hartovrslagen , hartritmesroornissen......

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

hartovrslagen , hartritmesroornissen......

Bericht door annette RR » wo feb 21, 2007 12:35 am

Hallo allemaal ,

Even voorstellen , ik ben Annette, en heb last van hartoverslagen en andere hartritme stoornissen .

Heb dit al vanaf mij 20 jaar , ben nu 49.
Ik heb ook hyperventilatie .

Ik ben toen ik 33 was in de overgang terecht gekomen.
heb vanaf die tijd hormonen geslikt, daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt. Toen is het ook weer erger geworden.

Ik weet niet meer hoe mijn lichaam in elkaar zit , waar het nou allemaal vandaan komt.

De dokter zegt dat het geen kwaad kan die overslagen . Heb hiervoor 25 jaar naar de dokter gelopen, maar nog steeds geen vertrouwen erin.
Heb verschillende teraphien gehad , maar niets hielp.


Tot zover.

Annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 21, 2007 9:46 am

Hoi Annette,

Op de eerste plaats welkom op dit forum :D

We hebben afgesproken dat je de supplementen die je zelf neemt even door zou geven,dan kunnen we er even naar kijken.

Ook hebben we afgesproken de hulp van Marja in te schakelen,omdat je heel jong in de overgang terecht bent gekomen en meer dan 20 jaar hormonen hebt geslikt.

Je gebruikt geen medicijnen?

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Gebruikersavatar
z100a
Verslaafd aan het forum
Berichten: 1884
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 8:07 pm
Locatie: uden
Contacteer:

Bericht door z100a » wo feb 21, 2007 11:59 am

hallo annette,

corrij is ook van mening, na haar gesprek met je, dat je hulp kunt gebruiken op hormonaal gebied. dus ik plak hier nogmaals mijn eerdere bericht aan je:

je schreef dat je langdurig synthetische hormonen hebt gebruikt. hierdoor kunnen ook hartrimestoornissen ontstaan. daarbij ben je (weer) in de overgang.
als je wilt kun je eens door deze symtomenlijst kijken om te zien of je nog meer dingen herkent:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=9064

mocht je symptomen herkennen dan kun je je verhaal plus je symptomen in dit forum plaatsen:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... b04ec3553d

corrij en ik blijven elkaars adviezen aan jou volgen en werken zodoende samen aan jouw gezondheid. zo moet het goedkomen :D
met vriendelijke groeten,

marja

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » wo feb 21, 2007 3:03 pm

Hoi Corrij en marja,

Ik ben ontzettend dankbaar dat jullie me willen helpen!

Marja ik heb jou lijst bekeken ,en ik zal dit op jou forum toelichten.

Corrij hierbij mijn lijstje aan jou , welke suplementen ik gebruik.

VitB complex van Axium
Co-enzym Q10 van A.G natural health
Bio-carnitine van pharma Nord
glucosamine van mariandl

Ik ben er sind een dag of 10 even mee gestop, omdat ik dacht dat het daar van kwam, dat ik overslagen heb enz.

Op het moment slik ik Crataegus complex van dokter vogel, sinds een paar dagen.

de Carnitine heb ik nog maar 3 keer geslikt.

Annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 21, 2007 4:59 pm

Hoi Annette,

Je schrijft dat je last hebt van overslagen en andere ritmestoornissen,en je hebt dit al 29 jaar,je gebruikt hier geen medicijnen voor.

Nu zijn er extrasystolen dat wilt zeggen,een buiten het normale ritme vallende hartslag,een voortijdige samentrekking van het gehele hart of een deel ervan.Een gevoel waarbij het hart een slag overslaat of "stopt"en opnieuw begint.Deze komen zowel bij normale als zieke harten voor en hebben op zich geen betekenis.Klopt dit een beetje met het gevoel wat je hebt?
Of is het meer een snel,krachtig bonzen,dat geleidelijk of plotseling kan beginnen,maar altijd geleidelijk afneemt?

Je had het in ons telefoongesprek ook over dyspnoe en over hyperventilatie.

Nu zijn er meerdere vormen van dyspnoe,angst kan elke vorm van dyspnoe veroorzaken en je had zelf al het idee dat angst hier een rol in speelde,klopt dit Annette?

Voor nu op dit moment zou ik even met alle supplementen stoppen,want ik heb de indruk dat je dingen hebt uitgezocht waarvan je dacht dat ze goed voor je zouden zijn,maar eigenlijk hebben we geen idee of ze echt wat verandert of toegevoegd hebben :D

Ik begrijp dat je bij Marja wat uitgebreider op al je klachten ingaat?Heel goed,ik lees daar wel mee :wink:

Weet jij hoe hoog je bloeddruk is Annette?

Groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » wo feb 21, 2007 5:37 pm

Hoi Corry,

Die hartoverslagen en ritmestoornissen , voel ik inderdaad zo als jij ze beschrijft. Dat klopt. Ik heb er geen pijn bij het het is ook niet zo hard.

Ik hyperventileer ook zoals nu , dat weet ik omdat ik constant moet zuchten of geeuwen, om zo maar achter mijn adem te komen.

dus na 4 of 5 keer zuchten, heb ik een goede zucht ,om het zo maar eens uit te leggen.

Met dat niet goed zuchten slaat mijn hart ook over , dus als ik diep zucht, dus flink zuurstof naar binnen haal.

Ik heb dat vooral nu , omdat ik die overslagen heb , of natuurlijk andersom.

Of het alleen de hormonen zijn dat weet ik niet , vandaar dat ik er op een of andere manier er natuurlijk moet achterkomen.

Mijn bloeddruk ga ik vanavond opmeten , als mijn man thuis is . ik weet niet hoe het apparaat werkt.
Maar ik heb nooit hoge bloeddruk gehad , ik hoop het u nog niet.

Nog even dit , mijn overslagen begonnen na de geboorte van mijn zoon.
Ik was jong 20 jaar dus.

Annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 21, 2007 6:04 pm

Hoi Annette,

Lijken de ritmestoornissen op mijn eerste of tweede beschrijving? :D

Ik denk dat de disbalans in je hormoonhuishouding wel meespeelt,zeker ook omdat je schrijft dat het is begonnen na je zwangerschap.

Ik denk ook dat er andere factoren een rol spelen.

Bij hypervantilatie is het koolzuurgehalte in de uitgeademde lucht sterk verhoogd.
Het kan een reactie zijn van het lichaam op een verlaagde zuurgraad van het bloed,door het ademhalingssysteem aan te zetten tot hyperventileren zal de uitstoot van het zure kooldioxide toenemen,zodat de zuurgraad daalt.
Het beeld kan ook worden opgeroepen door angst.

Dyspnoe kan ook veroorzaakt worden door een verkeerde zuur/base evenwicht.

Als je een aanval van hyperventilatie hebt,heb je dan weleens in een zakje in en uitgeademd?Dat werkt gelijk en je weet dan ook zeker dat je aan het hyperventileren bent.

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » wo feb 21, 2007 6:54 pm

Hoi Corrij ,

De ritmestoornissen lijken op de eerste gedachten van jou , precies zo.
Van de tweede heb ik geen last , ze slaan rustig over om het zo maar eens te zeggen. :) Soms ook een heleboel achter elkaar, dat vind ik eng.

In een zakje doe ik dikwijls , maar dat gaat niet gelijk over , dat duurt wel een paar minuten.
De overslagen gaan er niet van weg altijd , want meestal gaat het daarna weer helemaal mis met de ademhaling, omdat ik de overslagen heb.

Ik ben met vlagen ook super zenuwachtg , en gelijk daarna lijkt het wel eens of ik een kalmeringstablet heb :-?

ik denk niet dat ik het aan mijn hart heb he.....Corrij, jij toch ook niet hoop ik?????

Ik ga de topics van Marja is helemaal doorlezen , daar staat ook veel op zeg .....heb dus wat te doen met lezen.

annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » wo feb 21, 2007 7:08 pm

Hoi Annette,

Nee ik denk echt niet dat je het aan je hart hebt,die ritmestoornissen hebben een andere oorzaak,en die moeten we zien te vinden :D

Is veel leesvoer hoor de topics van Marja :wink:

Maar ik vermoed dat al lezende wel wat dingen op zijn plaats gaan vallen.

Probeer je niet te druk te maken Annette,het valt allemaal best mee en je krijgt maar liefst van twee man(nou eigenlijk vrouwen)hulp.

Heb je weleens overwogen om bv tai chi te gaan beoefenen?
Hiermee zou je een heel stuk ontspannender kunnen worden en het is ook nogeens goed voor je lijf.Ook leer je dan ademhalingstechnieken waar je veel aan zou hebben.

Mocht je interesse hebben er zit een hel goede in de buurt,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » wo feb 21, 2007 8:45 pm

Oke corry, ik zal er eens over nadenken.

wat moet je dan aan ??? Een soort grote pyama?? :D

Nee, ik denk er serieus over na.

annette

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » di feb 27, 2007 5:20 pm

Oke Corrij , hier ben ik dan , wat denk jij er van?

Annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di feb 27, 2007 6:00 pm

Ha die Annette,

Op de eerste plaats wil ik je toch geruststellen,en proberen het een beetje duidelijk te maken.

De oorzaak van veel van jouw problemen vallen onder cardioneurotische klachten.
Wat wilt dit nu zeggen?

Als je arts vroege klachten zoals ritmestoornissen ademnood pijn op de borst zweetaanvallen duizeligheid en dergelijke niet herkent als cardioneurotische klachten is de kans erg groot dat hij bij jouw een valse hartziekte creert of laat voortbestaan,hetgeen tot hypochondrie kan leiden,met alle nadelige gevolgen van dien.

Naar schatting vormen in Nederland cardioneurotische patienten 10% van het huisartsenbestand en wel 34 a 40% van het bestand in de cardiologische praktijk.

Naast geruststelling wordt er over het algemeen geen nadere uitleg gegeven ,hetgeen er toe leidt dat meer dan 65% van de patienten blijft klagen over aanhoudende pijn op de borst,ritmestoornissen etc en zelfs invaliditeit.

Personen met een angst voor een ziekte maken zich excessief zorgen over de kans deze ziekte te krijgen.

Het verschil met cardioneurose spits zich toe op het gegeven dat cardioneurotische mensen bang zijn om dood te gaan aan een hartinfarct c.q.plotse dood en steeds pijn op de borst ervaren.

Fysiologische symptonen als pijn op de borst,palpitaties,ritmestoornissen en hyperventilatie leiden vaak tot algehele nervositeit en de onmogelijkheid zich te ontspannen.

Dikwijls worden deze symptonen verkeerd geinterpreteerd en als indicatief voor een hartziekte beschouwd,waardoor weer een intense angst voor plotse hartdood wordt uitgelokt.

Uniek voor mensen met een cardioneurose is het feit dat ze steeds de behoefte hebben om gerustgesteld te worden.

Herken jij de volgende klachten,
vermoeidheid
dyspnoe
pijn op de borst
hyperventileren
duizeligheid of ijlhoofdigheid
transpireren
koude klamme handen
hoofdpijn

Bovenstaande klachten horen bij de cardioneurose.

Waarom nu dat hele verhaal?
Omdat ik ervan overtuigd ben dat er organisch helemaal niets mis met je hart is,maar omdat je al zolang ritmestoornissen hebt heb je een behoorlijke angst ontwikkeld dat je lijdt aan een hartziekte wat resulteert in o.a. hyperventileren.

Mijn voorstel is om de hyperventilatie te gaan aanpakken en de bloeddruk iets te laten zakken,hij is niet veel te hoog maar als hij wat lager is kan dit mee helpen om de ritmestoornissen kwijt te raken.

We moeten daarvoor naar het behandelforum,want op dit forum mag ik geen supplementen advies geven :wink:

Je moet daarvoor toegang vragen tot het behandelforum hartfalen,
http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 54a8273b9c

Lukt dat niet Annette mag je me altijd bellen dan loods ik je er wel naar toe,

groetjes,Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » di feb 27, 2007 6:22 pm

Goed Corrij ,ik ga dit zo snal mogelijkproberen.

De klachten van jou lijstje, daar heb ik er maar een paar van.

Die dyspneu, daar bedoel je apneu mee neem ik aan , dat heb ik wel eens ,maar niet altijd, alleen als ik de klachten van hyperen heb ,of een flinke angst.

hyperventilatie is dan chronisch volgens mij .
En alleen koude handen , voor de rest niets , Maar ook denk dat dit bij het hyperen hoort.

ik wil alles eraan doen Corry , maar ik wil geen pillen van de dokter , alleen die bijwerkingen al.....tjee zeg....

Ik heb het er thuis vanavond met mijn man erover.
die houd al helemaal niet van pilletjes van de dokter.

Annette

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » di feb 27, 2007 6:54 pm

Hoi Annette,

Ik heb je toegelaten op het behandelforum.
Je moet dan weer een nieuw onderwerp maken,ik denk dat we het forum hoge bloeddruk gaan nemen want ik weet zo een twee drie niet waar ik je moet plaatsen,

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... .php?f=116

kom ik je daar weer tegen :wink:
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

annette RR
Verslaafd aan het forum
Berichten: 113
Lid geworden op: di feb 20, 2007 6:17 pm

Bericht door annette RR » ma mar 05, 2007 3:03 pm

hoi corrij,

op dit moment heb ik er weer veel last van, het hart slaat heekl onregelmatig , het voel als overslagen , soms zijn ze sterk en soms heel zwak.

Maak me weer ontzettend bang natuurlijk. :cry:
Ik kan het geen moment loslaten.
ik zit mijn pols te voelen en mijn keel ..................

Hoe krijg ik het uit mijn gedachten.
als ik verkeerd buk heb ik het al....

of als ik op mijn linkerzij lig of verkeerd zit.

Ik ren dan wel ens de trap op , ja dan slaat hij regelmatig.......

ik ga deze week ook naar het forum van Marja...
Wat een gedoe allemaal zeg.

Ik denk dat mijn lichaam constand vol zit met adrenaline.........

Annette

Plaats reactie