te hoog cholesterol?

Je kan je via dit forum aan de anderen voorstellen en discusieren over hart en vaatziekten.
Goudmijntje
Verslaafd aan het forum
Berichten: 139
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 3:00 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Goudmijntje » wo aug 15, 2007 10:06 pm

Hallo Corry.

Mijn huisarts is nog met vakantie, maar ik ben wel naar de internist geweest en hij kon ook de uitslag van de huisarts zien.
Ik ben in een hele korte tijd van acht naar zesenhalf gegaan.
Maar ik heb nog geen uitslag van de rest. Dat krijg ik van de huisarts.
Zo gauw ik meer weet laat ik het weten.

We zijn afgelopen week met vakantie naar Noorwegen geweest en daar heb ik wel wat gezondigd en ook niet zoveel kokosolie en tomaat gegeten.
Want dat heeft bij mij wel enorm goed gewerkt.
Toen ik thuis kwam ben ik er weer meteen mee begonnen.
Tomaat kun je bijna overal doorheen doen, behalve bij rode kool en bietjes.
Er is nogal verschil in prijs wat betreft kokosolie, maar ik heb een goedkoop adresje gevonden.
Het verschil komt door de hoeveelheid tussenpersonen.
Het is neutraal van smaak en ik heb niets van mijn man gehoord, dat het eten anders smaakt, dus......

Tot de volgende keer.

Groetjes van goudmijntje
Een vrolijk hart bevordert de gezondheid!!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do aug 16, 2007 10:32 am

Hoi Goudmijntje,

Dat is een mooi resultaat :D
Was de internist er ook blij mee?

We wachten de rest even af,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Goudmijntje
Verslaafd aan het forum
Berichten: 139
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 3:00 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Goudmijntje » ma aug 27, 2007 3:14 pm

Hallo Corry

Ik heb eindelijk de uitslag van het bloedonderzoek.

Chol. 5.9
HDL 1.2
Ldl 3.8
Trygl. 2.1
Homosysteine 6
Creat 78
Glyc HB 6.5

De cholesterol is dus nog wat naar beneden gegaan. Goed he?
Ik gebruik nu nog een half pilletje Lipitor 10 [is dus nu 5]
En voor de rest doe ik zoveel als ik kan met de dingen die je voor me opgeschreven hebt.
Wat vind je ervan?

Is glyc HB de normale HB? Die had ik bijna altijd 8

Groeten van goudmijntje
Een vrolijk hart bevordert de gezondheid!!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » ma aug 27, 2007 10:25 pm

Hoi Goudmijntje,

Op de eerste plaats mijn complimenten, want dit heb je toch mooi helemaal aan jezelf te danken, goed hoor :D

LDL mag nog wat naar beneden en de triglyceriden ook een beetje,veel vette vis eten :wink:

De Glyc.HB is eigenlijk iets te hoog, 8 is zeker te hoog.
Je bloedsuikers zouden niet boven de 6 moeten komen?
Ben je weleens getest op diabetes?
Komt diabetes in je familie voor?

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Goudmijntje
Verslaafd aan het forum
Berichten: 139
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 3:00 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Goudmijntje » vr sep 14, 2007 9:23 pm

Hallo Corry

Glyc. HB is wat te hoog schrijf je.
Je kunt wel merken dat ik geen dokter ben, want ik dacht aan het gewone HB en dat heb ik meestal 8.

Er is wel veel suikerziekte in ons gezin. Vader en moeder hadden het. [al een tijd overleden. Ik ben de jongste van 9 kinderen en dan gaat het zo he?]
Broers en zussen hebben het ook, in combinatie met te hoog cholesterol.
Twee ervan hebben een been geamputeerd en aders vernieuwd, enz.
Een zus [met geamputeerd been] is pas overleden.
Ze heeft jarenlang zoveel pijn gehad en was wekelijks bij de pijnbestrijding. Dus veel ellende.
Mijn jongste broer [59] heeft ook een hartinfarkt bij gehad.
Dus is het wel goed dat ik mijn best blijf doen.
Ik ben bijna 58 jaar.

Ik ben nog eens opnieuw begonnen met vette vis, maar het staat me zo tegen.
Ook haring geprobeert op brood, met uitjes en tomaat, om het niet zo te proeven, maar dat glibberige vind ik toch heel erg.
Ik heb ook wel eens gelezen, als het lichaam iets zo tegenstaat, is het niet goed voor je om het te eten.

De afgelopen drie weken heb ik gordelroos gehad. Nooit geweten dat het zoiets ergs was. Het was een enorme aanslag. Zoveel pijn.
De eerste week wisten de artsen niet wat ik had. De huisarts niet en de internist.
Op een gegeven moment was het zaterdag en het was niet meer uit te houden. Toen ben ik naar het ziekenhuis naar de huisartsenpost gegaan. Ik hoefde bijna niets te vertellen, of die arts wist meteen wat ik had.
Die nacht werd het zo erg, om gek van te worden. Pijnstillers hielpen niet, maar gelukkig wist ik toen wat er aan de hand was.
De huisarts en de internist hadden het over een branderig gevoel.
Ik zei, wat??? Ik word van binnen uit elkaar gescheurd en geknepen. Het voelt als een buikoperatie en dat je dan voor het eerst uit bed mag en dan erger. Kijken ze me een beetje gek aan.
Gelukkig werd het na zaterdag iets rustiger en dinsdag hielpen de paracetamols gelukkig iets. Ik verdroeg ook niets aan de huid. Griezelig.

Na drie weken las ik op een site dat het mogelijk was bij de pijnbestrijding een prik te halen, om te voorkomen dat je weken, maanden of wel een jaar pijn houdt.
Dat heb ik gedaan en ik was nog binnen de termijn dat het nut had.
Het is wel rommel, daar was ik me van bewust. Maar om naast de fibromyallgie ook nog gordelroospijn te hebben zag ik niet zitten.

Je wordt onmiddelijk geholpen en als gevolg daarvan had de anestesist haast. Was niet nodig geweest, want er was een patiént niet op komen dagen.
Maar daardoor ging alles te snel en priktte hij voordat de verdoving werkte.
Ik heb gegilt, want het was zo pijnlijk.
Excuus natuurlijk en meer verdoving.
De volgende dag werd ik wakker en hoera, de gordelroospijn was weg, maar toen was mijn rug gekneust door het prikken.
Was veel te hard gegaan zei een andere anestesist.
Na anderhalve week gaat dat nu gelukkig ook weer goed en sinds gisteren kan ik zeggen: IK BEN ER WEER!!!

Ondanks alle pijn, kan ik wel zeggen dat ik er geestelijk en lichamelijk beter van geworden ben.
Een colega van mijn man zei dat het van stress komt en dat je daardoor vatbaarder bent om het gordelroosvirus te krijgen.

Mijn man en ik hebben de dingen eens op een rijtje gezet en het blijkt dat ik onbewust toch wel stress heb.
Nadat mijn rug weer recht en sterk is geworden, ben ik veel dingen gaan doen, die ik niet gewent was. Dus meer verantwoordelijkheid.
Werken in de huishouding bij een achterbuurvrouw, daarna bij onze zwangere dochters, die ziek waren van de zwangerschapp, daarna oppassen en werkjes bij hen thuis.
Met gestress van de trein, om bij onze dochter in Deventer op te passen, kom ik op tijd, staat er geen lange rij bij de kaartjes, de trein rijdt niet, wat nu?? Mobiel vergeten mee te nemen, dus kan ik niet naar onze dochter bellen. Kaartje vooruit gekocht, vergeten te stempelen. Er was zo vaak iets.
Onze dochter met man en kindjes gaan dus naar Noorwegen en dan heb ik een dag minder oppassen en hoef ik niet meer met de trein.
[wat ik op zich wel erg gezellig vond. Je ontmoet mensen en je worst op een gegeven moment vrienden, na anderhalf jaar]
Die vrije dag moet ik gezellig voor mezelf houden en geen nieuwe dingen ondernemen.

Ik heb mijn webwinkeltje ook nog, zie: www.boetieklisanne.piczo.com
Daar was ik ook wel gestresst van, omdat er zo moeilijk aan goede stof te komen was. Het moet goedkoop zijn, wil ik het voor die prijs kunnen maken.
Maar gelukkig is er een vriendin naar China verhuist en daar is prachtige stof, die ze heel goedkoop kan sturen.
Geweldig!!!

Ik heb mezelf meer leren kennen, maar het lijkt toch ook dat het me lichamelijk beter gaat. Het is niet voor niets geweest.

In januari ben ik voor het laatst naar de osteopaat geweest en hij heeft weer iets kunnen verhelpen.
Ik kon nl op de fiets niet zonder pijn achterom kijken en dat kan nu wel.
Die man is echt goud waard.
Maar ik voel ook iets aparts. Ik liep altjd een beetje voorover.
Ik denk een houding om jezelf te ontzien, om minder pijn te hebben.
Nu lijkt er een soort stuwing in mijn lijf te zitten, die me rechtop duwt. Heel gek. Behoefte om eens diep te zuchten en dan lekker rechtop, lekker omhoog met dat lijf. Ik word een beetje bekakt.

Ik heb een lage pijngrens. Ik ben super gevoelig en kan ook heel goed omschrijven WAT IK VOEL.
Dat kan ik dus ook goed aan een arts of osteopaat vertellen, waardoor ze me goed kunnen helpen. [als ze tenminste luisteren]

Ik sta ook open voor zelfkennis, want dat helpt ook. Je bent niet alleen een lichaam, maar ook ziel en geest hoort erbij en dat kun je niet scheiden. Op alle gebieden ben ik bezig.
Minder stress schijnt ook voor de cholesterol te werken.

Mensen, wat een verhaal he?
Ik ben gewent te schrijven zoals ik tegen iemand zou praten, dat kan ik niet anders, vandaar zo lekker lang.

Ik ga mooi verder met het lijstje en doen wat ik kan.
Graag hoor ik nog iets over de vis.
Ik slik elke dag een violiecapsule.

Groetjes van Goudmijntje en bedank voor je advies tot nu toe.
Een vrolijk hart bevordert de gezondheid!!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » za sep 15, 2007 1:47 pm

Hoi Goudmijntje,

Te hoge cholesterol waarden gaat vaak samen met diabetes en deze laatste moet je gezien de familie omstandigheden heel goed in de gaten houden.

Als de vette vis je zo tegen staat, niet eten dan, je hebt gelijk als je lichaam zoveel weerstand heeft tegen vis is het gezondheids effect minder, wat niet wilt zeggen dat je het niet nodig hebt, dus gewoon de visolie capsules verhogen.

Gordelroos is een virale aandoening( herpes zoster), het veroorzaakt ontstekingen aan de gevoelszenuwen en kan daardoor erg pijnlijk zijn.
Stress speelt hier ook een rol in.Mocht het een keer terugkomen laat het me dan gelijk weten, orthomoleculair is daar heel goed wat aan te doen.

Je lijstje van bezigheden is wel erg lang, je bent gewoon te lief, kun je NEE zeggen Goudmijntje?
Denk je weleens alleen maar aan jezelf?Ik denk dat je daar eens aan moet gaan werken :wink:

Dingen doen die jij leuk vind, puur voor de fun, of iets gezelligs samen met je man, gewoon doen, je benadeelt niemand daar mee en als jij lekker in je vel zit en je hebt het naar je zin heeft dat invloed op iedereen.

Je lijkt me geen bekakt type :D je komt uit je schulp, kin omhoog , borst vooruit en laat maar zien dat er IEMAND aankomt :D

Ken jij de boeken van Louise Hay?Moet je in de bibliotheek maar eens naar vragen, denk dat ze je wel zullen aanspreken,

Verder is het slim om nog wat veranderingen aan te brengen in je dieet Goudmijntje, om diabetes buiten de deur te houden, wat vind je daar zelf van?

hartelijke groet,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Goudmijntje
Verslaafd aan het forum
Berichten: 139
Lid geworden op: vr dec 27, 2002 3:00 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Goudmijntje » do nov 08, 2007 4:44 pm

Hallo Corry

Het is inmiddels alweer november.
Op 1 Oktober is onze dochter plus gezin naar Noorwegen verhuisd.
Ze hebben een gevoel van thuiskomen.
Dat gevoel had ik al vanaf het begin van hun plannen, zo'n twee jaar zijn ze er mee bezig geweest en mijn man en ik zijn er een weekend met het vliegtuig naartoe geweest.
Ze wonen er prachtig, ook dicht bij verschillende vrienden die hun voor zijn gegaan.
We hebben veel vrienden in Noorwegen doordat we naar een bijeenkost [kerk] gaan die zijn oorsprong in Noorwegen heeft.
Ik ga er al heen vanaf dat ik negen ben.
We kennen elkaar heel goed/veel, ook uit andere plaatsen, omdat we niet één dominee hebben, maar alle mensen actief zijn en we hebben één keer in de maand een landdag en vaak conferentie's wereldwijd.
Vandaar dat we er wel elk jaar een keer komen. [in Noorwegen]
Daarom was het voor ons ook geen verrassing dat één van onze kinderen daar wilde wonen.

Hoe het met mij gaat weet ik op dit moment niet zo goed.
Ik ga in februari weer naar de internist.
Ik denk dat ik het nu wel red zonder hulp van jou, dus heeeeeeel hartelijk bedankt.

Maar ik heb nog wel een vraag over iets anders, maar daarvoor moet ik zeker op een andere plek zijn. Gaat over autisme.
Ik schrijf hier een andere keer over.
Onze dochter is ziek geworden en ik pas dus op onze kleindochter van anderhalf, die zo wel wakker zal worden.

Groetjes van Goudmijntje.
Een vrolijk hart bevordert de gezondheid!!

Corrij (therapeut)
Verslaafd aan het forum
Berichten: 3948
Lid geworden op: do mei 19, 2005 10:46 pm
Contacteer:

Bericht door Corrij (therapeut) » do nov 08, 2007 5:06 pm

Hoi Goudmijntje,

Ligt eraan wat je wilt vragen :D
Misschien kan ik antwoord geven,

groetjes,
Corrij
Those who do not have enough time for good health,
will not have good health for enough time.

Plaats reactie