lekke mitralisklep na 30 jaar pacemakerritme

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
verschoof
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 77
Lid geworden op: di apr 11, 2006 2:13 pm
Locatie: nijmegen

lekke mitralisklep na 30 jaar pacemakerritme

Bericht door verschoof » di mei 22, 2007 2:17 pm

Hallo allemaal, ik weet niet of ik hier wel goed zit......

Ik zit met een vraag; sinds mijn 12e jaar heb ik pacemakers gehad, inmiddels zit ik aan de 10e pacemaker.
De pacemaker kreeg ik voor een aangeboren totaal AV-block.

De eerste pacemakerdraden werden nog endocardiaal geplaatst, in de hartpunt.

Nu zit ik met 6 draden in mijn hart, een vergrote linker kamer en een EJF van 34% in rust en 47% bij inspannig. (gemeten 3 jaar geleden dus hoe het nu is....?)
9 jaar geleden heb ik een infarct gehad bij mijn endocardiale draden, mogelijk door een trombus na een ontsteking van die draden en ondanks mijn duidelijke klachten heeft de toenmalige cardioloog daar toen niets mee gedaan.
Volgens hem was ik "te jong"voor een infarct.
Ik heb toen op een scan aangedrongen en daar waren 2 plekken op te zien (bij de draadimplantaten) en ben toen naar een andere cardioloog gegaan.

De catheterisatie gaf verder een redelijk beeld van mijn kransslagaders, behalve een vat dat duidelijk "minder"was.
Nu weet ik sinds kort dat bij vrouwen vaak de kleinere bloedvaten infarcten kunnen geven dus heel veel zegt dat ook niet.
Volgens mijn huidige cardioloog mag ik blij zijn dat ik ondanks mijn jaren geklungel en alles wat er aan mij geprutst is nog rondloop.

Afijn, ik loop inderdaad nog rond, ben wel volledig afgekeurd mede ook door een hernia L5-S1 die ik sinds ruim een jaar heb en die op dit moment niet geopereerd kan worden omdat ik een hogere co-morbiditeit heb en niet duidelijk is of de operatie de klachten zal verminderen.

Nu heb ik pas te horen gekregen dat mijn mitralisklep is gaan lekken, volgens de cardioloog doordat een pacemakerritme onnatuurlijk is en de kamers dan iets scheef samentrekken.
Na zoveel jaar is dat een beetje teveel voor de klep.
De lekkage is niet dramatisch, maar zal in de loop van de tijd wel verergeren.....

De laatste tijd heb ik bij inspaning snel dikke enkels en ben ik snel duizelig maar over een paar maanden gaan we een scan doen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet onder het mes wil voorlopig, ik heb geen vertrouwen in een operatie omdat ik denk dat mijn hart dan nog verder belast wordt.
Door alle belasting is mijn arts daar ook geen voorstander van op dit moment.

Ik ben zelf een grote voorstander van voedingssupplementen en ben sinds ik chroom slik een stuk meer vooruit gegaan.
Ik heb HPU (en mijn dochter ook) en ben zo op deze site terechtgekomen.

Daarnaast heb ik obstipatie, heb endometriose in de baarmoederspierlaag en ben geopereerd aan een chronische (met 2 jaar heftige pijnen en niet ontdekte) galblaasontsteking.
Ik heb nekklacten na een whiplash en hypertensie, en nog een aantal "kwakkeldingen".
Mijn rug is op dit moment een grote sta in de weg want ik kan niet meer sporten en dat is een ramp voor mijn hart.
Vorig jaar heb ik 7 maanden bijna geheel plat gelegen vanwege die rug maar gelukkig sta ik weer op mijn benen en loop/beweeg ik weer wat.

Al met al ben ik niet in een geweldige conditie.
Ik ben nu bij een mesoloog die zwakte van de lever constateerde en me daarvoor behandeld.
Buiten dit alles heb ik ook een lactose-intollerantie
Verder blijk ik ineens bloedarmoede te hebben (6.7) en krijg ik sinds kort ijzer toegediend (mijn B12 is gelukkig hoog genoeg , ruim 700)
Ik slik om de dag depyrrol en gebruik verder:

cozaar 2x dd
tildiem
selokeen zoc 25 mg
duspatal 2x dd (spastische darm)
pantozol 2x 40 (maag)
atarax 10 mg (medicijnalergie)
Ascal cardio 80 (zwaarder mag ik niet ivm endometriose)
chroom (via HPU-arts)
(multivitamine nova vitae staat op mijn lijstje om te gaan gebruiken omdat daar alles inzit)
importal of movicolon zn.
lasix 40 zn
nitrobaatspray zn
omega 3 visolie caps.

Hebben jullie nog tips voor mij?
Ik begrijp dat ik nogal gecompliceerd ben maar ik waag toch een poging.
Ik hoor veel goede dingen over Q10 en L-carnitine (dit laatste geef ik sinds kort aan mijn dochter ivm overgewicht)
Ik slik natuurlijk al heel veel en wil alleen de hoognodige aanvulling omdat mijn maag al zo belast is.

Qua voeding doe ik het wel goed, eet veel groenten en weinig vet maar ben wel te zwaar (85 kilo en 167 cm lang).
Al jaren kom ik niet bij maar val ook niet af, vooral niet bij calorieën vermindering.
Een beetje minder gewicht zou voor mijn hart beter zijn maar ja...hoe doe je dat?
(aan het eten ligt het niet; mijn man en zoon zijn graatmager en eten 2x zoveel als ik en vaak ook vetter....)

Heeft het dus nut voor mij om voedingssuplementen te slikken, of kan ik niets meer aan mijn hart verbeteren?

Ik snap dat ik jullie met een behoorlijk moeilijke vraag belast maar je weet maar nooit....

Bedankt alvast voor het lezen,
Eugenie

verschoof
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 77
Lid geworden op: di apr 11, 2006 2:13 pm
Locatie: nijmegen

lekke mtrilusklep na 30 jaar pacemakerritme

Bericht door verschoof » di mei 22, 2007 2:30 pm

Hoi allemaal,

vergeet ik er helemaal bij te zetten dat ik ook nog paroxmale boezemfibrilleren heb, volgens de cardioloog heel vervelend omdat ik al een pacemaker heb en dit eigenlijk niet had moeten ontstaan.
Ik heb daar de laatste tijd weer veel last van maar de selokeen kan niet hoger want dan wordt ik akelig.
Bovendien moeten alle pacemakervervangingen onder volledige narcose gezet worden ivm heftige verklevingen dus heb ik al heel wat rommel naar binnen gehad...
Misschien niet belangrijk voor jullie om te weten maar je weet maar nooit....

groetjes, Eugenie

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mei 22, 2007 3:51 pm

Hallo Eugenie,

Volgens mij hebben we in het verleden eerder gemaild :D

Welkom hier op dit forum,en ja wat het hart betreft zit je hier goed.

Het is nogal een heftig verhaal,maar ja dat hoef ik jou niet te vertellen.
Ik weet dat je inmiddels een beetje thuis bent in de orthomoleculaire wereld,en dat je waarschijnlijk weet dat wij op hartfalen gebied hele leuke successen hebben geboekt :wink:

Ik geloof zeker dat we ook voor jou iets kunnen betekenen,niet dat we de lekkende klep kunnen herstellen,maar wel de pompkracht(EF) en de conditie van je hart.

Als je daar wat voor voelt lijkt het mij het beste over te gaan naar het behandelforum,daar moet je wel even toegang voor vragen,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 4713b00c15

Als je het met bovenstaande eens bent Eugenie,dan kom ik je daar weer tegen,

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

verschoof
Zeer ervaren met het forum
Berichten: 77
Lid geworden op: di apr 11, 2006 2:13 pm
Locatie: nijmegen

lekke mitralisklep na 30 jaar pacemakerritme

Bericht door verschoof » wo mei 23, 2007 4:06 pm

Hoi Corrij, dat dacht ik ook maar ik kon mijn eerder verhaal niet meer terug vinden dus wist ik niet meer hoe of wat.
Ik zit ook bij de site van onverklaarbaar overgewicht ivm mijn dochter en de HPU site dus zie af en toe door de bomen het bos niet meer....
Heeft ook te maken met mijn klachten, ik heb soms concentratieproblemen (door vroegere burn-out en whiplash).

Ik begrijp dat ik eerst klant moet zijn van De Rooij om in het behandelforum te komen en dat is op zich geen probleem want we gebruiken al heel wat orthomoluculaire middelen....
Op dit moment krijgen we de HPU middelen op recept en afgeleverd door de apotheek, dat heeft als voordeel dat we het welliswaar niet terug krijgen van de ziekteostenverzekering maar wel dat we via de belasting een deel terug kunnen krijgen (af kunnen trekken bij buitengewone lasten).
Op dit moment geven we zo'n € 80 tot € 100 per maand uit aan dit soort middelen vandaar.

Hoe gaat het dus in z'n werk, wat kan ik alvast bestellen bij de Rooij zodat ik klant wordt en met het behandelforum kan beginnen....
Ben erg benieuwd hoe dat gaat want natuurlijk wil ik graag hulp van jullie, heeeeeel graag zelfs!

Ik heb heel veel vertrouwen in deze methode en hoop dan ook snel te kunnen beginnen, mijn cardioloog heeft geen problemen met orthomoliculaire toevoegingen al blijft hij argwanend maar dat zit nou eenmaal ingebakken in artsen....een open blik is erg moeilijk als je alleen maar naar een orgaan gewend bent te kijken.
Tja, ik ben nou niet bepaald alleen een argaanstelsel en dat begint hij langzaam door te krijgen.
Chroom heeft me al een stapje vooruit gebracht en het een bijt het ander niet zou ik zeggen.....

Ik wacht dan ook met spanning af....hoop doet leven wat mij betreft.
bedankt alvast, Eugenie

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mei 23, 2007 4:13 pm

Hoi Eugenie,

We hebben per mail contact gehad,dus niet op het forum.Ik heb je toendertijd attent gemaakt op Lia :D

Je moet je even aanmelden bij gebruikersgroepen,rechts bovenaan deze pagina,dan kan ik je toelaten op het behandelforum.

Daar open je een nieuw onderwerp waarin je bv je eerste bericht in kopieert,

kom ik je daar weer tegen.

Op dit discussieforum mogen we geen supplementen noemen,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie