hallo allemaal, ik kom me even voorstellen

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Plaats reactie
ans1962
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 20, 2007 7:59 pm
Locatie: nuenen

hallo allemaal, ik kom me even voorstellen

Bericht door ans1962 » di mar 20, 2007 10:56 pm

Hallo,
Mijn naam is Ans,44 jaar,gescheiden, moeder van 4 kids,3grote dochters en nog een jongetje van 10 jaar.
ik ben op dit forum terecht gekomen,doordat ik wat zat te bladeren op internet,nadat ik van de huisarts afkwam,ben er heen geweest met de vraag of ik mijn medicijnen nog door moest nemen.
even mijn verhaal:
na wekenlang duizelingen kreeg ik vlekken voor de ogen. Ik dacht aan ijzertekort,een tijd lang ijzer geslikt, zonder resultaat overigens.
Een tijd later kreeg k zo'n grote vlekkendat mijn zicht wegviel.
Even naar de dokter dus.....die mij direct naar het zieknhuis stuurde.
Na meerdere onderzoeken hoorde ik dat ik een TIA heb gehad.
Gevolg van een propje in de bloedbaan.Ik blijk nu aderverkalking te hebben en moet echt stoppen met roken.
Verder ben ik gezond, niet dik,sport niet maar beweeg veel,eet normaal,nooit ziek geweest......dus je begrijpt dat ik wel even schrok.
Ik probeer met acupunctuur te stoppen met roken en hoop echt dat het me lukt.
Mijn ex heeft een hersenbloeding gehad(na de scheiding) dus mijn kinderen hebben alleen mij als ouder nog maar. Zoiets zet je toch wel aan het denken, en ja......ik ben best bang.
Fijn dat ik hier mijn story even kwijt kon.
liefs, ans

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di mar 20, 2007 11:01 pm

Hallo Ans,

Tja dat komt binnen zo'n bericht,ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Wil je onze hulp bij het verminderen van de aderverkalking?

Heb je dit artikel al gelezen?

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ose.6.html

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ans1962
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 20, 2007 7:59 pm
Locatie: nuenen

Bericht door ans1962 » di mar 20, 2007 11:22 pm

Hoi Corrij,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb al vanalles gelezen, weet nu ongeveer wat het inhoud :-?
Ik heb nog 2 grote feesten binnekort en daarna wil ik toch echt stoppen. Tot die tijd ga ik al proberen te minderen.
Ik wil ook op mijn voeding gaan letten, met name op de snoep en snacks :wink:
Zonnebloemolie is al uit de keuken verdwenen(gelezen dat dat heeeeel slecht is voor de bloedvaten)
Als je nog tips voor me hebt? alle goede raad is welkom!!!!!
Ik ga echt de strijd aan, ben kei bang om een beroerte of zo te krijgen, ben dat dus ook niet van plan.
Ik ga mijn medicijnen nu ook braaf innemen, dat zal ik volgensde dokter mijn leven lang moeten blijven doen. later zullen er ook nog medcijnen tegen hoge bloeddruk bijkomen(heb ik niet, maar ja!!!)
Ik slik nu Persantin,Acetylsalecylzuur en Simvastatin
Ik was er een tijdje mee gestopt, had geen last meer dus.........naief als ik ben......
Ik kreeg weer zwarte vlekken, vandaar dat ik even bij de huisarts was
Ik dacht dat aderverkaking iets voor oude mensen was, niet dus
Nou ja, ik ben ook niet eer de jongste :(

Grts, ans

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 21, 2007 11:13 am

Hoi Ans,

Ben je misschien in het bezit van recente bloeduitslagen?
Of zou je er op kunnen laten prikken?

CRP
Homocysteine
Fibrinogeen
Triglyceriden
LDL
HbA1c

De reden dat ik deze waarde graag zou willen lezen kun je terug vinden in de link in mijn vorig bericht.

Probeer ook alle suiker te laten staan,suiker is vergif!

Een beetje voorbarig om nu te roepen dat je hoge bloeddruk zult gaan krijgen,vind je niet :P Als het aan ons ligt niet hoor.

Enne je bent niet meer de jongste????????
44 jaar,kom aan joh,ik ben iets ouder dan jij en in vind dat we nog jonge blommen zijn hoor :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ans1962
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 20, 2007 7:59 pm
Locatie: nuenen

Bericht door ans1962 » wo mar 21, 2007 3:49 pm

Goeiemiddag,

Dank je, ik vel me ook niet zo oud hoor(zeker op zaterdagavond niet!!!)
Maar als je zo iets te horen krijgt, neem je niet alles meer als vanzelfsprekend.
Ik heb helemaal geen bloeduitslagen gezien, ben in het Catharina ziekenhuis in eindhoven geweest en heb de onderzoeken door Dr, de Groot laten doen.
Die heeft mij ook deze medicatie voorgechreven, en de rest gaat nu via mijn huisarts.
Als ik bij de huisarts kom zal ik er zeker om vragen
Die hoge bloeddruk heb ik ook nog niet, is altijd goed geweest, net als mijn suiker en chorestorol.
Suiker neem ik ook nooit, gebruik zoetjes,snoep wel,maar dat ben ik al een tijd aan het matige(liep uit de hand) snoepte nog meer als mijn kind van 10 :D

Fijne dag nog....groetjes ,ans

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 21, 2007 4:36 pm

Hoi Ans,

Probeer die bloeduitslagen te pakken te krijgen ze zijn erg belangrijk.
Jij schrijft dat je geen hoog cholesterol hebt terwijl je wel Simvastatine gebruikt,dit is een cholesterolverlagend middel.

Kijk eens op onderstaande links,ze gaan over voeding,

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ing.1.html

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3g.html

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ans1962
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 20, 2007 7:59 pm
Locatie: nuenen

Bericht door ans1962 » wo mar 21, 2007 4:52 pm

Hoi Corrij,

Die vraag heb ik gisteren ook al aan mijn huisarts voorgelegt, ik vond het ook een beetje "krom"
Ik zou die uit voorzorg moeten slikken :roll:

Ik probeer volgende week naar hem toe te gaan, deze week zit ik met veel invaluren op mijn werk, ben al blij dat ik even thuis ben.


Ik heb eens zitten denken he, kan dit alles niet komen door langdurig bloodstaan aan stress?
Ik leef eigenlijk de laatste 15 jaar al met redelijk wat stress
Na mijn scheiding heb ik mijn innerlijk rust wel gevonden, zit lekker in mijn vel,maar als alleenstaande ouder heb je het af en toe toch wel te verduren :wink:
Niet onverstandig denk ik om de boel eens wat meer de boel te laten?

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 21, 2007 5:17 pm

Hoi Ans,

Ik vind het dom om preventief een statine te slikken,ben je op de hoogte van de bijwerkingen?

Artsen weten niets van statines
Hoe zeldzaam of gebruikelijk zijn onaanvaardbare bijwerkingen van statinetherapie? Wie op Google de zoektermen "statins" en "adverse reactions" intoetst, zit binnen enkele seconden tot over z’n oren in het leed. Van over de hele wereld melden duizenden gebruikers van de populaire cholesterverlagers de afschuwelijkste bijwerkingen. Invalidiserende spier- en gewrichtsklachten worden het vaakst gemeld, maar ook klachten die duiden op neuropathie en cognitieve en psychische stoornissen lijken aan de orde van de dag te zijn.

Veel patiënten vertellen dat de problemen verdwijnen of verminderen als ze, doorgaans tot enorme woede van hun artsen, stoppen met slikken. Niet zelden zijn deze mensen met stomheid geslagen wanneer ze merken dat ze niet de enige zijn. Volgens hun artsen kunnen de problemen immers onmogelijk aan de statine liggen. De vaak furieuze dokters ["stoppen met een statine is levensgevaarlijk"] ontkennen categorisch dat statines andere bijwerkingen kunnen geven dan oprispingen, flatulentie en de inderdaad erg zeldzame rhabdomyolyse. Deze artsen ageren volkomen te goeder trouw. Statines behoren tot de best geteste en veiligste geneesmiddelen die er zijn, luidt het oordeel van regulerende organen als de FDA en EMEA. Al vertellen duizenden mensen hetzelfde verhaal, zolang hun ervaringen niet wetenschappelijk zijn onderzocht, blijven het anecdotes.

De kerngezonde berggids die zich na een half jaar Lipitor nauwelijks nog naar de buurtsuper kan slepen, de fitte ondernemer die op Zocor zo belabberd functioneerde dat zijn zaak te gronde ging, de kwieke oude dame die op 10 milligram Crestor dement werd verklaard maar die haar glasheldere kijk op de wereld terugkreeg toen ze op aanraden van een vriendin "die cholesterolverlager liet staan", het zijn volgens de medische stand aanstellers, ingebeelde zieken, of op z’n best hoge uitzonderingen. In de klinische trials zijn dit soort bijwerkingen niet beschreven, ze worden niet vermeld in de artseninformatie [hoewel Canadese artsen in tegenstelling tot hun Nederlandse collega’s worden gewaarschuwd voor het Co-enzym Q10-verlagende effect], dus bestaan ze niet. Eerder al meldde Ortho dat de grote klinische trials niet zijn ontworpen om gevaarlijke of invalidiserende bijwerkingen in kaart te brengen, terwijl dat wel wordt gepretendeerd. De financiers en regisseurs van zulke mega-onderzoeken, de statinefabrikanten, doen er juist alles aan om ernstige "adverse reactions" uit de grote onderzoeken te houden.

Een schrijnend voorbeeld is de Heart Protection Study, waarin maar liefst 11.000 mensen na een "run in fase" van acht weken zonder opgaaf van reden werden weggeselecteerd. Tijdens zo’n "run in fase" krijgen alle potentiële deelnemers, in het geval van de Heart Protection Study meer dan 30.000 patiënten, het actieve geneesmiddel. Je hoeft geen door conspiratietheorieën bezeten fantast te zijn om te vermoeden dat de door de fabrikant betaalde onderzoekers ervoor kiezen om de mensen die binnen die acht weken "lastige" bijwerkingen beginnen te vertonen liever kwijt dan rijk zijn. Wie er studieleider Rory Collins beleefd naar vraagt, krijgt een verontwaardigd "hoe komt u erbij", maar geen antwoord. Volgens farmacoloog Prof James Wright van de Universiteit van British Columbia is er echter geen sprake van fair play. "Een kind kan zien dat de populatie van de Heart Protection Study geen willekeurige dwarsdoorsnede was van de populatie die voor statinebehandeling in aanmerking komt. De onderzoekers mochten het middel eerst twee maanden uitproberen op de hele groep. Vervolgens stuurden ze een derde naar huis.

Eénderde! Stel dat die 10.000 mensen weg moesten omdat ze "minder gunstig" reageerden op de statine? Dan komen die duizenden "anecdotes" op internet plotseling in een heel ander daglicht te staan." Merck, producent van het in HPS glorerende simvastatine, kwam met deze truc weg, omdat het onderzoek primair was bedoeld om de werkzaamheid van het medicijn te toetsen, niet om bijwerkingen in kaart te brengen. Maar ook de klinische trials die wel zijn bedoeld om de veiligheid te toetsen, geven mogelijk geen eerlijk beeld. "Fabrikanten en hun ghostwriters maskeren ernstige bijwerkingen door ze op te delen in een aantal categorieën," zegt emeritus hoogleraar biochemie Joel Kauffman van de Universiteit van Pittsburg. "Zo kun je één onaanvaardbaar vaak optredend probleem eenvoudig wegrekenen." Een nog veel groter probleem is de verregaande corruptie die tot in de hoogste echelons van de regulerende instanties is doorgedrongen. Onlangs moest de door AstraZeneca ingehuurde National Institutes of Healthmedewerker dr. H. Bryan Brewer met het schaamrood op de kaken toegeven dat hij in de trials met Crestor een aantal gevallen van rhabdomyolyse eenvoudig uit de rapporten had gehouden.

Hij wist het vege lijf te redden door te beweren dat niet overtuigend was aangetoond dat de fatale spierafbraak het directe gevolg was van de statine. Het verweer is vergelijkbaar met dat van een bankrover die zegt dat de slachtoffers in de bank niet om het leven zijn gekomen door de kogels uit zijn Kakshnikov, maar dat ze een natuurlijke dood stierven net voor zijn kogel hen doorboorde. Het was een journalist van de Los Angeles Times die dit "slordigheidje" aan het licht moest brengen. Hij ontdekte overigens dat een flink deel van de topwetenschappers die dit overheidsorgaan dienen, jaarlijks fors bijbeunen door op NIH-titel bepaalde fabrikanten naar de mond te praten op belangrijke congressen. De rel rond het onlangs van de markt gehaalde Vioxx is zo mogelijk nog illustratiever. FDA-medewerker dr. David Graham klapte uit de school dat zijn organisatie al jaren tot in de fijnste details op de hoogte was van het fors verhoogde risico op een hartinfarct dat de ontstekingsremmer gaf. Graham probeerde zelf meerdere malen om zijn superieuren van de noodzaak van een "ban" te overtuigen, maar die pogingen waren vergeefs. Graham in zijn officiële getuigenis: "Het is nu eenmaal zo dat sleutelfiguren binnen de FDA veel geld krijgen van de industrie. Het ligt in de menselijke natuur niet de hand te bijten die je voedt."

Zijn collega dr. Stuart Rich, die in 1999 adviseerde de vermageringspil FenPhen niet toe te laten [pulmonaire hypertensie, zware hartklepafwijkingen, werd in 2001 alsnog verboden], maar die dat moest bekopen met een forse degradatie, is het volledig met hem eens. "Er is binnen de FDA een cultuur ontstaan om alarmerende signalen onder het tapijt te schuiven. Er werken veel eerlijke, toegewijde mensen bij de dienst, maar die leren al heel snel dat negatief rapporteren of adviseren niet op prijs wordt gesteld. Je trapt altijd wel op de tenen van een machtige superieur. Iedereen heeft een gezin, een hypotheek. Je moet wel erg sterk zijn om na zo’n eerste waarschuwing in het vervolg niet een toontje lager te blazen." Voormalig directeur van de Amerikaanse FDA, Dr Leo Lutwal, ziet de toekomst somber in. Vorige maand zei hij op de Amerikaanse TV: "Het is naief om te denken dat Amerika, en daarmee een groot deel van de wereld, over een eerlijke, onafhankelijke toelatingsorganisatie beschikt. De organisatie is volledig afhankelijk van de industrie." Lutwalk bestempelt MedWatch, het Amerikaanse registratiesysteem voor bijwerkingen, als een "onderbezette wassen neus". "De meeste faxen die binnenkomen verdwijnen direct in een kast."

Zijn we dan volledig aan de heidenen overgeleverd? Begin dit jaar maakt Dr Beatrice Golomb van de Universiteit van San Diego de langverwachte data van haar Statin Study bekend. Golomb keek onder de vleugels van de National Institutes of Health naar [vooral] de cognitieve bijwerkingen van statinetherapie. Hoewel ze niet op de publicatie vooruit wil lopen, geeft ze wel aan dat met name Transient Global Amnesia [voorbijgaand algeheel geheugenverlies] bij HMG Co A reductase onderdrukking aanzienlijk vaker voorkomt dan tot nog toe werd aangenomen. Ook zegt ze te hebben aangetoond dat statines spierschade kunnen aanrichten zonder dat de over pijn klagende patiënt een verhoogd CPK vertoont. Onlangs toonde de psychiater Muldoon aan dat het onder invloed van statinetherapie zo goed als onmogelijk is nieuwe complexe taken aan te leren. NASA-arts en auteur van "Lipitor, thief of memory" dr. Duane Graveline krijgt daarmee tenminste deels gelijk. Een kleine Oostenrijkse studie onder atleten toonde verrassend aan dat mensen die serieus aan sport doen vrijwel zonder uitzondering problemen ondervinden van statinetherapie. Ze ontwikkelen trainingsintolerantie, spier en peesproblemen en verliezen conditie.

Er komt dus wel eerlijke informatie los, maar de patiënt moet er zelf naar zoeken. Het internet, mits oordeelkundig gebruikt, is daarbij van onschatbare waarde. De Utrechtse internist dr. Jeen Haalboom stelt op de door een aantal grote farmaceutische bedrijven gelanceerde website cardiology.nl dat eventuele verhalen over slecht verdragen statinetherapie volledig uit de lucht gegrepen zijn en dat journalisten "bij hun leest moeten blijven". Medische journalistiek mag in zijn ogen kennelijk uitsluitend worden bedreven door gepromoveerde medici. Je vraagt je bijna af of de man wel eens een patiënt in het echt ziet. Een telefonische rondgang langs vijftig willekeurige Nederlandse statineslikkers leert dat bijna de helft het idee heeft op de een of andere manier last te hebben van de medicatie. Spierpijn, aanhoudend "grieperig" gevoel en gebrek aan energie worden het meest genoemd.

Deze mensen vertellen dit natuurlijk ook aan hun [huis]arts. Meldt hij dit weer bij de Nederlandse versie van MedWatch? Werkt het door Haalboom geroemde Nederlandse meldingssysteem voor bijwerkingen? Een eerlijk antwoord op die vraag is lastig te verkrijgen. Op het webforum van de Stichting Bloedlink, een door de statineproducenten betaald "platform voor mensen met familiaire hypercholesteraemie", meldt een vrouw die naar eigen zeggen "doodziek" werd van zowel Zocor, Lipitor als Crestor, echter een veelzeggende waarneming. "Ik vroeg de assistente van mijn huisarts of ik de enige was met klachten van een statine en of de dokter zulke klachten aanmeldt. Ze antwoordde: "Als we daaraan zouden beginnen, zou er geen tijd meer overblijven om de praktijk te runnen."

Bron: Melchior Meijer

En ja Ans stress veroorzaakt ontzettend veel leed.
Door herhaalde of aanhoudende stress van welke aard dan ook worden in het lichaam grote hoeveelheden opiods(opiumachtige stoffen) vrijgemaakt.Het zijn zenuwstelselonderdrukkende stoffen.

Deze stoffen veroorzaken een ernstige onderdukking van het zenuwstelsel,van het immuunsysteem en van het sex-hormoonsysteem.Ze zijn even krachtig als morfine en heroine en als hier teveel van ontstaat zijn ze even schadelijk als deze drugs,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

ans1962
Nieuw in dit forum
Berichten: 5
Lid geworden op: di mar 20, 2007 7:59 pm
Locatie: nuenen

Bericht door ans1962 » wo mar 21, 2007 5:59 pm

Bedankt corrij!!!!
Ik probeer mijn cholesterol wel met gezonde voeding en beweging op pijl te houden
Als mijn huisarts erom vraagt, zal ik de nodige uitleg wel geven :x
Ik neem ze vanaf nu ook niet meer in.

heel erg bedankt!!!!!
groetjes, ans

(en ehhhh, ik zal stress-situaties proberen te vermijden, voor zover dat mogelijk is. In ieder geval er niet meer zo zwaar aan tillen. Problemen zijn er om opgelost te worden.)
Een mooie......verdrijf de schaduw,door er licht op te werpen!!!!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo mar 21, 2007 6:07 pm

Hoi Ans,

Als je de bloeduitslagen hebt kunnen we een mooi behandelplan voor je maken,dit houdt meestal in,een voedingsadvies,een supplementen advies en een lifestyle advies :D

Ondertussen bombarderen we je met informatie,huiswerk zogezegd,
want het motto van deze site is,

KENNIS=MACHT=GEZONDHEID :D

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di apr 17, 2007 5:24 pm

Hoi Ans,

Je bent een beetje stil?
Heb je nog interesse om mee te doen?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie