het overslaand hart en hyperfentalatie

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
saskia68
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 08, 2007 11:29 pm
Locatie: amsterdam

het overslaand hart en hyperfentalatie

Bericht door saskia68 » di mei 08, 2007 11:51 pm

hoi
ik ben saskia en ik ben 39 jaar jong.
ik heb al vanaf mijn 12 jaar hyperfentaltie,zware tijd gehad maar nu onder controle.
de laaste 5 jaar heb ik nu last van een overslaand hart.
4 jaar geleden is er een hartfilpie gemaakt en heb ik met een holterkastje gelopen.
alles was goed,maar ik vond van niet want toen ik met het kastje liep had ik geen overslagen gevoeld.
in okt.2006 heb ik weer met een kastje gelopen,een maand lang,het is een heel klein dingetje,kreeg plakkers op mijn borst en als ik er last van had moest ik op het kleine dingetje drukken en die nam toen me hartslag op,ik kon het 4x doen en dan was het vol,daarna moest je een speciaal nummer bellen en door de telefoon naar hun toe zenden,je kreeg ook meteen de uitslag.
alles was goed,maar ik voelde steeds dat ik telaat was met op het knopje drukken.
ik ga nog steeds elke week naar me huisarts,ik ben erg bang voor het overslaand hart,ben bang om dood neer tevallen.
zoals vandaag ook,ik ben erg onrustig,heb een hartslag van 100???
terwijl ik op de bank zit.
ik heb aan de arts om een beta blokker gevraagt,maar kreeg ik niet omdat ik een goede hartslag toen had,maar nu gaat het toch weer tesnel?
ik slik zelf...efexor.
wat moet ik nou doen?ik wil zo graag van binnen tot buiten nagekeken worden enzo.
ik voel me zo verdrietig,bah
wie kent dit allemaal?
hoop graag wat van iemand tehoren.
groetjes saskia
ik ben saskia en 39 jaar oud,heb een zoon van bijna 18 jaar en heb een lieve vriend.
ik woon in amsterdam
ik zag deze site omdat ik ook last heb van overslaand hart en hyperfentalatie,ik kan met hyper omgaan met niet met het overslaand hart

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mei 09, 2007 3:44 pm

Hallo Saskia,

Ik denk dat je blij moet zijn met je arts,een betablokker is echt geen optie hoor,daar ga je je nog beroerder van voelen.

Ik weet dat jij het moeilijk te geloven vind,maar ook ik denk dat er niet echt iets met je hart aan de hand is,en geloof me,dood neervallen gebeurt echt niet hoor.

Het is de angst die jou de nek om draait,je hart is eigenlijk heel erg sterk,dat hij al vijf jaar jouw overslagen gewoon accepteert.

Je zou de knop om moeten draaien,om te beginnen heeft het geen zin om iedere week bij je huisarts op de stoep te gaan zitten,probeer eens of je daar mee kunt stoppen,is echt belangrijk,want ik denk dat hij jou en jouw klachten niet serieus meer neemt omdat je er zo vaak zit.

En dat is linke soep,want stel nu dat je wel een keer met hele serieuze klachten bij hem komt?

Ik wil hier niet mee zeggen dat je overslagen niet echt zijn hoor,dat zijn ze wel degelijk,maar je moet een beetje vertrouwen hebben,ze zijn niet echt ernstig,heel veel mensen hebben dat en een gezond sterk hart kan dat hebben.

Ik denk dat je aan je angst moet gaan werken,angst kan ook overslagen oproepen,en je hyperventilatie doet er ook geen goed aan,ook hyperventilatie heeft te maken met angst.

Wat ik je als tip zou kunnen geven is dat als je weer overslagen krijgt om een paar bananen te eten,deze zitten vol kalium en een kaliumgebrek kan ook ritmestoornissen veroorzaken.

Probeer afleiding te vinden op zo`n moment,ga een stukje wandelen,lees een boek of iets anders,en weiger bang te zijn.

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Gebruikersavatar
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a » wo mei 09, 2007 5:57 pm

hallo saskia,

dit is even op een hele andere toer maar misschien een diepere oorzaak van je klachten.

ik heb gekeken waarom er efexor wordt voorgeschreven. Artsen schrijven het voor bij depressie, angstgevoelens en gespannenheid, sociale fobie en paniekstoornis.
dit zijn veelal symptomen van oestrogeen dominantie.
zoals je schreef begon je met hyperventileren rond je 12e , de tijd dat de puberteit begint en de hormonen beginnen te veranderen.

als je wilt lees dan eens deze lijst van klachten door om te zien of je nog meer symptomen herkent:
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9706
met vriendelijke groeten,

marja

saskia68
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 08, 2007 11:29 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door saskia68 » vr mei 11, 2007 12:34 am

z100a schreef:hallo saskia,

dit is even op een hele andere toer maar misschien een diepere oorzaak van je klachten.

ik heb gekeken waarom er efexor wordt voorgeschreven. Artsen schrijven het voor bij depressie, angstgevoelens en gespannenheid, sociale fobie en paniekstoornis.
dit zijn veelal symptomen van oestrogeen dominantie.
zoals je schreef begon je met hyperventileren rond je 12e , de tijd dat de puberteit begint en de hormonen beginnen te veranderen.

als je wilt lees dan eens deze lijst van klachten door om te zien of je nog meer symptomen herkent:
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9706
hoi
ik herken een heleboel,ik heb een hele lijst van die klachten.
en wat houd dat dan in?
morgen moet ik naar het lab,er word een bloedtest gedaan en ik krijg een ecg.
gisteren was ik zo raar,ik was mezelf niet,opgewonden,hartslag van 120
heb ook medicijnen gehad om rustig teworden,en gelukkig helpt dat.
vanaf nu mag ik niks meer eten en drinken,alleen water.
we wachten af op de uitslag,en als alles goed is wie weet kan ik dan de knop in me hoofd omdraaien.
groetjes saskia
ik ben saskia en 39 jaar oud,heb een zoon van bijna 18 jaar en heb een lieve vriend.
ik woon in amsterdam
ik zag deze site omdat ik ook last heb van overslaand hart en hyperfentalatie,ik kan met hyper omgaan met niet met het overslaand hart

Gebruikersavatar
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a » vr mei 11, 2007 10:15 am

hallo saskia,

als je veel van de klachten uit de lijst hebt is de kans groot dat je te weinig progesteron hebt in verhouding tot oestrogeen. heel veek vrouwen hebben daar last van en vooral vrouwen van jouw leeftijd.

als je wilt schrijf dan eens al die klachten in dit forum:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... ebaf01f95c

er kan een heleboel aan gedaan worden.
met vriendelijke groeten,

marja

saskia68
Nieuw in dit forum
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 08, 2007 11:29 pm
Locatie: amsterdam

Bericht door saskia68 » vr mei 11, 2007 4:14 pm

z100a schreef:hallo saskia,

als je veel van de klachten uit de lijst hebt is de kans groot dat je te weinig progesteron hebt in verhouding tot oestrogeen. heel veek vrouwen hebben daar last van en vooral vrouwen van jouw leeftijd.

als je wilt schrijf dan eens al die klachten in dit forum:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... ebaf01f95c

er kan een heleboel aan gedaan worden.
hoi
ik heb mijn klachten lijst opgeschreven....mijn klachten lijst saskia.....
wil je het voor me door lezen,en wat moet ik eraan doen?
ik wil er zo graag vanaf,wie weet kan jij me helpen,ik zoek er al tig jaren na
groetjes sas
ik ben saskia en 39 jaar oud,heb een zoon van bijna 18 jaar en heb een lieve vriend.
ik woon in amsterdam
ik zag deze site omdat ik ook last heb van overslaand hart en hyperfentalatie,ik kan met hyper omgaan met niet met het overslaand hart

Gebruikersavatar
Marion
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1164
Lid geworden op: za jul 24, 2004 12:49 am
Locatie: Maarn
Contacteer:

Re: het overslaand hart en hyperfentalatie

Bericht door Marion » zo mei 13, 2007 8:01 pm

saskia68 schreef: in okt.2006 heb ik weer met een kastje gelopen,een maand lang,het is een heel klein dingetje,kreeg plakkers op mijn borst en als ik er last van had moest ik op het kleine dingetje drukken en die nam toen me hartslag op,ik kon het 4x doen en dan was het vol,daarna moest je een speciaal nummer bellen en door de telefoon naar hun toe zenden,je kreeg ook meteen de uitslag.
alles was goed,maar ik voelde steeds dat ik telaat was met op het knopje drukken.
Hallo Saskia,

Ik heb ook met zo'n kastje gelopen. Als je op het kleine dingetje drukt, wordt de hartslag opgenomen 90 seconden vóórdat je op de knop drukte en 20 seconden na die tijd.
Dus hebben ze altijd jouw onregelmatigheden op genomen en ben je zeker niet te laat geweest met drukken :wink: .

Je kan er dus op vertrouwen dat jouw ritmestoringen opgenomen zijn en als niet gevaarlijk beschouwd kunnen worden.

Misschien dat je met de hulp van Marja verder komt om een oplossing te vinden voor jouw klachten.

Heel veel succes ermee :P
Groetjes Marion :P

Plaats reactie