoor het niet langer probleem activiteiten zijn.
Voor mijn stageplek wil ik uitzoeken bij welke activiteiten mensen met chronisch hartfalen last hebben van hun aandoening. Maar ook welke activiteiten mensen niet meer doen door hun klachten. Hierbij is het voor mij ook heel belangrijk om te weten waarom de activiteit een probleem is.
In de literatuur vind ik de volgende symptomen:
• Vermoeidheid
• Kortademigheid of benauwdheid (vooral bij inspanning)
• Opgezette benen en enkels door achterblijvend vocht
• Koude handen en voeten
• Opgeblazen gevoel en een moeilijke stoelgang
• Verminderde eetlust en toch zwaarder worden
• Prikkelhoest (vooral bij platliggen)
• Onrustig slapen en 's nachts vaak plassen
• Vergeetachtigheid en gebrek aan concentratie

Nu is mijn vraag bij welke activiteiten hebben mensen met chronisch hartfalen last van deze symptomen en hoe uit zich dit? Of welke activiteiten kunnen mensen met chronisch hartfalen hierdoor niet meer en waarom lukt dit niet meer?

Jullie zouden me heel erg helpen door op mijn vraag te antwoorden. Het is namelijk zo dat alleen mensen met chronisch hartfalen weten wat dit inhoud in het dagelijkse leven. Jullie zijn de ervaringsdeskundige!

b.v.d. voor jullie antwoorden.

Antwoorden en vragen kunnen gestuurd worden naar pjeurn@gmail.com maar mogen ook op dit forum geschreven worden.

Willy
Verslaafd aan het forum
Berichten: 14722
Lid geworden op: di okt 09, 2001 3:00 am
Locatie: Exloo
Contacteer:

Bericht door Willy » zo nov 25, 2007 6:49 pm

Heb je dit met de forum moderators overlegd?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Plaats reactie