Ik wil me graag even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
Victor

Ik wil me graag even voorstellen

Bericht door Victor » wo mei 16, 2007 5:34 pm

Hallo allemaal, ik ben Victor en ben 42 jaar. Afgelopen oktober kreeg ik last van toenemende kortademigheid en afname van uithoudingsvermogen. Dit ondanks dat ik een aantal maanden daarvoor gestopt was met roken. Ik had het tegendeel dus verwacht. Maar goed, gezien het feit dat ik best wel een druk bestaan leidt en ook nog midden in een echtscheidingsprocedure verwikkeld was/ben, heb ik e.e.a.maar toegeschreven aan hyperventitalie.

Medio november was ik een paar dagen in België, waar ik mij steeds slechter begon te voelen. Een opgezochte lokale huisarts stuurde mij meteen door naar een lokaal ziekenhuis voor verder onderzoek. Daar constateerde men vrijwel direct hartfalen. Na 8 dagen op de IC waar ze mij hebben getracht te recompenseren, ben ik naar het VU getransporteerd, waar een groot aantal onderzoeken volgden.

Conclusie;
Kritisch 3-vaatslijden, Hartfalen EJF <10%, Inactief weefsel echter met veelbelovende vitaliteit, Géén hartinfarct, Géén hartwandverdikking.

Hierop volgde 2de Kerstdag een 4-voudige bypass operatie, in de hoop dat het inactieve, maar vitale weefsel weer zou revitaliseren.

In totaal heb ik 7 weken in het ziekenhuis gelegen, en kwam medio januari weer thuis.

Een maand later bleek dat ik wederom gedecompenseerd was en veel vocht vast hield. Wederom volgde ziekenhuis opname. Ik ben in totaal ca. 9 kg afgevallen. Ik weeg nu ca. 85/86kg en ben 1,90 lang, dus redelijk in evenwicht.

Omdat het gedurende deze opname bleek dat ik een aantal kortstondige ritmestoringen (VT en ST) gehad bleek te hebben, is er een z.g. ICD (Inplanteerbare Cardio Defibrilator) geïmplanteerd. Tevens heet men onderzoek gedaan naar de mogelijkheid deze ICD te combineren met een Biventriculaire Pacemeker. Deze zorgt voor een gelijkmatig samentrekken van boezems en kamers waardoor de EJF toe zou kunnen nemen. Helaas was dit onderzoek in mijn geval negatief.

Ook nu heb ik weer 7 weken gelegen en ben net een week of 4 thuis. Ik moet zeggen dat ik veel ups en downs beleef, en me niet lekker voel.

Momenteel gebruik ik de volgende medicijnen:
Lisinopril 5mg
Inspra 50 mg (gelijk aan Spironlacton)
Sintrom (op advies van trombosedienst)
2 x 2mg Bumetanide (plaspil)
Pantozol 40 (maagbeschermer)
Lipitor 40 (Cholestorol)


Ik heb een prettig gesprek met Willie gehad, en ik hoop dat ik mij straks aan kan sluiten bij de vele positieve verhalen van jullie. Ik heb inmiddels aan mijn hartfalenpoli bekend gemaakt dat ik met voedingssupplementen ga beginnen.

Als jullie vragen hebben of meer ervaringen of details willen weten, zal ik deze graag beantwoorden voorzover ik dat kan.

Tot de volgende berichten. Victor

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mei 16, 2007 9:12 pm

Hallo Victor,

Op de eerste plaats hartelijk welkom hier op het forum :D

Dat is me nogal een heftig verhaal wat je daar verteld,kan me zo voorstellen dat dat de nodige ups en downs veroorzaakt.

Je verhaal is op zich duidelijk en ik begrijp dat je al met Willy gesproken hebt.

Het lijkt mij het beste dat we gelijk over gaan naar het behandelforum,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... m.php?f=30

hier open je een nieuw onderwerp en kun je dit bericht daarheen kopieren.

Ik zag dat je je nog niet aangemeld had bij de gebruikersgroepen,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... roupcp.php

dat moet je wel eerst even doen,anders kan ik je geen toegang geven voor het behandelforum.

Mijn excuses voor de omslachtigheid,maar we willen er zeker van zijn dat alleen serieuze mensen op dat forum terecht komen :P

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie